Gå til innhold

Å presse seg på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å studere i høst, er fornøyd med studiet, klassemiljøet er greit osv. Kan ikke klage. Problemet er at jeg ikke har noen venner i klassen og sitter bare alene. Jeg synes det er vanskelig å bli kjent med folk når det er så mange! Jeg blir bare overveldet og går i en slags shutdown. Jeg foretrekker mindre grupper når jeg skal bli kjent med nye mennesker. Det er jo selvsagt ingen sin feil men det er jo kjedelig å alltid sitte alene hele tiden.

I det siste har vi hatt mye gruppearbeid og det har jeg syntes vært veldig godt. Gruppen min har jobbet mye, tett og godt sammen, vi har jobbet på kafe, vi har vært hjemme hos en av dem for å jobbe, og feiret det hele med å gå ut å spise sammen da vi var ferdig. Det har også vært snakk om å ta en fest eller lage middag sammen en dag(skulle egentlig denne uken men så ble 2 syke så vi utsatte det).

Men gruppen min deler seg jo og sitter med sine venner når vi har f.eks. forelesning eller lunsj, og jeg ender jo opp å sitte alene igjen. Jeg har vurdert å bare gå å sette meg sammen med en av dem, men presser jeg meg på da? Om ikke for gruppemedlemmet mitt, men hva med denne personens øvrige venner? Tørr nesten ikke uten at noen faktisk spør meg, men det er jo nok å få en sånn invitasjon en gang, så jeg vet jeg er ønsket. Nesten som om jeg lurer på om jeg er frastøtende på noe vis:\

Hva synes dere? Ok at et medlem fra venninnen din sin gruppe kommer å setter seg sammen med dere under forelesning, lunsj osv.?

Anonymkode: 6cfc4...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, herlighet, det er bare å sette seg ☺ Det hadde jeg ikke tenkt på som rart i det hele tatt. Ingen har jo lyst til å sitte alene☺

Anonymkode: b0919...490

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart det er ok! Personlig elsker jeg å bli kjent med nye mennesker, selv om jeg sitter med en gjeng andre på forelesning o.l så syns jeg alltid det er hyggelig med fler som vil bli kjent:)

De på min gruppe syns jeg og er hyggelige og skravler med de men har connected mer med et par jenter fra klassen som ikke er på gruppa mi vi har f.eks vært på jentekvell lørdag og quiz på onsdag. Jentekvelden ble jeg personlig invitert til men quizen er det gjerne folk som skriver på vår felles klassegruppe på facebook at dem skal på. Ble bedre kjent med flere på enn mer personlg måte enn via skolen da syns jeg. Er ikke noe sånt du kan slenge deg med på? Quizen vår feks er noe hele skolen kan komme på og da kan man jo bli kjent med enda fler som ikke er i klassen og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring:) Kan forsøke meg på mandag kanskje:)

Anonymkode: 6cfc4...31d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjør det! Jeg forstår akkurat hvordan du har det! Du er tøff om du gjør det, jobb aktivt for din egen lykke!

Anonymkode: def25...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...