Gå til innhold

Problem med å akseptere meg selv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter sånn med å akseptere meg selv. Hvordan jeg ser ut, jeg liker rett og slett ikke mitt eget utseende. Hver gang når jeg står foran et speil så unngår jeg å se i speilet slik at jeg slepper å se mitt eget ansikt. Om jeg står foran et spil, så ser jeg meg selv fra siden (er tildels fornøyd med venstresiden.

Dette er tøft.

Jeg håper her er noen som kan hjelpe meg litt med dette. Gjerne dere som har levd ei stund (fra 30+) som har litt livserfaring og er trygg på dere selv.

Hjelp!

Hilsen

Mann 22 år, 189 høy. 

Anonymkode: d13b8...866

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrevet

Kom deg til psykolog og få hjelp. Det å snakke med noen kan hjelpe. 

Anonymkode: 2e23e...ca9

• Liker 2
Skrevet

Kom deg til psykolog og få hjelp. Det å snakke med noen kan hjelpe. 

Det nok ikke så veldig aktuelt. 

Jeg tenker at dette er det vel flere som sliter med, eller som har SLITT med? Og som kom seg ut av det? Her er jo så mange voksne mennesker her inne, så hadde vært flott med noen synspunkt :)

TS 

Skrevet

Måten du beskriver det på tilsier at det sliter veldig på deg. Da er f.eks. psykolog til god hjelp. 

Skal du ha råd fra meg er det å gi blanke faen. Utseende er vanskelig å gjøre noe med, det vet jeg selv. Det du kan gjøre noe med er å endre egne holdninger, samt at du kan fokusere på alt annet du kan endre på. Fokus på noe du liker å gjøre, trene, lese, reise, jobbe, studere, være med venner, jakte osv. 

Skrevet

Det nok ikke så veldig aktuelt. 

Hvorfor ikke?

Skrevet

Hvorfor ikke?

Har rett og slett ikke tid nå... 

TS

Skrevet

Du har i alle fall høyden på din side. Hva er så galt med fjeset ditt da? Hvis du anlegger sjekk etterhvert så kan jo det endre mye på ansiktet til en mann. Ellers burde du ikke bry deg i så stor grad om ansiktet ditt, hvis du ligger nogenlunde innenfor normalen, så er det jo ikke det som avgjør..

Anonymkode: fe0ec...c16

• Liker 1
Skrevet

Hva er det som er galt med ansiktet dit da? Er det noe du liker med ansiktet ditt? Prøv å alltid fokuser på dette. Ellers kan du trøste deg med at så lenge du har en bra personlighet har det ikke så veldig mye å si hvordan du ser ut. 

Anonymkode: 81c78...c09

Skrevet

Hva er det som er galt med ansiktet dit da? Er det noe du liker med ansiktet ditt? Prøv å alltid fokuser på dette. Ellers kan du trøste deg med at så lenge du har en bra personlighet har det ikke så veldig mye å si hvordan du ser ut. 

Anonymkode: 81c78...c09

Fått høre fra flere at jeg har fin personlighet da! Er empatisk, sympatisk og lyttende. Snakker ikke dritt om/til andre, er positiv. 

Skrevet

Hmm, du har bra høyde da. Og alder.

Skrevet

Hei, TS! Jeg er en jente som har slitt veldig med å akseptere meg selv, i lang tid. Prøvde så utrolig mye, men lite fungerte. Før det plutselig en dag bare var på plass. Det bare ploppet inn. Ja, jeg har dager jeg føler meg litt stygg og feit, men i utgangspunktet er jeg glad i meg selv og trives med mitt utseende. Jeg fokuserer på det jeg syns er fint med meg selv og å være blid og positiv. Dette hjelper veldig på utseendet også! 

Én ting jeg gjorde, som jeg syns fungerte, var å be mine venner beskrive meg med ETT ord. Da la jeg merke til at samtlige brukte ord som gikk på helt andre ting enn utseende. Det var bare på personlighet, og det fikk meg til å innse at vennene mine ser meg for personen jeg er og ikke utseendet mitt. Det hjalp meg veldig på veien til å akseptere og bli glad i meg selv.

Skrevet

Hei, TS! Jeg er en jente som har slitt veldig med å akseptere meg selv, i lang tid. Prøvde så utrolig mye, men lite fungerte. Før det plutselig en dag bare var på plass. Det bare ploppet inn. Ja, jeg har dager jeg føler meg litt stygg og feit, men i utgangspunktet er jeg glad i meg selv og trives med mitt utseende. Jeg fokuserer på det jeg syns er fint med meg selv og å være blid og positiv. Dette hjelper veldig på utseendet også! 

Én ting jeg gjorde, som jeg syns fungerte, var å be mine venner beskrive meg med ETT ord. Da la jeg merke til at samtlige brukte ord som gikk på helt andre ting enn utseende. Det var bare på personlighet, og det fikk meg til å innse at vennene mine ser meg for personen jeg er og ikke utseendet mitt. Det hjalp meg veldig på veien til å akseptere og bli glad i meg selv.

Jeg får høre gjentatte ganger at jeg har fin personlighet.  Dette med ETT ord var ikke dumt. Tar til meg innlegget ditt :) Takk!

Hmm, du har bra høyde da. Og alder.

Kan du utdype?

Skrevet

Du har i alle fall høyden på din side. Hva er så galt med fjeset ditt da? Hvis du anlegger sjekk etterhvert så kan jo det endre mye på ansiktet til en mann. Ellers burde du ikke bry deg i så stor grad om ansiktet ditt, hvis du ligger nogenlunde innenfor normalen, så er det jo ikke det som avgjør..

Anonymkode: fe0ec...c16

Takk for et oppløftende svar! :)

TS

Skrevet

Kan du utdype?

At du er ung og er over høyde grensen for hva jenter foretrekker. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...