Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #1 Skrevet 30. september 2004 prøver å ikke spise godis og ikke alt for mye fet mat,rett og slett ikke alt for mye mat, men nå har jeg fått sjokolade i gave, føler at dersom jeg spiser den faller alt sammen og det var bortkastet, men jeg vil jo spise den og, om jeg bare spiser idag og ikke til helga da, og trener ekstra godt imorgen... hjelp meg gi meg litt god samvittighet
MorningStar Skrevet 30. september 2004 #2 Skrevet 30. september 2004 ??? Jeg ser ikke noe galt i å fråtse i helgene også trene på hverdager.
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #3 Skrevet 30. september 2004 fråtse i helgene og trene i ukedagene? hvor langt kommer man da?da går vel egentlig vinninga opp i spinninga?
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #4 Skrevet 30. september 2004 Jeg synes du skal spise sjokoladen hvis * du kommer til å VIRKELIG nyte den 100 %, og kose deg med den og * du ikke føler at du ødelegger noe hvis du spiser den, men derimot gir deg selv en belønning for at du har vært flink i mange dager. Det er jo ganske vesentlig hvor stor den er. Er den veldig stor (over 100 g) synes jeg at du skal dele den opp og spise i flere posjoner avhengig av størrelsen. Ta deg en bit når du føler at du kan nyte den med god samvittighet, som en belønning. Jeg har hørt, og erfart, at godteri etter en god treningsøkt ikke er så farlig som godteri ellers siden blodsukkeret er så lavt etter trening, så man trenger raske karbohydrater for å veie opp ; en oppvekker altså. Derfor anbefaler jeg at du tar deg en skikkelig god treningsøkt, også tusler du hjem og gjør det koselig rundt deg og setter deg ned i sofaen din og bare NYTER følelsen av å være sliten oooooog sjokoladen din. Kooos deg ordentlig! Hugs, Thea C.
Gjest the imp Skrevet 30. september 2004 #5 Skrevet 30. september 2004 Dersom du er flink til vanlig og du ikke spiser mer godteri enn den sjokoladen denne uka så kan du nyte den med god samvittighet. Det er faktisk lov å kose seg litt selv når man prøver å gå ned i vekt. Dersom du overhodet ikke koser deg og du absolutt ikke unner deg noe godt en sjelden gang i blant så er sjansen for å sprekke totalt stor. Er sjokoladen stor (over 100 g) ville jeg nok delt den opp og spart litt til en annen gang, eller delt den med noen som fortjener det.
Ylajali Skrevet 30. september 2004 #6 Skrevet 30. september 2004 Har man et fornuftig kosthold ellers i uka kan man godt unne seg en "spisedag" i helga. Kjør på med litt ekstra kardiotrening på mandag. Det viktigste er å holde metabolismen oppe.
Gjest lilletroll Skrevet 1. oktober 2004 #7 Skrevet 1. oktober 2004 Det er viktig å kunne kose seg innimellom selv om en skal spise sunt/trene/slanke seg eller hva det nå måtte være!! Er du FOR streng mot deg selv er sjansen for å sprekke større!
Gjest GreenSky Skrevet 1. oktober 2004 #8 Skrevet 1. oktober 2004 Teoretisk sett; Tenk deg en person A som er tynn, slank, og veltrent. Denne personen er supersunn, spiser bare sunt, drikker aldri alkohol, har jerndisiplin. Person B trener et par ganger i uka, eller kanskje ikke i det hele tatt. Har et par kilo for mye, spiser det h*n har lyst på, men sørger også for å ha et nogenlunde Ok kosthold, røyker og drikker. Person A blir påkjørt på vei til jobb, og person B får en murstein i hodet. Hvem var mest lykkelig?
villkatt Skrevet 1. oktober 2004 #9 Skrevet 1. oktober 2004 Teoretisk sett: It depends! Det kommer jo helt an på! Noen trivs best med det ene, noen trivs best med det andre. Selv om de fleste ville trives best med å spise det de ville (omtrent) og ha et ok kosthold, er det ikke til å utelukke at det finnes mennesker som ville trives bedre i person As "rolle"... Selv slites jeg litt mellom begge deler, klarer ikke helt å finne den perfekte mellomtingen! 8)
Gjest Madam Felle Skrevet 1. oktober 2004 #10 Skrevet 1. oktober 2004 fråtse i helgene og trene i ukedagene? hvor langt kommer man da?da går vel egentlig vinninga opp i spinninga? Nope, for jeg har gått ned en god del på den måten. Er en perfekt måte, for meg å klare det på, og anbefales på det sterkeste.
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2004 #11 Skrevet 1. oktober 2004 Vis du liker godt sjokolade/brus så spis litt rett etter trening. da er forbrenninga så høy i mange timer etterpå. særlig etter en styrketime.
Gjest agurk Skrevet 1. oktober 2004 #12 Skrevet 1. oktober 2004 Klart du kan kose deg med en sjokolade!
Gjest Ethereal Skrevet 1. oktober 2004 #13 Skrevet 1. oktober 2004 EN sjokolade gjør nok liten skade, men bare pass på å ikke gå i fellen "nå har jeg allerede skeiet ut litt, så hvorfor ikke mer, så kan jeg heller ta det igjen senere". Jeg er nok selv en person A-type, men mest fordi jeg ikke fikser å putte masse usunne ting i kroppen. Men av og til er en sjokolade ikke det aller dummeste.
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2004 #14 Skrevet 1. oktober 2004 kan jeg unne meg litt godt Svar: ja
aline Skrevet 1. oktober 2004 #15 Skrevet 1. oktober 2004 dersom du har som vane å kunne kose deg litt i helga eller en dag i løpet av helga eller uka, så kan du jo gjøre en av to ting: 1. spise sjokoladen nå og kose deg, og ta dette som den ene "kosedagen" i uka, da blir lørdag lik alle andre dager, og holdes uten snop. 2. du sparer sjokoladen til kosedagen i helga når du allikvel unner deg litt godt. eller, du koser deg med sjokoladen nå i tillegg til kosedag i helga..... jeg driver også å tenker kosthold, og skal liksom bare spise snop en dag i uka.... det går litt så som så, men det som jeg har lest flere steder er at dersom du har ett sug som lett kan gjøre at du sprekker skikkelig, så er det bedre å spise litt. spiser du en liten sjokolade nå, og allikevel "trenger" litt kos på lørdag, så spiser du litt sjokolade nå og litt snop i helga, ellers vil du sikkert bare holde deg for så å kjøpe MASSSSSE snop i helga, og da kan du vel like gjerne dele litt nå og litt da? hvor stor er den?
Gjest petzl Skrevet 1. oktober 2004 #16 Skrevet 1. oktober 2004 Altså, poenget er jo at du må forbrenne de kaloriene du får i deg. Du kan spise så mye sjokolade du vil, dersom du trener det av deg igjen. Å spise sjokolade en gang gjør ingen verdens ting, men dersom du føler at du dermed har "brutt en barriere" og kan spise masse, så er det sikkert lurt å la være. Men det er altså ingen regel som sier at du ikke kan spise godteri når du vil bli slank; det er imidlertid et utrolig godt hjelpemiddel siden du må trene MYE for å kompensere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå