Gå til innhold

Innafor å kutte ut folk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere når noen plutselig kutter ut kontakten med flere i samme miljø? Altså, personen lar være å møte på ting som skjer, svarer ikke på meldinger og lignende.

Lar dere personen være i fred, blir dere sure og bitre eller går dere aktivt inn for å spørre om det har hendt noe med denne personen?

Har dere opplevd dette, eller har dere selv kuttet kontakten? Vil gjerne høre historier på hva som ble gjort eller tenkt :)

 

Anonymkode: 7167b...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg avhenger det litt av hvem det er og hvilken personlighet de har. 
Noen ganger vil det hjelpe å sende forståelsesfulle meldinger hvor man trøster, viser at man bryr seg og at man venter. 
Noen trenger man å si klart ifra til.
Så har man de som bare trenger litt tid for seg selv, og ofte trenger man bare å la dem være i fred. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Når vedkommende har kuttet ut kontakt med alle tyder dette på at det har hendt noe, hun ønsker tid for seg selv. Det vil være hensiktsmessig å vise forståelse. I en slik situasjon pleier jeg å vise at jeg er der for personen om hun skulle ønske det. Gjerne med en mld som ikke presser til svar, men som samtidig inviterer det. Noe a la:
" Hei, ( navnet ). Har ikke hørt fra deg. Lurte på hvordan det går med deg. Du vet du alltid kan snakke med meg om det skulle være noe. Klem ".

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at personen har det vanskelig med seg selv eller har vært en falsk faen, evt begge deler.

Anonymkode: 67864...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det KUN gjelder meg hun kutter ut, altså at hun bevisst unngår å møte på/snakke med meg og jeg ikke vet hvorfor så spør jeg om jeg har gjort noe galt eller om noe har skjedd.

Unngår hun å møte "hele gjengen" så kommer det helt an på hvor nære jeg er med henne. Er vi egentlig gode venner så spør jeg om noe har skjedd, evt spør om å finne på noe. Hvis personen ikke svarer så lar jeg hun være i fred.

 

(Gikk ut fra at det var en "hun")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne jeg vurderer å kutte ut, rett og slett fordi jeg ikke klarer henne mer...Ikke får jeg noe svar fra henne og om jeg spør henne om noe, så får jeg oftest en "Tommel opp" på facebook chatten...Ikke tar hun telefonen, svarer på meldingen...
Ja det høres kanskje ut som om at hun har kuttet meg helt ut...
Men om det skjer noe med henne, så ringer hun, hun tenker bare på seg selv og bryr seg ikke om mitt liv...alt er bare "meg meg meg meg"...

Har blitt utfryst en gang av mine aller beste venner i ungdomsårene...Rett og slett fordi jeg nekta å ta narkotika...Husker bestevenninna mi sa da "herreguuuud assa, du er så feig!!Er jo kult å prøve nye ting, hvorfor må du være så alvorlig hele tiden??Neivel...Om du ikke vil være med på å prøve LSD i helga, så ekke du venninna mi mer....baibai retard!"
Vel..Hun sitter enda på psykiatrisk avd. fordi hun aldri kom ned fra trippen... :) Det er nå 10år siden =/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare sluttet eller fadet ut kontakten med personer jeg ikke lenger ønsker å omgås med. Det har fungert, og ingen sure miner. 

Anonymkode: 4356d...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en god venn går jeg aktivt inn for å spørre om noe har skjedd, men om det bare er en bekjent så har jo ikke jeg noe med om at hun har fått sosial angst, schizofreni eller kreft i eggstokkene, eller blitt religiøs og dermed valgt å trekke seg vekk fra oss "syndige", for eksempel.

Anonymkode: efc56...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ting ikke blir verd de lengre, så er det vel ikke så mye å si.

Jeg har "kuttet" en venninne som bor et sted jeg besøker noen ganger i året av andre grunner. Jeg pleide å legge inn et besøk hos henne, men etter hvert ble det bare ikke verd det. Hun var veldig lite fleksibel og besøkene ble egentlig ikke så hyggelige heller. Så nå har jeg ikke tatt kontakt med henne på et par år. Har ikke hørt fra henne heller, så det er nok ganske så gjensidig. Hadde hun tatt kontakt og foreslått noe, hadde jeg nok vurdert det, men det har ikke skjedd.

Anonymkode: 0682d...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kuttet ut et par venninner der jeg syns vennskapet haltet veldig av mangel på felles interesser, felles oppfatning og verdier og ikke minst lojalitet. Vi hadde ikke særlig av det som kalles gjensidig hygge og nytte for eksempel, og da syns jeg det er innafor å kutte ut kontakten. Hvorfor vi ble venner in the first place, må gudene vite, men det er ikke alltid at man er så bevisst og så vet man jo ikke hvordan ting utvikler seg etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet ut flere i en gjeng nå. Når en voksen mann kan finne på å lyve om tilnærmelser fordi jeg avviste han så får det være. Flere i denne gjengen støtter han så da holder jeg meg bare unna.

Anonymkode: cb63c...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt ok å kutte ut venner og venninner, ja. Hvis personen ikke har gjort deg noe, men at det er andre grunner som irriterer en eller at man har vokst kraftig i fra hverandre, kan man jo fremdeles være hyggelig, men kanskje ikke akkurat oppfordre til prat eller samtaler. Hvis noen har vært ordentlig bitch, og gjerne over lengre tid, er det helt ok å kutte helt. Altså aldri ta kontakt eller møtes.

Anonymkode: 45808...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers da når det kommer til fenomenet å kutte ut folk...

 

Jeg prøvde å kutte ut ei nu i høst pga diverse, men mest fordi jeg ikke hadde sett noe til henne på halvannet år og da bor vi i samme kommune, jeg blokkerte hennepå facebook og greier, bare for henne noen uker senere å spørre om hvorfor hun ikke såg mer til meg på facebook.

Og jeg spurte hvorfor hun ville se meg på FB siden det ikke var sånn at hun ellers oppslkte mitt selskap, jeg ble ikke en gang invitert i bryllupet i sommer, og jeg ble hvertfall ikke invitert bort dit, (det blir bare parvenner). Og hun svarte med at jeg godt visste hvor hen hun bodde, så jeg kunne ha busset dit. Hun kom bortover på kaffe noen dager etter. Vel, vi ble venner igjen på et vis. Er spent på fortsettelsen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...