Gå til innhold

Fikk tips om at noen skrev om meg på kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble tipset om at dama til svoger skrev om meg her.  De er ufrivillig barnløse, og lagt sin hat på oss. Ikke bare snakker de stygt om oss foran venner og familie, men nå også på Internett.  Jeg forsøker å finne tråden , men lykkes ikke. Den som tipset sier hun ikke husker,  men jeg tror det glapp ut av henne og at hun ikke skulle si noe . Om det stemmer så vil jeg vite hva det står.  Vi venter fjerde barn i desember og det sto det visst noe om. Det sto også noe om at vi tvinger svigerforeldre på bilder og slikt.

Det som også gjorde at personen kjente henne igjen var at min mann var beskrevet i detaljer.  Noen som kjenner igjen tråden ?

Anonymkode: 9c96d...164

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tråden heter "nå orker jeg ikke mer". Den ligger på side 10-12 på dette underforumet ca☺ ja, jeg kjeda meg så jeg lette den opp:P

Rettelse: side 16

Endret av Perle
Skrevet

Fant den ikke på side 10-12. Husker også tråden

Anonymkode: eab82...542

Skrevet

Bra. Da håper jeg du tør å konfrontere denne personen å si at direkte kommunikasjon er mye bedre enn å dele problemet med andre på internett, og at det dessuten kan være injuriende, eller ihvertfall svært hensynsløst å beskrive personer og situasjoner så detaljert at andre kjenner igjen identifiseringen på de det gjelder. Man tenker kanskje at ikke så mange er på KG, men alt på internett blir liggende ute til evig tid så en nokså uskyldig post her kan få større konsekvenser enn man tror.
Leit at denne personen nå kanskje har ødelagt ryktet deres, siden hun har hengt dere ut på nett slik at du får advarsler om at det står om deg på nett.

Anonymkode: 46add...9b7

• Liker 2
Skrevet

Meg over ^ Nå leste jeg det hun hadde skrevet i tråden det er snakk om og syntes ikke det var noe ille eller uthengende.
Hun syntes det er vanskelig at noen hun må ha så mye kontakt med har så vellykket fertileringsprosjekter gang på gang, mens hun ikke klarer. Forstår at hun syntes det er urettferdig , men å snakke dritt om deg til slekta da lurer jeg på hva hun sier? Har det med barn å gjøre eller sier hun ting som hun ikke har no med eller vet noe om og dikter opp ting?

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor har du fått for deg at dette handler om deg? Jeg ser ingen opplysninger i den tråden som gjør at du kan sikkert konkludere st dette handler om deg. Dessuten er det veldig vanlig å vri på enkelte ubetydelige sannheter når man lager en slik tråd, nettopp for å ikke bli gjenkjent.

• Liker 7
Skrevet

Hun skriver barn nr. 4 på seks år. Hun og mannen har bursdag samme måned som ts hadde termin med nr. 4. Sendt de billetter til tusenfryd. Jeg synes det er mange ting her som kan gjøre det lett gjenkjennelig for ts. Hun kjenner kanskje igjen skrivemåten og... Verden er ikke så stor på kg. 

Anonymkode: 4c533...c9d

• Liker 7
Gjest supernova_87
Skrevet

Tråden heter "nå orker jeg ikke mer". Den ligger på side 10-12 på dette underforumet ca☺ ja, jeg kjeda meg så jeg lette den opp:P

Rettelse: side 16

Bra jobba! :lur: :fnise: 

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Meg over ^ Nå leste jeg det hun hadde skrevet i tråden det er snakk om og syntes ikke det var noe ille eller uthengende.
Hun syntes det er vanskelig at noen hun må ha så mye kontakt med har så vellykket fertileringsprosjekter gang på gang, mens hun ikke klarer. Forstår at hun syntes det er urettferdig , men å snakke dritt om deg til slekta da lurer jeg på hva hun sier? Har det med barn å gjøre eller sier hun ting som hun ikke har no med eller vet noe om og dikter opp ting?

Ikke ille??? Ts i tråden skriver om hat, at de ikke burde få flere barn, at moren også snakker stygt om dem... Ikke ille??? 

• Liker 3
Skrevet

Hun skriver at hun har fått tips om at det er en tråd om henne her inne, hun har vel ikke lest den engang enda? Det er ikke noe hun bare har fått for seg.

Anonymkode: 89f9b...479

Skrevet

Hvorfor har du fått for deg at dette handler om deg? Jeg ser ingen opplysninger i den tråden som gjør at du kan sikkert konkludere st dette handler om deg. Dessuten er det veldig vanlig å vri på enkelte ubetydelige sannheter når man lager en slik tråd, nettopp for å ikke bli gjenkjent.

Hva er det som skjer her da? Jeg trodde jeg siterte dette innlegget i mitt forrige innlegg?

Skrevet

Huff, det var ikke så greit, da. Lurer på hvor ofte det skjer at folk kjenner igjen seg selv /andre her? Kommer jo en del detaljer i blant.. Husker tråden, TS fikk ikke akkurat mye sympati, men hun antyder jo langt på vei at dere er litt dårlige foreldre (eller litt "dumme" som får så mange barn). 

Dette var trasig for deg. Hva tenker du å gjøre? Hva hadde dere andre gjort? Jeg hadde nok konfrontert henne og prøvd å ha en skikkelig lang samtale om hvor vanskelig dette har vært for alle parter. 

Lykke til.

Anonymkode: 26587...e32

Skrevet

Hva er det som skjer her da? Jeg trodde jeg siterte dette innlegget i mitt forrige innlegg?

men disse opplysningene kan jo stemme om mange? Det er jo ikke så spesifikk informasjon i den tråden at vedkommende som tipset henne kan være sikker på at det er henne det er snakk om.

• Liker 1
Skrevet

Du kan umulig vite om denne tråden handler om deg. Det er ingenting i den tråden som direkte identifiserer enkeltpersoner. I tillegg er det som andre her sier, veldig vanlig å bytte ut noe informasjon for å anonymisere.

Anonymkode: 8f122...0af

• Liker 3
Skrevet

Så klart kan hun vite at det handler om henne! Det står skrevet hvor mange barn de har fått på hvor mange år, det står skrevet at både hun og partneren har bursdag samme mnd. som svigerinnen har termin, det står at hun har sendt tantebarna billetter til både tusenfryd og Høyt og lavt klatrepark!! Det står også at hun og partneren har vært sammen i 9 år og vært prøvere i 7. Det står også flere andre hint som ts sikkert kjenner igjen, som at de har husdyr, at mannen allerede har trukket seg vekk fra dem osv.. Tror du det er mange norske par med akkurat disse opplysningene, det forholdet til hverandre og disse anonyme billettene til tusenfryd og klatrepark?! Det står at svogeren og svigerinnen hver gang har sagt at de gruer seg til å fortelle om graviditeten pga. hennes og samboerens reaksjoner.. Så klart kjenner man dette igjen om det er en selv det er snakk om! Fint at ts fikk hjelp til å lete opp tråden, håper hun og svigerinnen kan snakke ut. Høres ikke bra ut sånn som det er nå i alle fall :( Usikker på hvor mye ts egentlig kan gjøre, men kanskje det hjelper å snakke med svigerinnen og svogeren om det. Lykke til. 

Anonymkode: 49455...ee7

• Liker 3
Skrevet

Dette så jo detaljert ut, men generelt; når jeg beskriver problemer endrer jeg smådetaljer som alder, yrke og kanskje små ting i det som skjedde. Det har aldri falt meg inn før nå, men det kan jo være at disse endringene passer andre jeg ikke kjenner...

• Liker 4
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Dette så jo detaljert ut, men generelt; når jeg beskriver problemer endrer jeg smådetaljer som alder, yrke og kanskje små ting i det som skjedde. Det har aldri falt meg inn før nå, men det kan jo være at disse endringene passer andre jeg ikke kjenner...

Det skal jo noen syke tilfeldigheter til for at så mange detaljer skal endres slik at det passer noen andres situasjon.

Hvis TS vet at hun har en svigerinne som "hater" henne, og detaljene ellers stemmer er det nok ingen tvil om at dette faktisk er om henne. 

• Liker 1
Skrevet

Det skal jo noen syke tilfeldigheter til for at så mange detaljer skal endres slik at det passer noen andres situasjon.

Hvis TS vet at hun har en svigerinne som "hater" henne, og detaljene ellers stemmer er det nok ingen tvil om at dette faktisk er om henne. 

Det hjelper jo ikke det når man forandrer på detaljene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...