AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 Jeg skal til han jeg holder på med i morgen og tenker å overraske han med middag. Han pleier å kjøpe halvfabrikata, stå over middagen eller kjøpe noe ferdig. Og jeg er sikker på at dersom det blir rester etter det jeg lager, så kommer restene til å ligge helt til han må kaste de....Så derfor trenger jeg tips til middager hvor det ikke blir så mye rester. Og gjerne hvor mye jeg må ha av hva. Jeg tenkte litt på wok, men jeg synes det er best med friske grønnsaker og når vi er 2stk så blir det jo ofte mye til overs. Anonymkode: 02473...37f
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Alt kan tilpasses. Jeg lager alltid porsjonsstørrelser (da jeg hater restemat), og jeg har absolutt ingen begrensninger i middagslagingen. Anonymkode: 14c36...c56
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Og hvordan det tilpasses er selvsagt avhengig av hvor mye dere spiser. Anonymkode: 14c36...c56
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #4 Skrevet 17. november 2015 Trikset er å tenke tilbehør laget av én enkelt grønnsak. Kjøp og tilbered feks en passe stor fiskefilet til to stk, og planlegg grønnsakspuré av feks 1 blomkål, eller 1 diger søtpotet, eller 1 flaskegresskar, eller 1 pk frosne erter. Og så ha feks litt brunet smør med sitron i (eller soyasaus og lime) som "saus". Eller kjøp to biffer, akkurat nok poteter til båtpoteter til ett måltid, en pakke babyleafsalat, og feks en liten pakke hviløkssmør til å smelte over den ferdigstekte biffen. Dermed bruker du opp akkurat det du trenger uten at det ligger igjen masse halve pakker med friske råvarer i kjøleskapet.Jeg tenker alltid sånn når jeg planlegger middager for en uke framover. Bruker man en haug forskjellige grønnsaker til alle middagene, men den samme miksen av grønnsaker dag etter dag til både wok, pastasaus, fisketilbehør etc, blir jo variasjonen mye mindre enn om man bruker en haug av kun en eller to grønnsaker den ene dagen, og så kun en annen grønnsak den neste. Anonymkode: 7b54e...969
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 Kan du ikke bare spise restene i morgen eller en annen dag da? Anonymkode: 2bf59...53f
Drikkeflaska Skrevet 17. november 2015 #6 Skrevet 17. november 2015 Hva med å steke hamburger? Da steker man bare det man spiser og kutter opp de grønnsakene man trenger, så bli det ikke noe til overs. Eneste er vel brødet da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå