AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 Jeg er en singel dame på noen og tredve. Har lyst på en ferietur til utlandet, men det er ingen av vennene mine som kan bli med. Vurderer derfor å dra på egenhånd. Har mest lyst til å dra til en by, synes strandferie er kjedelig. Men det føles også litt utrygt å være helt alene som kvinne. Det er ikke noe vits i å dra hvis jeg blir sittende inne hver kveld fordi jeg synes det er ubehagelig å gå ut alene. Har dere noen tips til trivelige byer hvor det er temmelig greit å være dame på tur alene? Gjerne steder hvor det er lett å komme i kontakt med normale folk, men ikke tyrkiske lover boys og sånt. Tenker primært europeisk storby, maks en uke. Jeg har aldri vært på ferie alene før. Anonymkode: f1e52...d04 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #2 Skrevet 15. november 2015 Jeg er en mann som vil reise sammen med deg. Anonymkode: 19cde...fcf
Gjest Linaria Skrevet 15. november 2015 #3 Skrevet 15. november 2015 Jeg er en dame på 24 og har reist alene siden jeg var 18. Bare dra! Det er utrolig deilig å reise alene og kjenne på friheten, og jeg har aldri følt meg utrygg. Selv vil jeg anbefale Irland eller Skottland (eventuelt andre steder i UK, men kanskje ikke London). Har aldri følt meg utrygg i disse landene og alle snakker et språk jeg kan så det er lett å finne ut av ting. Jeg har også vært alene i Tyskland og det har gått veldig bra.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #4 Skrevet 15. november 2015 Jeg er en singel dame på noen og tredve. Har lyst på en ferietur til utlandet, men det er ingen av vennene mine som kan bli med. Vurderer derfor å dra på egenhånd. Har mest lyst til å dra til en by, synes strandferie er kjedelig. Men det føles også litt utrygt å være helt alene som kvinne. Det er ikke noe vits i å dra hvis jeg blir sittende inne hver kveld fordi jeg synes det er ubehagelig å gå ut alene. Har dere noen tips til trivelige byer hvor det er temmelig greit å være dame på tur alene? Gjerne steder hvor det er lett å komme i kontakt med normale folk, men ikke tyrkiske lover boys og sånt. Tenker primært europeisk storby, maks en uke. Jeg har aldri vært på ferie alene før.Anonymkode: f1e52...d04Kan du evt melde deg på turer som er arrangert for single (med tanke på trygghet, når man da reiser flere sammen i gruppe)?Noen reisebyrå har singelturer, og andre arrangerer også singelturer Anonymkode: 272ad...664 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #5 Skrevet 15. november 2015 Hmmm, får av en eller annen grunn ikke til å svare på innlegg.singeltur er vel en mulighet, men jeg har ikke lyst på saueflokktur, vet ikke hvordan sånne turer blir. Noen som har prøvd?Irland eller Skottland tror jeg kunne blitt bra, liker dialektene 😄 Og kanskje folk er litt enklere å prate med enn her hjemme. Anonymkode: f1e52...d04 1
Gjest Linaria Skrevet 15. november 2015 #6 Skrevet 15. november 2015 Hmmm, får av en eller annen grunn ikke til å svare på innlegg.singeltur er vel en mulighet, men jeg har ikke lyst på saueflokktur, vet ikke hvordan sånne turer blir. Noen som har prøvd?Irland eller Skottland tror jeg kunne blitt bra, liker dialektene 😄 Og kanskje folk er litt enklere å prate med enn her hjemme.Anonymkode: f1e52...d04Folk er veldig enkle å prate med, og det går også an å oppsøke eventer der folk driver med eller snakker om ting du er interessert i. Selv drar jeg ofte på pub alene og kommer alltid i snakk med noen
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #7 Skrevet 15. november 2015 Folk er enkelt å prate med så lenge du vil prate Anonymkode: 3fd50...6fa
Zienna Skrevet 16. november 2015 #8 Skrevet 16. november 2015 Lover boys kan ikke unngås om man reiser alene, og det gjelder overalt i verden. Det ligger stor frihetsfølelse i å reise alene. Ingen hensyn å ta, alle valg er dine. Mine forholdsregler har vært å bo sentralt, ikke drikke for mye, ikke gå på steder som synes "lugubre". Og så har jeg ikke kledd meg veldig utfordrende...
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #9 Skrevet 16. november 2015 Jeg var neettopp i London alene. Jeg er ikke så glad i small-talk og er ikke opptatt av å komme i kontakt med folk, men opplevde at folk på pub ofte tok kontakt. Jeg var også på konserter og musicaler da jeg var der, og hadde jeg villet, kunne jeg ha begynt å pratet med sidemannen der, det var flere som gjorde dette :-)Jeg synes det er viktig å ha et program å forholde meg til når jeg er på tur alene. F.eks. en liste med musea jeg vil besøke, eller ha kjøpt billetter til flere konserter eller show slik at jeg har noe å gjøre om kveldene. Utvalget i europeiske storbyer er ofte svært variert! En uke har jeg ikke prøvd, pleier å reise bort en langhelg alene når jeeg drar til storbyer, og synes i grunnen det er nok. Hopp i det! Anonymkode: 37a88...612
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #10 Skrevet 16. november 2015 Jeg har reist alene til byer noen ganger. Da jeg var ung syntes jeg det var kjipt, fordi jeg var rastløs og kjente veldig på at jeg gjerne skulle vært en del av grupper, vennegjenger, par osv. Nå går det mye bedre (36 år), for nå har jeg en annen ro.Jeg planlegger noen kveldsaktiviteter (kino, teater ol), men de kvelden jeg ikke har noen slik aktivitet blir jeg bare på hotellrommet. Spiser stor lunch i stedet, og tar heller bare litt snacks på hotellrommet til kvelden og leser en bok (eller henger på KG ol ). Synes det er enklere å spise lunch alene enn middag, og føler at det oppfattes mer normalt også. Gå på pub eller bar alene ville jeg ikke gjort. På dagen er det jo bare herlig å rusle rundt og se det man vil se og shoppe det man vil shoppe osv. Anonymkode: ed4d2...4f2
Tiriltunge Skrevet 17. november 2015 #11 Skrevet 17. november 2015 Jeg har reist mye alene i flere år, både på badeferie og storbyferie (og enkelte ganger de to i kombinasjon). Reiser du i Europa er det ikke noe problem.Hvor mange du prater med er jo helt opp til deg selv. Jeg er veldig lite glad i smalltalk, og har ikke noe behov for å bli kjent med folk, så jeg kan være på ferie en drøy uke uten å snakke med andre enn kelnere o.l. På badeferier har jeg med meg mange bøker, og leser omtrent konstant (på stranda, mens jeg spiser, ute på bar/kafe osv.). Er jeg i storby tar jeg gjerne "turistbuss" for å gjøre meg kjent, og går på museer, konserter og severdigheter.Trives du i eget selskap kan jeg absolutt anbefale å dra på ferie alene!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå