Gå til innhold

Bøker til 5/6- åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke bøker leser du for/ med din 5/6- åring? Har lyst til å kjøpe noen nye bøker, gjerne noe hun kan lære av. I tillegg ønsker jeg å kjøpe noen bøker hun kan jobbe med, med bokstaver og tall, siden dette interesserer henne veldig. Har dere noen tips til bra bøker så blir jeg glad for det 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi leser Charlie og sjokoladefabrikken for vår 5- åring nå og hun liker den veldig godt. Har også lest Vaffelhjarte og Historien om den kjempestore pæra (sistnevnte har vi lest to ganger). 

Anonymkode: 4205a...e51

Skrevet

For femåringen vår (snart 6 år) har vi de siste månedene lest: Roald Dahl (Charlie og sjokoladefabrikken, SVK, Georgs magiske medisin), de fleste bøkene i Detektivbyrå nr 2 eller hva den serien heter, Harry Potter (de to første bøkene), Vaffelhjarte, og flere andre bøker. Hun er så opptatt av å bli lest for at hun gladelig ofrer litt av barneTV-tiden til fordel for lengre lesestund. Det er altså viktig å finne bøker som fenger barnet, ut ifra interesser og slikt.

Bøker hun kan jobbe med (bokstaver og tall) har vi pleid å kjøpe i bokhandler. Der har de mange arbeidsbøker av ulike slag. Men det morsomste er å lage oppgaver selv, f.eks. har jeg laget utallige enkle kryssord, med tegninger, der hun skal skrive ordene inn i rutene. Da kan man tilpasse nivået spesifikt for barnet. Og det er spennende for dem å se hva løsningsordet blir.

Anonymkode: a31d1...01b

Skrevet

Det kan jo være fint med bøkene i "løveunge" serien om barnet skal lese litt selv.

Ellers er både Roald Dahl sine bøker, og bøkene om sjøormen Ruffen populære her.

Anonymkode: b486c...eb9

Gjest Magnifiq
Skrevet

Vår seksåring er med i faktabokklubben. Da får hun faktabøker tilpasset barn, samt en lydbok som hører til. Hun elsker de! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...