AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #1 Skrevet 19. november 2015 Heisann! Litt usikker på hvor jeg skulle plassere dette innlegget så jeg prøver meg her. Når jeg var 13 år ble jeg seksuelt misbrukt av en mann som var en del år eldre enn meg. Nå er det 5 år siden og alle tanker/følelser osv bare bygger på seg. Jeg føler det blir bare verre med tiden. Jeg får ikke sove, klarer ikke å konsentrere meg på skolen som igjen fører til dårlige karakterer, føler meg skitten og helt ubrukelig til alt. Jeg kan ikke huske sist gang jeg la meg uten å gråte meg i søvn. Da tenker jeg egentlig bare generelt på hendelsen, og alt det andre som medfølger. Synes det er betryggende å ha en gutt å sove med (som jeg er godt kjent med og føler meg trygg sammen med) men har fortiden ikke noen gutt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, jeg klarer bare ikke å fullføre noe som helst. livsgleden min er helt kjørt. For ett par uker siden var jeg ute og kjørte midt på natten og kræsjet med vilje (gjor dette sefølgelig på en ''hensynsfull'' måte, mtp å ikke skade andre) ikke vet jeg hvorfor jeg gjorde dette, jeg har ikke et ønske om å dø.. Men kanskje det er et rop om hjelp? Jeg føler ikke å snakke med helsesøster, lege osv vil hjelpe. Prøvde dette engang på ungdomsskolen men følte det var ingen hjelp å få. Hvor får jeg evt tak i psykolog? å koster ikke det en del? Og er det noe jeg har krav på når dette medfølger så mye i etter tid?For den som lurer så er tiltalte anmeldt og fått sin straff.Klem fra en jente på 18 år Anonymkode: 41de6...17c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #2 Skrevet 19. november 2015 Det høres ut som om du trenger å bearbeide følelser. Kanskje har du en form for PTSD. Ta kontakt med fastlegen din, og be om henvisning til psykiatrien. Du betaler en egenandel for psykoterapi, men når du har betalt 2100 kr i løpet av et kalenderår får du frikort. Anonymkode: 073c8...938
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #3 Skrevet 19. november 2015 Det høres ut som om du trenger å bearbeide følelser. Kanskje har du en form for PTSD. Ta kontakt med fastlegen din, og be om henvisning til psykiatrien. Du betaler en egenandel for psykoterapi, men når du har betalt 2100 kr i løpet av et kalenderår får du frikort. Anonymkode: 073c8...938Tusen takk for svar.. Googlet PTSD nå og jeg kjenner meg litt igjen. Glemte å nevne ovenfor at jeg nesten har daglig mareritt om han som misbrukte meg. Må jeg gjennom fastlegen for å få en time hos psykolog? Kan jeg få ordnet dette ved en annen lege enn fastlege? TS. Anonymkode: 41de6...17c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #4 Skrevet 19. november 2015 Tusen takk for svar.. Googlet PTSD nå og jeg kjenner meg litt igjen. Glemte å nevne ovenfor at jeg nesten har daglig mareritt om han som misbrukte meg. Må jeg gjennom fastlegen for å få en time hos psykolog? Kan jeg få ordnet dette ved en annen lege enn fastlege? TS. Anonymkode: 41de6...17cDu kan gå til en hvilken som helst lege. Kanskje finnes det også et ambulant team der du bor, da trenger du ikke henvisning. Anonymkode: 073c8...938
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå