SiMa Skrevet 19. november 2015 #1 Skrevet 19. november 2015 Jeg har tenkt på å starte en blogg i det siste, og vil gjerne høre deres synspunkter og erfaringer. Tema for bloggen skal være min store interesse og hobby, også med tanke på å "markedsføre" produkter jeg lager og vil prøve å selge. (Usikker på om jeg skal selge direkte via bloggen, og om det i det hele tatt er tillatt.) Jeg vil også bruke bloggen til å "verve" nye interesserte og kanskje komme i kontakt med andre som driver med det samme. (Glassarbeid.)Noen tanker og tips? Hvordan går jeg frem for å lage en best mulig blogg? Jeg vil selvfølgelig at flest mulig skal lese og følge den, Jeg har ingen planer om å utlevere verken meg selv eller familien personlig, selv om det sikkert kan generere flere "klikk". Temaet skal være min hobby og lidenskap, glassarbeid. Noen bloggere som kan komme med tips? Andre? Og hvor er det best å lage bloggen? Bør jeg skrive på norsk eller engelsk? Eller begge deler, så de som leser selv kan velge? Miljøet i Norge er relativt lite, og mange av oss bruker uansett utenlandske nettsider.Andre tips eller råd? Ting jeg bør tenke på?
penny_ Skrevet 20. november 2015 #2 Skrevet 20. november 2015 (endret) Hvem er målgruppen din? Alder, kjønn osv? Endret 20. november 2015 av lisamari
SiMa Skrevet 20. november 2015 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2015 Hvem som er målgruppen i form av alder og kjønn har jeg egentlig ikke tenkt på.Siden jeg foreløpig driver mest med smykker er det nok kvinner, fat osv er det vel også mest kvinner som er opptatt av. Aldersmessig vil jeg tippe voksne, kanskje fra 25 og oppover. Dette kanskje mest for "markedsføringsbiten".Hovedtema for bloggen skal likevel være selve prosessen, ting jeg lager, hvordan jeg lager dem, eksperimenter og forsøk på nye ting. Dette tror jeg flere menn kan være interessert. i, kanskje samme aldersgruppe.Felles for målgruppen er nok interesse for kunsthåndverk, enten de som driver med det selv, eller de som synes prosessen og resultatene er spennende. Og de som kanskje trenger inspirasjon for å hoppe i det, og ikke la det bli med drømmen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå