Gå til innhold

Venninne som river med i filler psykisk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min nabo og venn gjennom mange år har blitt lagt inn på psykiatrisk, da hun sliter veldig mye med seg selv. Hun veier 150 kg, og hun bor enda hjemme, og hun hater alt. Jeg har hele veien støttet henne, aldri gitt slipp på henne, og vært der for henne. Selv om alle hennes gamle venner ikke gidder å henge mer med henne, så er jeg der som vanlig. Hun har blitt lagt inn fordi hun sliter ut sin familie, og andre venner rundt henne inkludert meg. Jeg har hele veien besøkt henne ofte, kjørt henne overalt, og handlet for henne samt gitt henne gaver for å prøve å gjøre henne glad. Men jo mer jeg gir, jo mer vil hun ha! Hun elsker å lage drama, og hun elsker å alltid vite best. Hun liker heller ikke at jeg har kjæreste, men det har jeg lært å leve med.

 Da jeg forrige helg inviterte henne på bursdagen min, fikk jeg beskjed av henne om å ta vare på henne på bursdagen å det gjorde jeg. Ikke nok med at jeg hentet henne, satt med henne hele kvelden, bestilte taxi til henne når hun skulle hjem osv.  Hun ville også at jeg skulle sitte på taxi med henne til sykehuset.. Jeg igjen er dumsnill å sier ja, og i det jeg henter jakken min å skal til å dra så blir jeg kjeftet opp av vennegjengen min, fordi jeg kan jo ikke dra fra min egen bursdag før alle de andre da klokken bare var halv 11. Så jeg ble sittende igjen inne i 5 min før jeg velger å dra ut å fortelle henne dette.

Hun sto derfor utenfor huset og ventet på meg, og plutselig får jeg beskjed om å komme ut på terrassen og der står hun å hyler at hun hater meg, og hun vil aldri snakke med meg igjen fordi jeg er narkoman og forferdelig som person. Jeg blir veldig såret, og jeg forteller henne at jeg dessverre ikke kan bli med henne. Alt resulterer i en dramatisert situasjon der hun stoppet hele feiringen, og jeg ble sittende å gråte hele kvelden. Jeg har prøvd å sende henne meldinger i ettertid å unnskylde meg, men jeg får inget svar.

 

Lurer derfor på om jeg har gjort noe galt, eller så begynner jeg å tro at dette mennesket kan ha en skummel side da hun alltid klarer å ødelegge noe. 

Anonymkode: 37173...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På tide å sette ned foten å ta vare på deg selv... 

Anonymkode: 99a39...095

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du bare burde gi henne opp. Å være venn med slike folk gjør ikke annet enn å påvirke en negativt. 

Anonymkode: 1d35a...dca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

 

Jeg er allerede ødelagt av henne psykisk, da jeg for lenge siden har blitt underkuet av henne. Mine venner forstår ikke hvorfor jeg gidder lengre, men jeg er jo så glad i henne. Og hun har en slags makt over meg som jeg ikke klarer å beskrive. Det skal også sies at jeg prøver alt jeg kan for å hjelpe henne, men dessverre så får jeg aldri noe igjen. Selv om jeg henter henne, og gir alt av meg selv til henne så er det aldri nok. Feks, om jeg møter henne fredag, så skal hun også møte meg lørdag og søndag, og hun drar aldri før jeg nesten må kaste henne ut..

 

Hvordan kvitte meg med henne? Ikke nok med det, men jeg skjemmes også over henne da hun oppfører seg helt sykt.

Anonymkode: 37173...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

 

Jeg er allerede ødelagt av henne psykisk, da jeg for lenge siden har blitt underkuet av henne. Mine venner forstår ikke hvorfor jeg gidder lengre, men jeg er jo så glad i henne. Og hun har en slags makt over meg som jeg ikke klarer å beskrive. Det skal også sies at jeg prøver alt jeg kan for å hjelpe henne, men dessverre så får jeg aldri noe igjen. Selv om jeg henter henne, og gir alt av meg selv til henne så er det aldri nok. Feks, om jeg møter henne fredag, så skal hun også møte meg lørdag og søndag, og hun drar aldri før jeg nesten må kaste henne ut..

 

Hvordan kvitte meg med henne? Ikke nok med det, men jeg skjemmes også over henne da hun oppfører seg helt sykt.

Anonymkode: 37173...538

Hvis det blir vanskelig for deg å bare kutte all kontakt, så kan du vel gradvis ha mindre og mindre med henne å gjøre? Møte henne sjeldnere, snakke sjeldnere, osv. 

Vanligvis ville det vel kanskje vært en ide å fortelle hvorfor og sånn, men jeg tviler på at hun kommer til å skjønne det.

Anonymkode: 1d35a...dca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er også veldig dominerende, da hun snakker hele tiden og det er vanskelig å komme til i samtalene med henne. Når jeg fortalte henne dette så ble hun bare sint, og hun sa jeg også var slik da jeg bare sitter stille å hører på... 

 

Begynner nesten å tro at hun har en side av seg selv jeg ikke vet om.. 

Anonymkode: 37173...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må sette grenser for henne. Neste gang må du si "Nei, jeg blir ikke med i taxien". Ikke si ja, og så ombestemme deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvitter deg med henne ved å ikke kontakte henne eller svare når hun kontakter deg, eventuelt blokkere nummeret. Gå videre med livet ditt og fokuser på dine ting. 

Anonymkode: 49c10...9c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det lureste vil være å kutte tvert. Hun vil nok fort spille på samvittigheten din om du kutter gradvis. Jeg hadde bare blokkert henne fra sosiale medier og på telefon og latt det bli med det  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er innlagt på psykiatrisk sykehus så du burde jo forstå at hun reagerer urimelig. Men ja det er urimelig av henne å legge all skyld på andre og at alle andre er de slemme, men det er sånn det ofte blir når man er alvorlig psykisk syk slik hun er.  Hun kommer til å skamme seg for slike ting når hun blir firsk igjen men man er ikke seg selv så jeg syntes ikke du skal dømme eller hate henne for hvordan hun reagerer nå som hun er så ute av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hun er også veldig dominerende, da hun snakker hele tiden og det er vanskelig å komme til i samtalene med henne. Når jeg fortalte henne dette så ble hun bare sint, og hun sa jeg også var slik da jeg bare sitter stille å hører på... 

 

Begynner nesten å tro at hun har en side av seg selv jeg ikke vet om.. 

Anonymkode: 37173...538

Du har et problem,og det er ikke hennes skyld.Du vet ikke hvor grensene dine går,så dermed trår hun over fordi du tillater det.Så dere sliter begge to.Ta vare på deg selv,og finn ut hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har et problem,og det er ikke hennes skyld.Du vet ikke hvor grensene dine går,så dermed trår hun over fordi du tillater det.Så dere sliter begge to.Ta vare på deg selv,og finn ut hvordan.

Enig, TS. Du er med på å opprettholde mønsteret. Det er underlig at du har valgt å bli i dette. Men hvis du har hatt en umulig forelder i oppveksten, så kan det være en forklaring på at du ikke vil gi henne opp.

Anonymkode: cfcad...b27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...