Gå til innhold

Hvorfor synes mange at dyr er søtere enn barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt klart der selv, og måtte jeg valgt mellom å dulle med en baby og en søt hundevalp, katt, eller noe slikt ville gått for det siste ti av ti ganger. Har det med pels å gjøre? Store øyne? Og uansett hva grunnen måtte være - burde ikke skaperverket ta selvkritikk når vi foretrekker noe annet enn våre egne? Må jo være noe feilprogrammering ute og går her :P

Anonymkode: 74813...9d6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Babyer kan være søte de, men de kan ikke måle seg med dyreunger, nei :fnise: De er jo så myke og skjønne. Og best av alt: STILLE!

Endret av Cashbah
  • Liker 1
Skrevet

Først og fremst tror jeg det er pga pelsen. Dyr er jo ikke søte når de er barberte..

Også er det noe med øynene, i hvertfall for min del. Griser synest jeg ikke er søte fordi de har så mye hvitt i øynene, og derfor ser det ut som menneskeøyne.

Aner ikke, men dette var min mening! :)

Skrevet

Babyer bråker, lukter verre enn elefanter og de er alltid klissete. Hadde du ville lekt med en katt som luktet apedritt og føltes som å ta på snørr? For ikke å snakke om de irriterende feite hendene. Å klappe en unge er omtrent like tilfredsstillende som å klappe en krystallkule. 

Egentlig er unger bare en krystallkule og ørten pakker margarin i en ekkel slimete forpakning. Ikke rart folk avskyr dem.

• Liker 3
Skrevet

En pelsdott er bedre enn en hudklump:) Har til gode å se en søt baby.

Skrevet

Det er jo ikke alle som foretrekker ekle dyr foran fantastiske små babyer. Så det er ikke alle som er feilprogrammert.

Anonymkode: f583d...286

• Liker 3
Skrevet

Babyer bråker, lukter verre enn elefanter og de er alltid klissete. Hadde du ville lekt med en katt som luktet apedritt og føltes som å ta på snørr? For ikke å snakke om de irriterende feite hendene. Å klappe en unge er omtrent like tilfredsstillende som å klappe en krystallkule. 

Egentlig er unger bare en krystallkule og ørten pakker margarin i en ekkel slimete forpakning. Ikke rart folk avskyr dem.

Jeg går ut i fra at dette er en mening du har arvet av din mor?

Skrevet

Jeg går ut i fra at dette er en mening du har arvet av din mor?

Min mor påstår hun liker barn.

• Liker 1
Skrevet

Min mor påstår hun liker barn.

Åh, det var da godt! :)

Skrevet

Det er ikke bare pga pelsen. Grisunger er jo søte! 

Men fugleunger er stygge (de som klekkes nakne). Samme er menneskebabyer. Er ikke rart vi trenger å ruses på hormoner for å synes de er søte. Jeg har hatt et par små perioder i livet hvor jeg har  vært skikkelig babysyk og hadde lyst på et helt kull med unger. Jeg skylder på hormoner, for jeg fatter ikke i ettertid hva jeg tenkte med. Regner med det er slik mange kvinner føler seg permanent. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...