Gå til innhold

Chai latte oppskrift

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Neeeii trodde du mente krydderet jeg. Hadde ikke vært så unaturlig med tanke på at chai stammer fra India. Dessuten har jeg lest oppskrifter hvor man bruker kardemomme og kanel..så å bruke krydder er ikke uvanlig iallefall. Hmm tror jammen jeg skal prøve med litt masala jeg. :fnise:

Chai er bare det indiske ordet for te. Masala er krydderblandingen. Chai masala betyr altså egentlig bare krydret te, men det er implisitt at det involverer bestemte typer krydder (typisk ingefær, kardemomme og kanel), melk og søtning.

Den teen jeg tenkte på kommer i løs vekt. Får fylle en pose (ca. 100 gram?) for type femten kroner. Det er altså svart te ferdigblandet med krydder, så som sagt er det bare å tilsette vann, melkeskum og kanel.

Endret av Okapi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke chai bare utvannet kaffe?

Nei. Chai betyr te på ett eller annet språk! 

Anonymkode: b11b2...a6a

• Liker 1
Gjest gjest- silje
Skrevet

Har prøvd flere chai teer, problemet mitt er at de ofte lukter bra, men smaker så mildt/lite krydder. De smaker gjerne mer grønn te, enn chai te. Pukka sin Vanilla chai, er den beste jeg har funnet - til nå, da det er den som jeg synes har friskest og best kryddersmak, bruker gjerne melk i og litt brunt sukker.

Gjest incognita
Skrevet

Har prøvd flere chai teer, problemet mitt er at de ofte lukter bra, men smaker så mildt/lite krydder. De smaker gjerne mer grønn te, enn chai te. Pukka sin Vanilla chai, er den beste jeg har funnet - til nå, da det er den som jeg synes har friskest og best kryddersmak, bruker gjerne melk i og litt brunt sukker.

Takk for tips, skal testes! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...