Gå til innhold

hjelp! artikkelanalyse!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og gruppen min er uenig i hva slags studiedesign denne artikkelen bruker (se vedlegg)

For det andre, hvordan skriver man en artikkelanalyse? må jeg analysere alt og ingenting i artikkelen?

kan noen hver så snill å komme med innspill? vi ska levere om 2 dager (en og en halv nå) og vi har som dere sikkert har skjønt ikke klart å begynne enda. Dette er høgskole-nivå, hvis det har noe å si.

1-s2.0-S0009926013005709-main.pdf

Anonymkode: c4513...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må bli enig innad i gruppen. Har dere ikke lært nok til å vurdere hva som er best? Det høres ikke ut som du ver hva du skal gjøre i det hele tatt..?!

Anonymkode: 096b5...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Du må nesten bla opp i en metodebok. I artikkelen her står det hva slags studiedesign som er brukt, svart på hvitt under "materials and methods".

A prospective clinical study was then performed..... 

Du må nesten lese om det i boka di for å si noe om hva dette innebærer. I første omgang, er studien kvalitativ eller kvantitativ (eller begge deler)? Er det en eksperimentell studie eller observasjonsstudie? Hvilken undergruppe? Hvordan har de plukket ut utvalget? Det er et par andre ting du også bør nevne fra det samme avsnittet.

Du kan søke opp tips til hva du skal ha med. Google "critical article analysis" eller noe sånt. Har dere ikke fått utdelt ei sånn blekke med fremgangsmåte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...