AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Hvis man har ein veldig lang liste med navn eller noe.Finnes det noen slags data-program eller noe som kan liksom gå gjennom heile denne lange listen med navn, og eventuelt markere dersom man har kommet i skade for å nevne enkelte navn mer enn ein gang? Anonymkode: 08c1c...9ec
-Jiinxs- Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 (endret) Kanskje jeg misforstår. Men de fleste skrive programmer har en søk funksjon.Kan du ikke bare bruke den og se hvor mange ganger navnet blir nevnt i dokumentet?Hurtigtasten pleier å være CTRL + F Endret 18. november 2015 av -Jiinxs-
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Kanskje jeg misforstår. Men de fleste skrive programmer har en søk funksjon.Kan du ikke bare bruke den og se hvor mange ganger navnet blir nevnt i dokumentet?Hurtigtasten pleier å være CTRL + FDa må jeg kanskje markere hvert enkelt navn, og så bruke denne søke-funksjonen hver gang ?Jeg tenkte mer på ett eller annet program som søker gjennom heile listen samtidig, og så dukker det opp en beskjed om at det og det navnet står både der og der og der. Anonymkode: 08c1c...9ec
-Jiinxs- Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Da må jeg kanskje markere hvert enkelt navn, og så bruke denne søke-funksjonen hver gang ?Jeg tenkte mer på ett eller annet program som søker gjennom heile listen samtidig, og så dukker det opp en beskjed om at det og det navnet står både der og der og der.Anonymkode: 08c1c...9ecDu markere ingenting. Du skriver inn ordet du vil søke på så vil den leite etter det i dokumentet. Finner den flere så vil den hoppe videre når du trykker på Next eller hva det nå står i programmet du bruker.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #5 Skrevet 19. november 2015 Regneark, f.eks. Excel, er utmerket til slikt arbeid. Anonymkode: 4e29f...043
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå