LilleEirin Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Hei!Er det noen her som har jobbet/jobber i England?Hva slags papirer trenger man for å jobbe i England?
Marie90 Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Du trenger NINO - National Insurance Number.https://www.gov.uk/apply-national-insurance-numberDu vil antakeligvis bli innkalt for intervju.
LilleEirin Skrevet 18. november 2015 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2015 Takk for svar! Er de ingen andre dokumenter som trengs for å søke jobb? For national insurance number kan jeg vel ikke søke om før jeg er i England?
Marie90 Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Takk for svar! Er de ingen andre dokumenter som trengs for å søke jobb? For national insurance number kan jeg vel ikke søke om før jeg er i England?Nei, når du er der, har adresse osv. så ringer du og følger instruksjonene du ser på nettsiden og medbringer det de ber om der.Ellers er det greit, dersom du er norsk borger.
LilleEirin Skrevet 18. november 2015 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2015 Ok, fordi jeg søkte på en jobb og da fikk jeg spørsmål om jeg hadde alle nødvendige papirer. Så blir litt forvirra =P
Marie90 Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 Ok, fordi jeg søkte på en jobb og da fikk jeg spørsmål om jeg hadde alle nødvendige papirer. Så blir litt forvirra =PDe mener nok om du har tillatelse til å jobbe i London. Alt dette står på siden jeg linket til, det er bare å klikke seg igjennom.Utover det skal NINO fylles inn i kontrakten før du begynner å jobbe, så det skal være på plass. Det er mulig å starte i jobben uten å ha fått NINO enda, så lenge du har arbeidstillatelse (jeg gjorde det), men de liker det egentlig ikke. Det kan ta tid å få tildelt nummeret, og når du blir kalt inn til intervju vil du antakelig tilbringe hele dagen der på å vente (en arbeidsdag du må få fri, ikke bare-bare i England som i Norge, der alt er chill). De trenger NINO for å trekke deg i skatt ved første lønning. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå