AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #1 Skrevet 19. november 2015 Noen tips og gode råd til å redde rør fra fett og faenskap? Jeg har en ekkel tendens til å tømme smør/fett i vasken. Jeg prøver så godt jeg kan å la det størkne også kaste det i søpla. Men det er lett å glemme seg, vær dag, dag inn og dag ut. Hva slags rørrens bør jeg bruke? Hvilke bør jeg styre langt unna? Har hørt at plumbo er fy fy. Dette er da snakk om oppvaskkummen på kjøkkenet. Frityrolje blir ikke tømt nedi der, det bruker jeg gamle frityroljebeholdere til og de går i søpla. Men smør og stekefett.... ja det går rett ned i vasken, ups. Og hvor ofte bør det brukes for å holde rørene åpne og fine? Anonymkode: 2b4bb...924
visp Skrevet 19. november 2015 #2 Skrevet 19. november 2015 Sett stekapanna på skrå etter steking og hell det i en tom rømmeboks eller noe og ettertørk med papir. 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #3 Skrevet 19. november 2015 Sett stekapanna på skrå etter steking og hell det i en tom rømmeboks eller noe og ettertørk med papir.Men hvordan redde vasken etter 4 år med misbruk? Har hamstret isbokser, rømmebokser og alt annet av plast embalasje med et lokk/topp fra familien. Så nå har jeg ingen unnskyldning til å tømme det i vasken. Men må jo rydde opp rotet jeg har laget. Stakkars rørene. Også leier jeg... også er jeg ikke den første som har bodd her. Og rørrens er påkrevd 1 gang i året. Men med mitt misbruk så må jeg kanskje gjøre det litt oftere enn det, for å gjøre opp for meg. ts Anonymkode: 2b4bb...924
visp Skrevet 19. november 2015 #4 Skrevet 19. november 2015 Men hvordan redde vasken etter 4 år med misbruk? Har hamstret isbokser, rømmebokser og alt annet av plast embalasje med et lokk/topp fra familien. Så nå har jeg ingen unnskyldning til å tømme det i vasken. Men må jo rydde opp rotet jeg har laget. Stakkars rørene. Også leier jeg... også er jeg ikke den første som har bodd her. Og rørrens er påkrevd 1 gang i året. Men med mitt misbruk så må jeg kanskje gjøre det litt oftere enn det, for å gjøre opp for meg. tsAnonymkode: 2b4bb...924Jeg bruker bare sånn Jif avløpsåpner- kjøp deg noen flasker når det står så ille til også heller du i før du legger deg slik at det får stå over natten. Skyll etter med masse varmt vann- pass på øynene. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #5 Skrevet 19. november 2015 Jeg bruker bare sånn Jif avløpsåpner- kjøp deg noen flasker når det står så ille til også heller du i før du legger deg slik at det får stå over natten. Skyll etter med masse varmt vann- pass på øynene.Jeg hadde en slik en... effektiv noe... Tom nå da så må kjøpe ny. Er det virkelig bra nok? Skulle ønske jeg kunne sende et kamera nede i røret og sjekke hvordan det står til. ts Anonymkode: 2b4bb...924
visp Skrevet 19. november 2015 #6 Skrevet 19. november 2015 Jeg hadde en slik en... effektiv noe... Tom nå da så må kjøpe ny. Er det virkelig bra nok? Skulle ønske jeg kunne sende et kamera nede i røret og sjekke hvordan det står til. tsAnonymkode: 2b4bb...924Nei, om du har rota det skikkelig til må du vel ha en rørlegger kanskje. Men det pleier iallefall å løse rørene mine om de skulle bli trege men nå er jeg veldig forsiktig med hva jeg heller nedi. Ser folk stå og helle mengder med ribbefett rett i vasken og jeg gremmer meg.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #7 Skrevet 19. november 2015 Nei, om du har rota det skikkelig til må du vel ha en rørlegger kanskje. Men det pleier iallefall å løse rørene mine om de skulle bli trege men nå er jeg veldig forsiktig med hva jeg heller nedi. Ser folk stå og helle mengder med ribbefett rett i vasken og jeg gremmer meg.Det er ingen problemer med rørene, som jeg vet om. Men vil liksom vite om det funker, og ikke bare er et salgsløgn for å få folk til å kjøpe produktet. ts Anonymkode: 2b4bb...924
visp Skrevet 19. november 2015 #8 Skrevet 19. november 2015 Det er ingen problemer med rørene, som jeg vet om. Men vil liksom vite om det funker, og ikke bare er et salgsløgn for å få folk til å kjøpe produktet. tsAnonymkode: 2b4bb...924Nei, det er ingen salgsløgn- jeg har sett selv at ting løser seg opp. Tror det er noe svovelsyre oppi, det lukter iallefall slik og det gjør endel jobb det altså. Men jeg er ingen rørlegger- bare husmorgener.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #9 Skrevet 19. november 2015 Nei, det er ingen salgsløgn- jeg har sett selv at ting løser seg opp. Tror det er noe svovelsyre oppi, det lukter iallefall slik og det gjør endel jobb det altså. Men jeg er ingen rørlegger- bare husmorgener.Takker for hjelpen, da står det på handlelisten også kjøper jeg det i morgen Jeg er husmor in training. Fant ut i forrige uke at grønnsåpe ikke bør brukes på gulvet og at skurekrem funker til å fjerne fett fra kjøkkenbenken. KG er gullverdt når man nettopp har flyttet for seg selv, og er for flau til å spørre mamma om hjelp ts Anonymkode: 2b4bb...924
visp Skrevet 19. november 2015 #10 Skrevet 19. november 2015 Grønnsåpe på gulvet tar jeg ikke så nøye og det meste går an å google i disse dager men mamma syns sikkert det er fint å være nyttig. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #11 Skrevet 20. november 2015 Jeg bor i borettslag, og vi bel anbefalt av vaktmesteren her til å bruke Jif avløpsåpner sånn avogtil i avløpet på kjøkken, bad og dusj. Ikke toalett da. Anonymkode: d24ec...3d7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #12 Skrevet 20. november 2015 Jeg bruker en sånn sort flaske med en slags bøyd fasong på toppen som ligner på et rør. Søkte forresten på google og ser at det er jif avløpsåpner Den har fungert kjempegodt når jeg har brukt den som anvist på flasken! Jeg har ikke prøvd i kjøkkenvasken, men i dusjen her jeg bor nå og i leiligheten jeg bodde før. Anonymkode: 2572a...0e3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #13 Skrevet 20. november 2015 Siden 3 av 3 anbefaler den så går jeg for den :D Takk for hjelpats Anonymkode: 2b4bb...924
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #14 Skrevet 20. november 2015 Det der må du bare slutte med. For det første så ødelegger og tetter du rørene, er du klar over hvilke kostnader noe sånn kan gi? For det andre så kan mye matfett i rørene tiltrekke seg rotter, og da har man virkelig laget et problem, både for seg selv og nabolaget. Anonymkode: 0886e...f6d 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #15 Skrevet 20. november 2015 Plumbo gele funker knallbra. Jeg har brukt det flere ganger, lar det stå over natta. Det er Plumbo pulver som er fyfy. Ikke bruk vasken mens det er gele i rørene. Skyll godt med så varmt vann som mulig dagen derpå. Vedlikehold hver tredje måned med rørvask.Dette er det eneste som fungerer. Det andre er bare tull. Anonymkode: 897f9...3ea
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #16 Skrevet 20. november 2015 Det der må du bare slutte med. For det første så ødelegger og tetter du rørene, er du klar over hvilke kostnader noe sånn kan gi? For det andre så kan mye matfett i rørene tiltrekke seg rotter, og da har man virkelig laget et problem, både for seg selv og nabolaget.Anonymkode: 0886e...f6dJeg har jo sluttet Men spurte for å få omgjort feilen. Aldri mer fett, i noen form eller farge skal nedi vasken fra nå av. ts Anonymkode: 2b4bb...924
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #17 Skrevet 20. november 2015 Plumbo gele funker knallbra. Jeg har brukt det flere ganger, lar det stå over natta. Det er Plumbo pulver som er fyfy. Ikke bruk vasken mens det er gele i rørene. Skyll godt med så varmt vann som mulig dagen derpå. Vedlikehold hver tredje måned med rørvask.Dette er det eneste som fungerer. Det andre er bare tull.Anonymkode: 897f9...3eaOh, fåes det kjøpt i vanlig butikk eller rørlegger firma? Er et bad, vask, dusj - something i nærheten, kjørte forbi med buss i dag. Altså et utsalgssted, regner med det er en rørlegger-butikk? Har hørt at plumbo skader rørene mer enn det hjelper. Men har kun sett "plumbo" og ikke sett nærmere enn det på flaskene. TS Anonymkode: 2b4bb...924
Wenda Skrevet 20. november 2015 #18 Skrevet 20. november 2015 Skru fra hverandre røret, da spesielt den som går som en U og rens det godt. Det gjør jeg en gang i året ca. Ellers pleier jeg å ha i litt bakepulver en gang innimellom
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #19 Skrevet 20. november 2015 Du får kjøpt flytende Plumbo i vanlige matbutikker og hos europris. Pleier selv å klemme en stor dæsj Zalo i kjøkkenvasken og skylle etter med varmt vann i ny og ne.Bruker stort sett bare Plumbo på badet. Anonymkode: e406f...3f5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #20 Skrevet 20. november 2015 Oh, fåes det kjøpt i vanlig butikk eller rørlegger firma? Er et bad, vask, dusj - something i nærheten, kjørte forbi med buss i dag. Altså et utsalgssted, regner med det er en rørlegger-butikk? Har hørt at plumbo skader rørene mer enn det hjelper. Men har kun sett "plumbo" og ikke sett nærmere enn det på flaskene. TSAnonymkode: 2b4bb...924http://www.plumbo.no/produkter/plumbo-heavy-gel-avlopsapner/Du får kjøpt det i vanlige butikker.Bruk det riktig. Ikke la noe komme på huden din og hell det kun i avløpet. La det stå over natten, som sagt og skyll godt med varmt vann før du begynner å bruke vasken.IKKE begynn å skru fra hverandre rørene. Anonymkode: 897f9...3ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå