Gå til innhold

Tips til helgetur med to barn i Europa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om noen gode reisemål i Europa for to besteforeldre med to barnebarn på 11 og 12 år? Turen skal være i mai og er ei langhelg. Planen var egentlig London, men pga terroren tørr de ikke det. De har tidligere vært i Paris, Krakow, Venecia, Praha, København. 

Takknemlig for svar :) :blomst:

Anonymkode: cd6d3...72e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke droppet London, er vel ikke noe veldig større fare der enn andre byer, men selvklart det må bli opp til dere. (Har ikke barn eller barnebarn) så vil jo uansett ikke ha ansvar for andre enn meg selv. Så ser det kan være litt anderledes når dere har ansvar for to barn også.

Hva med Nederland, bo for eks i Den Haag. Storby (Omtrent så stor som Oslo) med alt hva det innebærer av tilbud. Her kan dere besøke Madurodam (Nederland i miniatyr). Dere kan bade i havet ved Schweringen (Usikker på hvordan dette staves) som lett kan nåes med trikk fra sentrum. Lang strand med hoteller, pir, resturanter og i det hele tatt. Er dere før 15 mai er vel en tur til Kaukenhoff nesten obligatorisk. Dere kan og besøke maleriske landsbyen Volendam. Kun 3 kvarter med tog til Amsterdam.

Skrevet

Jeg har ikke fått med meg at London er mer farlig enn andre byer, mtp terror? Kan ikke tenke meg en annen by i Europa som har flere tilbud for barn i den alderen, i allefall. Natural History Museum, Science Museum, London Eye, en drøss med andre opplevelser. Vi var der nylig med våre to barn som er litt yngre, det var en stor suksess.

Hvis de ikke vil til London, ville jeg vurdert Edinburgh. Er kjekt for barna å få praktisert litt engelsk, og gjøre seg forstått? Har ikke hørt om terror rettet mot Skottland.

Anonymkode: 13a88...355

Skrevet

Hva med Berlin. Mine barn har reist mye, og begge prater om at de vil tilbake til Berlin. Vi storkoste oss virkelig der på ferie.

Anonymkode: dd335...e5c

Skrevet

Roma! Det er en fantastisk by for både store og små. Mine på 10 og 12 ble ikke lei et sekund. Og det skader jo ikke at det selges iskrem i verdensklasse på hvert gatehjørne :)

Skrevet

Vi har vært i både Berlin og Paris med våre. Foretrakk Berlin, men begge deler var bra.London står på planen fremover. Kan ikke se at det er mer farlig enn andre større byer, egentlig. Skal man begynne å tenke terrorfare, kan man jo ikke ta fly en gang.

Gjest hockeyfrue
Skrevet

London er vel ikke noe mer utsatt enn andre storbyer nå for tiden? Hadde det vært Paris de egentlig skulle til så hadde jeg forstått det, men London ser jeg ikke problemet med. 

Ellers kan jeg anbefale både Edinburgh og Roma. Roma er min absolutte favorittby og jeg har vært der nesten hvert år fra jeg var 5 år. Den fantastiske isen er verdt turen alene ;) 

Skrevet

Jeg støtter forslaget om Roma. Mai er kanskje den beste tiden å være i Roma. Masse spennende å se, og det aller meste er i gangavstand hvis dere bor sentralt. Barna kommer til å elske det.

Skrevet

Jeg ville ikke latt terror styre hvor jeg skal dra i det hele tatt. Det er jo til og med større sjanse for å havne i flystyrt enn å være akkurat der noen slår til med angrep. Mye farligere enn det igjen er turen til flyplassen, i hvert fall hvis man kjører bil. Og aller farligst, være hjemme, der de fleste ulykker skjer. Hvis man likevel skulle gi et tips basert på terrorfare så måtte det vel være å reise til et lite sted med få mennesker.

Anonymkode: 8101f...db2

Skrevet

Ts her. Takk for alle tips :) det er ikke jeg som skal reise, har fått spørsmål fra disse besteforeldrene om fine reisemål. De kjenner nok litt ekstra på ansvaret å reise med to barn med forrige ukes terror friskt i minne. London er nok ikke noe mer utsatt, men de tenker nok at der kan det skje noe, i en så stor by (ikke helt logisk men ;) ). 

Skrevet

Og bare kom med flere tips :)

Skrevet

Jeg tror ikke London er noe verre stilt enn andre byer. Men Hamburg i Tyskland er en ordentlig fin by - vakker arkitektur og bra shopping. Amsterdam er også nydelig.

Anonymkode: 36561...5dc

Skrevet

Jeg tror ikke London er noe verre stilt enn andre byer. Men Hamburg i Tyskland er en ordentlig fin by - vakker arkitektur og bra shopping. Amsterdam er også nydelig.

Anonymkode: 36561...5dc

Jeg ville ikke dratt til Amsterdam med barn. Jeg var der nå i helgen for første gang og det stinker hasj i gaten. Folk tenker heller ikke på hvor de blåser ut røyken og jeg opplevde flere ganger å bli blåst rett i ansiktet. Ikke noe for barn...

Anonymkode: ba686...868

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...