AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Hvordan gjorde de det og hvorfor? Er det konspirasjonsteori? Om de gjorde det, hvorfor vil de nå utrydde de? Roleplay mot resten av samfunnet???? Svar ærlig Anonymkode: d0673...e89
tnh Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 (endret) Konspirasjonsteori. IS oppsto når Obama trakk seg ut av Irak og hundrevis av islamister inkludert Abu Bakr i Camp Bucca ble løslatt. I fengsel hadde de snakket sammen og laget en grovskisse av planene om å danne IS. De klarte å ekspandere fort da den irakiske hæren rømte fra tallmessig underlegne IS-styrker og la bak seg store mengder krigsmateriell. Hadde Obama ikke ført en tilbakestående utenrikspolitikk hadde det ikke skjedd, men det var et uhell. Endret 18. november 2015 av tnh 3
NordicViking Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Hvordan gjorde de det og hvorfor? Er det konspirasjonsteori? Om de gjorde det, hvorfor vil de nå utrydde de? Roleplay mot resten av samfunnet???? Svar ærlig USA har ikke bevisst skapt IS. Men noen vil kanskje si at IS er et resultat av en feilslått amerikansk utenrikspolitikk, og at USA derfor ubevisst har "skapt" IS. 3
Raven Emerald Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Ryddet for link til nettsted KvinneGuiden ikke vil assosieres med.Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Ryddet for link til nettsted KvinneGuiden ikke vil assosieres med.Raven Emerald, mod.Er det lov å spørre om hvorfor du/dere også slettet hele mitt tilsvar til innlegget med denne linken? Jeg forstår at man modererer vekk den delen av innlegget mitt som var en kommentar til linken. Det var en kilde jeg skjønner at man ikke ønsker her, og det var jo akkurat derfor jeg imøtegikk påstandene i det innlegget.... Men jeg skrev jo mye mer enn det. Resten av innlegget mitt var et konkret og begrunnet svar på TS' spørsmål. Det var også helt i tråd med det andre her svarer, så innholdet var ukontroversielt. Er det virkelig så mye ekstra jobb å bare markere ett avsnitt når man sletter fremfor å trykke Crtl + A, sånn når det ikke var jeg som brøt noen regler i utgangspunktet?Det er ikke så farlig, altså, jeg har bare ikke opplevd så pussig moderering før. Ikke veldig viktig med et svar, og man kan godt svare i en melding eller i en annen tråd, men jeg tok det her fordi jeg har notert meg at brukere ytterst sjelden får svar fra rett moderator i tilbakemeldingsforumet.PS: Jeg vet ikke om TS fikk lest det jeg svarte før det ble slettet, men essensen var altså at USA naturligvis ikke har skapt IS. Trakk noen paralleller til Afghanistan på 1980-tallet også, men dropper å ta alt sammen på nytt, for kommentarer til moderering blir jo slettet (og da ryker erfaringsmessig fort dette også, det er liksom poenget... ). Anonymkode: c0e5b...7c9 6
Raven Emerald Skrevet 19. november 2015 #7 Skrevet 19. november 2015 Kommentarer og spørsmål om modereringen, tas på Ris, ros og spørsmål, eller PM.Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #8 Skrevet 19. november 2015 Feil. Ondskap skapte is Anonymkode: 29c14...a7a
debattanten Skrevet 19. november 2015 #9 Skrevet 19. november 2015 Som den ene AB-brukeren nevner over. IS ble nok ikke skapt bevisst av USA, men IS er et resultat hva de handlingene USA og Europeiske land har gjort i Afghanistan, Irak og Libya. Alt som skjedde her gav grobunn for IS og lignende organisasjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #10 Skrevet 19. november 2015 We can not solve our problems with the same thinking we used, when we created them.- Albert Einstein. Anonymkode: f295d...0cb 1
Psilocybe Skrevet 19. november 2015 #11 Skrevet 19. november 2015 (endret) Ja, USA og Israel skapte IS, og har trent dem opp og finansiert dem i årevis, også med god støtte fra bl.a. Tyrkia og diverse arabiske land, herunder særlig Saudi-Arabia. Jeg kunne godt vist dere kilder, men det er ikke vits i, for innlegget blir slettet av moderator uansett. USA står for godt over 40 % av verdens samlede militærutgifter. USA bruker mer på krigføring enn de 7 neste landene på listen -- til sammen. Dvs at USA bruker mer på krigføring enn bl.a. Russland, Kina, Storbritannia, Frankrike, Tyskland, India og Saudi-Arabia gjør -- til sammen. Derfor kunne USA enkelt utslettet IS om de hadde ønsket det. I stedet har de i flere år valgt å bruke ca 11 millioner dollar per dag på å trene dem opp, finansiere dem og utruste dem med biler, våpen, ammunisjon, rasjoner og annet de måtte trenge. 11 millioner per dag er lommerusk for Pentagon. 55 % av det amerikanske statsbudsjettet går til krigføring i utlandet, for å destabilisere og ødelegge store deler av verden. Dette er offentlige og lett tilgjengelige tall. USA er rasende på Putin og Russland fordi Russland faktisk våger å kjempe mot det amerikanske hjertebarnet IS. I disse dager sprøyter USA og Israel milliarder av dollar inn i IS for å ruste dem opp. CIA og Mossad jobber på spreng nå. Endret 19. november 2015 av Psilocybe
Snof Skrevet 19. november 2015 #12 Skrevet 19. november 2015 (endret) De sekteriske spenningene i Irak ble holdt i sjakk av en brutal diktator som medførte krig, massakrer, etnisk rensing, systematisk tortur, undertrykkelse, og en frykt for å si hva man mente, samt grov korrupsjon, og et familiedynasti. Irak var et land som ble holdt i en knallhard jernhånd av en slik diktator. Ved at USA, dum og naiv som de var, fant ut at det var best å fjerne en slik motbydelig mann som Saddam Hussein, så åpnet de den korken som holdt alle de sekteriske spenningene i sjakk. Resultatet var etnisk rensing av kristne og yezidier, sjia vs sunni, og en situasjon der moskeer og folk blir sprengt i fillebiter i brutal sekterisk vold uten noen ende. Ut av det så oppstår ISIS, da det skal nevnes at ideologien går langt tilbake, og har røtter som stikker dypt, og som plager hele den islamske verden, samt vesten. Et lite blikk på hva en slik diktator medførte:http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/12/21/356918.html At vi idag kan si at Irak, og verden hadde vært et trygger og bedre sted, om en slik mann fortsatt satt ved makten, sier litt om regionen. Det er rett og slett depressivt å tenke på! Med dette i bakhodet, så finnes det likevel krefter som vil fremstille historien som at USA skapte den islamske stat. Det er en effektiv "løgn", fordi det er en halvsannhet. En halvsannhet er på mange måter mer effektiv, og bedre enn en løgn. Måten denne halvsannheten blir presentert på, har forferdelige konsekvenser både for folk i regionen, og vesten. Endret 19. november 2015 av Snof
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #13 Skrevet 19. november 2015 Ts, nå banner du i kjærka, vet du? Anonymkode: 8712a...775
maskineple Skrevet 19. november 2015 #14 Skrevet 19. november 2015 (endret) . Endret 8. januar 2016 av maskineple
Xtend Skrevet 20. november 2015 #15 Skrevet 20. november 2015 Ja, USA og Israel skapte IS, og har trent dem opp og finansiert dem i årevisFor noe sprøyt! Sånt vås hører hjemme på Nyhetsspeilet. 1
slask Skrevet 3. januar 2016 #16 Skrevet 3. januar 2016 Begynner jammen å like Trump jeg. Donald Trump says Barack Obama and Hillary Clinton ‘created Isis’ http://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-says-barack-obama-and-hillary-clinton-created-isis-a6794406.html VG melder også om saken.http://www.vgtv.no/#!/video/122986/trump-obama-og-clinton-har-skapt-terror Og forresten, ikke glem de velkjente bildene og videofilene som kobler McCain til ISIS-hodekappingene....
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #17 Skrevet 5. januar 2016 Det er ingen tvil om at ISIS kom pga hva USA og andre land gjorde i Irak. De skapte ikke ISIS direkte men indirekte. Og nekte for dette er naivt. Den 3.1.2016 at 20.34, slask skrev: Begynner jammen å like Trump jeg. Donald Trump says Barack Obama and Hillary Clinton ‘created Isis’ http://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-says-barack-obama-and-hillary-clinton-created-isis-a6794406.html VG melder også om saken.http://www.vgtv.no/#!/video/122986/trump-obama-og-clinton-har-skapt-terror Og forresten, ikke glem de velkjente bildene og videofilene som kobler McCain til ISIS-hodekappingene.... Eller de velkjente bildet av Donald Rumfelt som håndhilser på Saddam Hussein, Eller Bush som går hånd i hånd med ledere fra Saudi Arabia. Anonymkode: 4e240...624
Outlander Skrevet 5. januar 2016 #18 Skrevet 5. januar 2016 Ja...og når Norge blir oversvømt av muslimske krigere...hvem tror du er det første land Norge ringer etter for hjelp? OG hvis du faktisk gidder å lese litt, istedenfor å skylde alt på USA, kan du gå langt bak til 1979 når Russland invaderte Afghanistan. Det er DER hele dritten begynte.
Outlander Skrevet 5. januar 2016 #19 Skrevet 5. januar 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen tvil om at ISIS kom pga hva USA og andre land gjorde i Irak. De skapte ikke ISIS direkte men indirekte. Og nekte for dette er naivt. Eller de velkjente bildet av Donald Rumfelt som håndhilser på Saddam Hussein, Eller Bush som går hånd i hånd med ledere fra Saudi Arabia. Anonymkode: 4e240...624 Eller Norges tett samarbeid med Saudi Arabia pga olje.
Pterinochilus Skrevet 5. januar 2016 #20 Skrevet 5. januar 2016 2 timer siden, IamGroot skrev: OG hvis du faktisk gidder å lese litt, istedenfor å skylde alt på USA, kan du gå langt bak til 1979 når Russland invaderte Afghanistan. Det er DER hele dritten begynte. Ja, men det var USA som trente, bevæpnet og finansierte mujahedin-krigerne for å slåss mot de sovjetiske styrkene i Afghanistan. President Reagan uttalte blant annet dette om jihadist-krigerne: "Every country and every people has a stake in the Afghan resistance, for the freedom fighters of Afghanistan are defending principles of independence and freedom that form the basis of global security and stability." 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå