AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 Hun er på besøk ca en gang i måneden da hun bor er stykke unna. Vi har ikke så god kjemi, prater lite sammen. Hver gang hun er på besøk sier hun noe som får resten av dagen min til å bli ødelagt, jeg blir rett og slett deprimert! Noe av det hun sier føler jeg at er mobbing. Jeg føler meg ikke bra nok. Mannen sier at jeg ikke skal henge meg opp i alt hun sier, men jeg gjør jo selvfølgelig det når det sårer! Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men godt å få det ut.. Anonymkode: 467c1...c62
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #2 Skrevet 15. november 2015 Uff, har ingen gode råd å komme med, men jeg har også en svigermor som oppfører seg på den måten, så vet du hvertfall at du ikke er alene <3 Anonymkode: c3e4b...6a0 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #3 Skrevet 16. november 2015 Jeg synes hun er ofte på besøk hos dere. Kan ikke mannen din ta en utflukt med barnet til svigers en del flere ganger da? Så kan du være hjemme. Anonymkode: fe55e...fc0 1
Rosa Sitron Skrevet 16. november 2015 #4 Skrevet 16. november 2015 Jeg har det også slik. Min svigermor er direkte slem med meg fra tid til annen. Og hun vet det. Hun fortalte min familie at hun er slem med meg fordi jeg har stjålet sønnen hennes. Dette gjorde hun på bryllupsdagen vår.Min erfaring er at det bare er å (prøve å) ignorere det, smile og være hyggelig. Det blir minst stress av det. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #5 Skrevet 16. november 2015 Det er jo ikke noen trøst, men du er ikke alene. Det er en grunn til at dette er en klisje. Min svigermor liker ikke meg heller. Hun har aldri likt noen av kjærestene til min samboer, så jeg trøster meg med det. Det er ikke meg som person, men relasjonen jeghar til hennes sønn hun misliker. Anonymkode: 3e38b...c52 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #6 Skrevet 16. november 2015 Har du noen eksempler på hva hun sier, ts? Anonymkode: 7e5bd...5be
Gjest supernova_87 Skrevet 16. november 2015 #7 Skrevet 16. november 2015 Hvis du faktisk er blitt psykisk syk av måten svigermoren din snakker til deg så må du og mannen ta dette seriøst. Kanskje hun ikke kan komme på besøk mer når hun gjør deg syk.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #8 Skrevet 16. november 2015 MÅ du være hjemme når hun kommer, da?Når svigermor er på besøk hos oss, pleier jeg å gå på kino med venninner, eller noe lignende, og la dem få ha mor-og-sønn-tid.Når vi er på besøk hos dem (de bor så langt borte at jeg må overnatte), pleier jeg å legge meg tiiiiidlig. De tror jeg er ekstremt A-menneske, hehe. Så tar jeg med en god bok eller ipad i sengen og koser meg et par timer alene!(Det er blitt litt bedre nå, men i starten tålte jeg mindre av svigermors små stikk, og ble helt utmattet av å være der.) Anonymkode: 4a6f1...f90
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #9 Skrevet 16. november 2015 En ny oppblomstring av svigermortråder på kg, nå? Hvordan kan det ha seg at svigermor har klart å fremskaffe den perfekte kjæresten, ektefellen eller samboeren for den som ikke går i spann med svigermora? Hva med å legge seg litt i selen for å komme like godt overens med svigermor som man gjør med avkommet til svigermor? Anonymkode: f17b5...772 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #10 Skrevet 16. november 2015 Hos oss er det min mor som er den vanskelige svigermoren. Selv om hun ikke sier det åpent, er det ganske tydelig at hun misliker min mann pga helt konkrete hendelser (som ikke på noen måte rettferdiggjør hennes oppførsel, selv om hun sikkert synes det selv). Slitsomt både for meg og min mann, men jeg har etterhvert prøvd å tenke at jeg bare får distansere meg fra henne og godta at jeg ikke får forandret henne så lenge hun selv ikke ønsker det. Anonymkode: 4f8da...49d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå