AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Jeg må gå til rettslig sak mot Onecall. Dette gjelder stort sett bare SMS. Ved å sjekke mobilen min for alle SMS jeg har sendt og Onecall samtalespesifikasjonen, så har jeg blitt trukket 2 ganger for noen av mine SMS. Jeg har bare fått svada svar fra Onecall om at jeg sikkert har skrevet over 160 tegn i meldingen, noe jeg kunne dokumentere at jeg ikke hadde gjort på angitt tidspunkt. Skriver veldig sjelden mer enn 100 tegn. Senere prøvde de seg med at det måtte være mobilen min som gjorde tegnene større og at det var grunnen til at jeg betalte dobbelt for noen meldinger. Haha.. da måtte jeg le Makan til saksbehandling har jeg ikke møtt før. Dette vil være en enkel sak for meg å vinne, men hvem er det best å få hjelp av? Trenger advokathjelp etc Anonymkode: 823d6...0af
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 Også en ting til. Må bytte mobilselskap også. Noen som har et godt tips til en som bare sender noen få SMS og ringer under 3 timer i mnd? Anonymkode: 823d6...0af
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Dersom du sender så lite sms - hvor mye penger handler dette egentlig om? Tror advokatutgifter osv osv vil bli en betydelig høyere sum enn hva du har fått regning på. Anonymkode: bc6c0...1f0 10
SkjultBruker Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Hvor mye penger er det snakk om? Betaler du per SMS?Har du ingen smiley-fjes eller noe som har trukket opp antall tegn? Har du prøvd saken for brukerklagenemnda? Jeg ville tatt saken via dem lenge før jeg hadde tenkt på å involvere advokat, vel å merke dersom du er sikker på at du har dokumentasjonen i orden. Det koster deg ingen ting å ta saken til brukerklagenemnda, og leverandørene føyer seg som regel etter deres avgjørelse. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Hvilke beløper snakker vi om her? Advokater tar ikke saker der advokatens salære blir betydelig høyere enn hva sakens kostnader omhandler. Du får heller ikke småpenge-saker inn for domstolen. Forliksrådet er alternativet, da. Skjønne rikke at noen biter på One Call sine (teite) reklamer....Telenor eller Netcom kontant må være rette stedet for deg med så beskjedent forbruk. Anonymkode: 23701...29e 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #6 Skrevet 18. november 2015 Det der tror jeg ikke du kommer noen vei med, rettssak for noen får kr Nei du får klage til forbrukerombudet dersom du mener de snyter deg. Ellers er det billigste abonnementet med fri sms/tale 199 hos onecall, noe som er betydelig billigere å kjøpe enn å prøve seg på rettslige skritt. Dette er ikke USA, du kan ikke saksøke folk for ingenting. Anonymkode: f24c6...13d 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 Hei igjen, TS her. Det er ikke snakk om mer enn kanskje 50-100kr max overfakturert SMS. Jeg bruker i sms, men oftest bare 1 gang og meldingene mine er små grunnet at jeg hater å skrive på mobil. For ca 2 mnd siden skjedde akkuratt det samme, jeg ble belastet for SMS bruk jeg ikke hadde sendt. Fikk da en helt annen kundeservice fra Onecall, og dette bare for 2 mnd siden. Jeg skreiv da i mail til de omtrent det samme som jeg gjorde nå. Her er mailen jeg sendte og svaret jeg fikk:Beskrivelse: Hei, jeg har tydligvis blitt overfakturert for noen SMS jeg ikke har sendt. Har sjekket med min mobil logg, og den stemmer ikke overens med alt i fakturaen. Sjekk for eksempel 28. august, da står det at jeg har sendt 7 sms til tlf 92x x2 x3x, men har sendt kun 4 sms til dette tlf nr. Så nå vurderer jeg å skifte til et annet telefonselskap. Dette går ikke ann. Ordne opp !Svar: Hei X, og takk for din henvendelse.Jeg har lagt til en kreditering på 55,60,- kr. Denne krediteringen legger seg på din neste faktura, så betal mottat faktura i sin helhet, så vil beløpet trekkes i fra i oktober.Ha en flott kveld. Litt annen løsning på samme problemet, vil dere ikke si? Mens nå vil de ikke gå god for at det er deres eget system som er noe feil med. Anonymkode: 823d6...0af
ajarRun Skrevet 18. november 2015 #8 Skrevet 18. november 2015 Lol, rettsak over 3 kroner og 90 øre. Men OneCall er jo fantastisk, betaler 399, for det får jeg ubegrenset internett på mine tre mobiler, meldinger og tale inkludert (internett blir strupet etter 6gb) og 50gb mobilt bredbånd til min pc og nettbrett (også ubegrenset, altså hastigheten går ned etter 50 men det koster ikke noe). Hvem andre kan tilby noe lignende? 6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #9 Skrevet 18. november 2015 Lol, rettsak over 3 kroner og 90 øre. Men OneCall er jo fantastisk, betaler 399, for det får jeg ubegrenset internett på mine tre mobiler, meldinger og tale inkludert (internett blir strupet etter 6gb) og 50gb mobilt bredbånd til min pc og nettbrett (også ubegrenset, altså hastigheten går ned etter 50 men det koster ikke noe). Hvem andre kan tilby noe lignende?Denne tråden handler da ikke om tilbudene og prisene. Mer om hvordan jeg føler meg behandlet som kunde da noe oppstår. Prinsippet er det samme om det handler om 1kr eller 1million kr. Det er pill råttent å lure sine lojale kunder. Men nå vet jeg ikke om det bare har oppstått en misforståelse. Jeg gikk litt hardt ut i meldingen da jeg hadde blitt lurt av Onecall igjen, og forlangte en god forklaring. Kanskje de ikke hadde en forklaring og bare fant opp den de "trodde", som sms lengden på 160 tegn og mobilen min som var noe feil med. Anonymkode: 823d6...0af
Gullik Skrevet 18. november 2015 #10 Skrevet 18. november 2015 Dette vil være en enkel sak for meg å vinne, men hvem er det best å få hjelp av? Trenger advokathjelp etc Anonymkode: 823d6...0afBare sånn for å sette det i perspektiv. Når advokaten er ferdig med å lese mailen din, er regningen høyere enn prisen på SMSene dette gjelder. 13
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #11 Skrevet 18. november 2015 Bare sånn for å sette det i perspektiv. Når advokaten er ferdig med å lese mailen din, er regningen høyere enn prisen på SMSene dette gjelder. Er jo ikke rart at disse teleselskapene indirekte lurer kunder til å betale mer enn de har brukt, hvis dette er holdningen til folket. Seriøst! Jeg er motstander av mafia og korrupsjon.. og man støtter oppunder denne korrupsjonen om man ikke tar saken i egne hender. Anonymkode: 823d6...0af
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #12 Skrevet 18. november 2015 Det der tror jeg ikke du kommer noen vei med, rettssak for noen får kr Nei du får klage til forbrukerombudet dersom du mener de snyter deg. Ellers er det billigste abonnementet med fri sms/tale 199 hos onecall, noe som er betydelig billigere å kjøpe enn å prøve seg på rettslige skritt. Dette er ikke USA, du kan ikke saksøke folk for ingenting. Anonymkode: f24c6...13dFor n't gangpå KG, forbrukerrådet tar ikke imot og behandler klagesaker på telekommunikasjonsselskaper. Det hører inn under Post- og teletilsynet. Og vi bør nesten få vite hvilke kronebeløp det er er snakk om. I HI høres det ut til å være småpenger og en krangelvoren kunde. Anonymkode: 23701...29e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #13 Skrevet 18. november 2015 For n't gangpå KG, forbrukerrådet tar ikke imot og behandler klagesaker på telekommunikasjonsselskaper. Det hører inn under Post- og teletilsynet. Og vi bør nesten få vite hvilke kronebeløp det er er snakk om. I HI høres det ut til å være småpenger og en krangelvoren kunde. Anonymkode: 23701...29eDet er snakk om kanskje oppimot 100 kr. Kall meg krangelvoren kunde du, men uten slike som meg, så hadde alle fint sett seg nødt til å bo i et samfunn som stadig ble mer og mer korrupt og styrt på urederlig vis. Anonymkode: 823d6...0af 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #14 Skrevet 18. november 2015 Send inn "bevisene" du har til Onecall, og forklar saken. De pleier ikke å være vanskelige ovenfor kundene, og i hvert fall ikke når det gjelder sånne småbeløp som dette her. Så kan du jo bruke en annen telefon en måneds tid, og se om det samme skjer da. Det KAN være en feil med mobilen din, som Onecall ikke har noe kontroll over. Anonymkode: 72176...e37 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #15 Skrevet 18. november 2015 Du får klage til forbukerrådet. Vær obs på at enkelte smileyface gjør tekstmeldingen "annerledes" og det kan være derfor det har blitt feil. Anonymkode: fcb3a...e75 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #16 Skrevet 18. november 2015 Hvordan blir tekstmeldingen annerledes? Vil det si at jeg betaler for 2 sms hver gang jeg sender med smiley? Jeg har noen SmS som er et smiley fjes inni, men de er gjerne 30-60 tegn. Altså er de veldig korte tekstmld.. Med mindre disse meldingene blir konvertert til å ta 3ganger så stor plass pga jeg har 1 smiley inni den, da kan ikke Onecall snakke sant. Fant omsider infoen som ingen her visste om:1. Klag til mobiloperatøren dinDersom du er misfornøyd med tjenesten, må du ta kontakt med leverandøren din. Benytt gjerne Forbrukerrådets standard klagebrev.Klagebrev til selger 2. Klag til BrukerklagenemndaDersom du ikke når frem med klagen, eller du ikke får svar på din henvendelse innen 2 uker, kan du bringe saken inn til behandling i Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon (BKN)Nemnda behandler blant annet klager påfakturamobile innholdstjenesterkvalitet og manglende tjenestetilbud Nå vet jeg hvordan jeg skal gå frem Takk gud for google Anonymkode: 823d6...0af
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #17 Skrevet 18. november 2015 Ok, bare for å oppklare min økonomiske situasjon slik at vi slepper mer om at dette handler om økonomi. Som sagt ønsker jeg av rent prinsipp like lite at noen lurer meg for 100 kroner som de som lurer meg med 1 million kroner. Jeg har hus, bil, hund, kjerring, ingen lån, masse formue. Jeg sliter for å si det sånn ikke med å betale 100 kroner. Håper det oppklarte min situasjon, til de som ikke forstår at man kan gjøre noe fordi man synes saken er viktig, og ikke bare for pengenes del. Anonymkode: 823d6...0af 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #18 Skrevet 18. november 2015 Er det tilfeldigvis SMS leveringsrapport som står på fakturaen din som du har blitt fakturert for? Anonymkode: bf04e...1e8
Gjest 2Bhonest Skrevet 18. november 2015 #19 Skrevet 18. november 2015 Jeg må gå til rettslig sak mot Onecall. Dette gjelder stort sett bare SMS. Ved å sjekke mobilen min for alle SMS jeg har sendt og Onecall samtalespesifikasjonen, så har jeg blitt trukket 2 ganger for noen av mine SMS. Jeg har bare fått svada svar fra Onecall om at jeg sikkert har skrevet over 160 tegn i meldingen, noe jeg kunne dokumentere at jeg ikke hadde gjort på angitt tidspunkt. Skriver veldig sjelden mer enn 100 tegn. Senere prøvde de seg med at det måtte være mobilen min som gjorde tegnene større og at det var grunnen til at jeg betalte dobbelt for noen meldinger. Haha.. da måtte jeg le Makan til saksbehandling har jeg ikke møtt før. Dette vil være en enkel sak for meg å vinne, men hvem er det best å få hjelp av? Trenger advokathjelp etc Anonymkode: 823d6...0afOm du bruker telefonens smileys, så er de langt over et tegn...
Gjest Tekola Skrevet 18. november 2015 #20 Skrevet 18. november 2015 Ryddet for personangrep og svar til dette.Tekola, admin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå