AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #1 Skrevet 16. november 2015 Jeg har alltid vært anti kredittkort pga mange havner i knipe me det. Men OM man faktisk har kontroll på økonomien har jeg forstått det er fordeler med det. Bonuser, reiseforsikring.Kan noen fortelle meg hvilket det er ? 😀 Anonymkode: ee4fd...dac
ajarRun Skrevet 16. november 2015 #2 Skrevet 16. november 2015 Du får bonus og reiseforsikring. Og så har du ekstra vern mot svindel.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #3 Skrevet 16. november 2015 Hvilket kredittkort er best? Er det lurest å ha i egen bank eller har alle forskjellige ? Lette på nettet og så at Re:membrr var best i test blant annet. Anonymkode: ee4fd...dac
ajarRun Skrevet 16. november 2015 #4 Skrevet 16. november 2015 Hvilket kredittkort er best? Er det lurest å ha i egen bank eller har alle forskjellige ? Lette på nettet og så at Re:membrr var best i test blant annet. Anonymkode: ee4fd...dacBare søk på alle og bruk de du liker best. Mange har ikke årsavgift. Jeg fikk ikke re:member, cresco eller noen fra DnB (Trumf og sas sitt kort feks). Men jeg fikk Norwegian (1% flybonus på alt jeg kjøper), 365direkte (drivstoffbonus + 3.65% på klær, sko og kjøp på bensinstasjon), Flexivisa (4% valgfri bonus), Ya Bank kredittkort (forskjellige bonuser hver månde fra 2 til 5%), Skandiabanken sitt (lave renter), DnB sitt (høy bonus på utvalgte butikker av og til, hadde 20% på expert en gang), og Pangea Ecocard (gir 1% av alt du kjører til den snørrvalpen som sutrer om miljø og kjører tesla hele tiden).
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #5 Skrevet 16. november 2015 Bare søk på alle og bruk de du liker best. Mange har ikke årsavgift. Jeg fikk ikke re:member, cresco eller noen fra DnB (Trumf og sas sitt kort feks). Men jeg fikk Norwegian (1% flybonus på alt jeg kjøper), 365direkte (drivstoffbonus + 3.65% på klær, sko og kjøp på bensinstasjon), Flexivisa (4% valgfri bonus), Ya Bank kredittkort (forskjellige bonuser hver månde fra 2 til 5%), Skandiabanken sitt (lave renter), DnB sitt (høy bonus på utvalgte butikker av og til, hadde 20% på expert en gang), og Pangea Ecocard (gir 1% av alt du kjører til den snørrvalpen som sutrer om miljø og kjører tesla hele tiden). hvorfor fikk du ikke fra DnB? Anonymkode: bf5a4...e6a
ajarRun Skrevet 16. november 2015 #6 Skrevet 16. november 2015 hvorfor fikk du ikke fra DnB?Anonymkode: bf5a4...e6aDe passiv aggressive drittsekkene gir deg ikke mer kreditt dersom du nylig har misligholdt kreditten du allerede har. Jeg har et kredittkort fra dem, men får ikke flere. Kortet suger litt og dnb suger så det er ikke så ille. Men trumfkortet er jo fantastisk da, skulle gjerne hatt det.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #7 Skrevet 17. november 2015 De passiv aggressive drittsekkene gir deg ikke mer kreditt dersom du nylig har misligholdt kreditten du allerede har. Jeg har et kredittkort fra dem, men får ikke flere. Kortet suger litt og dnb suger så det er ikke så ille. Men trumfkortet er jo fantastisk da, skulle gjerne hatt det.Forstår jeg rett at om jeg har trumf visa får jeg rabatter på alt jeg handler i form av trumf bonus? Om jeg hander på cdon eller blivakker feks?Mye rare spørsmål, men prøver å sette meg skikkelig inn i det 😀 Anonymkode: ee4fd...dac
ajarRun Skrevet 17. november 2015 #8 Skrevet 17. november 2015 Forstår jeg rett at om jeg har trumf visa får jeg rabatter på alt jeg handler i form av trumf bonus? Om jeg hander på cdon eller blivakker feks?Mye rare spørsmål, men prøver å sette meg skikkelig inn i det 😀Anonymkode: ee4fd...dacJa, men jeg tipper at du ikke har god nok inntekt til å få det Fortell litt om deg selv da vel, så kan jeg anbefale noe som passer.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #9 Skrevet 17. november 2015 Ja, men jeg tipper at du ikke har god nok inntekt til å få det Fortell litt om deg selv da vel, så kan jeg anbefale noe som passer.Hvor høy inntekt må man ha? Jeg har egentlig tenkt å bruke kortet i utlandet feks og betaling på nett er jo såntsett greit. Anonymkode: ee4fd...dac
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #10 Skrevet 17. november 2015 De passiv aggressive drittsekkene gir deg ikke mer kreditt dersom du nylig har misligholdt kreditten du allerede har. Jeg har et kredittkort fra dem, men får ikke flere. Kortet suger litt og dnb suger så det er ikke så ille. Men trumfkortet er jo fantastisk da, skulle gjerne hatt det.Er det Trumf Visa du mener? Kan du fortelle om det som er fantastisk med det kortet? Anonymkode: 6236f...4cc
ajarRun Skrevet 17. november 2015 #11 Skrevet 17. november 2015 Hvor høy inntekt må man ha? Jeg har egentlig tenkt å bruke kortet i utlandet feks og betaling på nett er jo såntsett greit. Anonymkode: ee4fd...dacKommer an på hvor mye gjeld man har og hvilken øvrige utgifter og sosialstatus. Men det er jo bare å søke, det verste som kan skje er at de sier nei. 1
ajarRun Skrevet 17. november 2015 #12 Skrevet 17. november 2015 Er det Trumf Visa du mener? Kan du fortelle om det som er fantastisk med det kortet?Anonymkode: 6236f...4ccJa, trumfbonus på ALT du kjøper. Og dobbel trumf der det er trumf. Jeg bruker norwegiankortet som generelt kort, men det gir bare norwegian reward points og de kan ikke byttes mot cash. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #13 Skrevet 17. november 2015 Ja, trumfbonus på ALT du kjøper. Og dobbel trumf der det er trumf. Jeg bruker norwegiankortet som generelt kort, men det gir bare norwegian reward points og de kan ikke byttes mot cash. Tusen takk for at du deler om dette! Jeg fikk også lyst til å ha det kortet Anonymkode: 6236f...4cc
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #14 Skrevet 17. november 2015 Kommer an på hvor mye gjeld man har og hvilken øvrige utgifter og sosialstatus. Men det er jo bare å søke, det verste som kan skje er at de sier nei.Men ser at andre kredittkort gir mye høyere prosent på steder jeg kommer til å bruke kortet eventuelt (altså nettbutikker jeg faktisk bruker). Samt trumf hadde skyhøy rente (i verstefall om det skulle skje at jeg ikke fikk betalt. Alle har det men de hadde enda høyere). Får se litt mer på det imorgen, litt forsent å lete rundt nå kjenner jeg 😀 Er ikke noe som haster, bare noe jeg har funnet ut kan være greit til utlandsturen etter nyttår. Anonymkode: ee4fd...dac
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #15 Skrevet 17. november 2015 Og for min del spør det om ikke coop sitt lønner seg om jeg skal bruke det på butikk osv. Jeg bruker sjeldent å handle på kiwi pga det ikke er den nærmeste butikken her på landet 😀 Anonymkode: ee4fd...dac
ajarRun Skrevet 17. november 2015 #16 Skrevet 17. november 2015 Men ser at andre kredittkort gir mye høyere prosent på steder jeg kommer til å bruke kortet eventuelt (altså nettbutikker jeg faktisk bruker). Samt trumf hadde skyhøy rente (i verstefall om det skulle skje at jeg ikke fikk betalt. Alle har det men de hadde enda høyere). Får se litt mer på det imorgen, litt forsent å lete rundt nå kjenner jeg 😀 Er ikke noe som haster, bare noe jeg har funnet ut kan være greit til utlandsturen etter nyttår. Anonymkode: ee4fd...dacNorwegiankortet egner seg til reising! 5% bonus på norwegianreiser. Ikke fly med SAS, bare gamlinger og drittunger der. I tillegg tar SAS gebyr på kortene sine (og de er levert av DNB, og DNB suger).
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #17 Skrevet 17. november 2015 Ja, men jeg tipper at du ikke har god nok inntekt til å få det Fortell litt om deg selv da vel, så kan jeg anbefale noe som passer.Hvordan du kunne tippe jeg ikke hadde god nok inntekt vet jeg ikke. Men jeg prøvde i hvert fall og søke om dette kortet. Og jeg fikk det innvilget! 😀 Anonymkode: ee4fd...dac
ajarRun Skrevet 17. november 2015 #18 Skrevet 17. november 2015 Hvordan du kunne tippe jeg ikke hadde god nok inntekt vet jeg ikke. Men jeg prøvde i hvert fall og søke om dette kortet. Og jeg fikk det innvilget! 😀Anonymkode: ee4fd...dacMerkelig, kompisen min slet med å få det og han tjener bøttevis. Kanskje han har for mye gjeld da.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #19 Skrevet 17. november 2015 Merkelig, kompisen min slet med å få det og han tjener bøttevis. Kanskje han har for mye gjeld da.Ikke vet jeg. Men mulig han har for mye gjeld, eventuelt betalingsanmerkning. Ikke vet jeg. Anonymkode: ee4fd...dac
ajarRun Skrevet 17. november 2015 #20 Skrevet 17. november 2015 Ikke vet jeg. Men mulig han har for mye gjeld, eventuelt betalingsanmerkning. Ikke vet jeg. Anonymkode: ee4fd...dacIkke betalingsanmerkning på den karen, og da får du ikke kreditt hos noen. Og det krever masse knot for å få betalingsanmerkning. Gratulerer med kortet, slit det med helsa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå