Gå til innhold

Langtidsinnleggelse tilbud

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tidligere vært innlagt både akutt og frivillig, fra 3 netter til 5 uker før. Fremdeles psykiatri pasient men følger ikke opp forholdet med psykolog, mens lege viser liten forståelse for alvoret selvom han er behjelpelig med henvisninger osv.

Jeg merker at jeg er på raskt vei til dypeste mørket igjen i tillegg til at jeg har schizofreni og angstparanoia, men det er altså suicidalen som er på vei tilbake nå og jeg lurer på om det i det hele tatt finnes noen langtidsinstutisjoner, gårder, eller lignende med (evn uten) avtale med HELFO man kan være på 1-6 mnd? Eller finnes det bare sykehusinstutisjoner beregnet på korttidspasienter?

Og for dere med erfaring med det, hvordan type langtidssted/behandlingssted/opplegg er ideelt for fremgang?

Anonymkode: 263f0...c33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo litt hva som menes med langtidsinnleggelse, men de fleste sykehus og DPS har mulighet til å ha pasienter over lang tid. Har selv vært innlagt flere ganger over flere måneder på slike steder. Jeg tenker at dersom dette er akutt, er det kanskje best å bli akuttinnlagt og deretter bli overflyttet til et sted der du kan være over lengre tid? Du har fritt sykehusvalg, og kan velge å dra til det stedet du vil (forutsatt at de tror de kan hjelpe deg). 

Du finner forøvrig en oversikt over alle behandlingsinstitusjoner på helseforetakene sin side.

Anonymkode: 06232...5a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...