AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Har bært masse ved i en fin ullgenser. Nå er det klissete av kvae, og det er mose limt over hele. Finnes det en enkel måte å få den ren på? Anonymkode: 495bb...941
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 Har tidligere hatt god effekt med at fett fjerne kvae, for eksempel smør. Har ikke prøvd det på ull, dog. Anonymkode: 3f121...ad1 1
Leo Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 (endret) Mosen må du nok belage deg på å plukke av, med kvaflekkene kan du fjerne ved å ha på smør og la den ligge litt før du vasker den. Evt. kan du bløtlegge den i varmere vann enn ullvaskprogrammet bruker og skylle den i kaldt vann før du putter den i maskinen. Det er nemlig ikke høy temperatur på vannet som får ull til å tove seg, det er kombinasjonen av varme og bevegelse. Endret 18. november 2015 av Leo 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #4 Skrevet 19. november 2015 Takk for tips! Jeg regner med at tanken er å smelte smøret først? Morsom ide. Men jeg gruer meg til å plukke mosen, det kan jo ta timer! Urgh. Får sette en av ungene til å gjøre det for en tier, hehe... Anonymkode: 495bb...941 1
Leo Skrevet 19. november 2015 #5 Skrevet 19. november 2015 Nei, ikke smelte smøret. Kline det på flekkene som krem. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå