leslie Skrevet 11. juli 2002 #1 Del Skrevet 11. juli 2002 hei! jeg satt nettopp å så på nyhetene på nrk og ble skikkelig ivirg i saken som nettopp har skjedd på nytt i usa, bare etter to dager etter forrige sak! det dreier seg nemlig om hvite politimenns holdning og behandling mot svarte mennesker! (det er kanskje stygt av meg og sitte å skrive hvite og svarte) men da jeg fikk se bildene og videoopptaken hvor de viser hvordan politiet la hånd på disse guttene ble jeg mektig irritert! hvordan er det mulig å behandle andre medmennekser på denne måten? hva er det som foregår oppe i hjernen til disse menneskene. trodde de skulle være politi og oppføre seg deretter slik at vanlige folk skulle ha respekt for dem! jeg mister helt respekten for amerikanske (hvite)politmenn ettter dette! det er for kvalmt! måten de slo den sise gutten og måten de rett og slett klinte den 16 år gamle gutten ned i bilen! vi lever tross alt i 2002 og skulle tro at apartheid var over for lenge siden! jeg trodde vi levde i en god verden (og spessielt trodde jeg ikke slikt om usa) men dette tar helt av!! det er for kvalmt!!!!!!!! er det virkelig ingenting som kan gjøres? leslie.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 12. juli 2002 #2 Del Skrevet 12. juli 2002 Ikke for å herpe tråden din...men man må ikke glemme at det finnes mennesker som fremprovoserer ulovlig politiatferd... .... for millioner av dollars-erstatninger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leslie Skrevet 12. juli 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 12. juli 2002 så waco du mener at disse ungguttene faktisk gjorde slik at de fikk juling og at det var hele viljen bak det hele? er det det du mener at dette var fremprovosert fra guttenes side? at alt var riktig gjort fra politiets side?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius Skrevet 12. juli 2002 #4 Del Skrevet 12. juli 2002 Jeg tror det er noe som skjer daglig i USA :o Apartheid er nok ikke helt over enda. Svart/hvit kommer alltid til å være et problem. Det er helt syyykt. Skjønner meg ikke på argumentene rasister har!? Jeg har også sett videoopptaket av den 16år gamle gutten som ble slengt ned i panseret på en bil. Fikk hakeslepp. Politiet, som vi tror er så edle og rettferdige er visst ikke alltid det! Men nå skal jeg ikke kjemme alle med samme kam. Det finnes overtall med gode politifolk som fremdeles kjemper for rettferdighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå