Gå til innhold

Pesto i pasta?

Fremhevede innlegg

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Er det godt? Har kjøpt pesto med basilikum og parmesan. 

Bruker man da evt bare pesto og pasta? Eller bruker man kjøttdeig i tillegg? Ikke kjøttsaus vel? 

Og hva annet kan jeg evt bruke pesto med basilikum og parmesan til?   

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er godt hvis pestoen er god, de fleste pestoer på glass er ikke det, synes jeg. 

Min favorittpestopasta er med bacon, tomater, sukkererter og sorte oliven. Ikke kjøttsaus, nei. :fnise: 

Anonymkode: 8136b...8a0

Skrevet (endret)

Ja, det er det. Du trenger ikke mer tilbehør til, men kylling og bacon er ganske vanlig :)

du kan lage pestofylt kylling, oppå ovnsbakt laks, potetsalat med pesto, i supper, bruschetta, pizza, bakt potet, sammen med skalldyr.. :)

Endret av Ennasus
Skrevet

Pasta med pesto, oliven og røkelaks er kjempegodt - syns jeg. Eller pasta med pesto, kapersbær og oliven.

Skrevet (endret)

Jeg gjør det enkelt. Blander sammen kokt pasta (som regel penne) og et par spiseskjeer pesto, så legger jeg noen flak med ovnsbakt spekeskinke på toppen. Obs: velg en med lite salt, ellers ødelegger det smaken.

Bruker også rester av pestoen på ostesmørbrød. Synes det smaker veldig godt :)

Endret av Antlers
La til noe
Gjest earlgrey
Skrevet

Ååh det er kjempegodt, nå fikk jeg lyst på pasta med grønn pesto og kylling istedenfor fredagstacoen :hjerter_rundt:

Skrevet

Ja, det er jo knallgodt :D
Spesielt med perfekt stekt bacon og hvitløksbaguetter! Mmmm! Passer også godt sammen med pasta carbonara synes jeg! Og så bruker jeg resten av pestoen som smør for eksempel, eller smører et passe tykt lag på en laksefilet og ovnssteker den! Denne siste passer forsåvidt også bra med pasta :)

Skrevet

Hvis jeg har litt rester blander jeg creme fraiche og litt pesto sammen med pasta og kylling, det synes jeg er godt. + parmesan, men det er nesten unødvendig å nevne :wow:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...