fullkornspasta Skrevet 14. november 2015 #1 Skrevet 14. november 2015 Og tror dere det blir en tredje verdenskrig? Jeg er 99% sikker på det. Er bare et spørsmål om tid.. 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #2 Skrevet 14. november 2015 Den vil utkjempes med atomvåpen og vi vil få en atomvinter der kun de sterkeste vil overleve. Anonymkode: 7030f...28d 1
altflyter Skrevet 14. november 2015 #3 Skrevet 14. november 2015 (endret) Jeg tror at den vil bli mer teknologisk. Atomvåpen vil nok utslette hele verden med de mengdene de har, så jeg har mer tro på kødding med internettet for mange land. Tenk hvor avhengig vi er av det med alt av info og systemer myndighetene bruker. Jeg tror også det vil bli laget biologiske våpen...Det er bare et spørsmål om tid, men at det skjer i vår levetid er garantert... Vi snakker i grunnen toppen noen år Endret 14. november 2015 av altflyter Skriveleif 3
Ruccula Skrevet 14. november 2015 #4 Skrevet 14. november 2015 Jeg tror også at det skjer.Det blir en krig mellom kristne og muslimer 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #5 Skrevet 14. november 2015 Jeg tror at den vil bli mer teknologisk. Atomvåpen vil nok utslette hele verden med de mengdene de har, så jeg har mer tro på kødding med internettet for mange land. Tenk hvor avhengig vi er av det med alt av info og systemer myndighetene bruker. Jeg tror også det vil bli laget biologiske våpen...Det er bare et spørsmål om tid, men at det skjer i vår levetid er garantert... Vi snakker i grunnen toppen noen årDet vil nok begynne med teknologiske angrep som DDOS angrep o.l. ja, og etthvert også biologiske våpen. Men dette er jo også masseødeleggelsesvåpen, og angriper man et land så mye at det står i fare for å ødelegges enten med bio- eller kjemiske våpen kombinert med altødeleggende angrep på viktig infrastruktur, så vil ikke landet ha annet valg enn å svare med atomvåpen om det har det. Og det er jo flere land som har det, med forskjellige leveransesystemer som f. eks. landbaserte missilsiloer, det kan leveres fra fly, båt, ubåter etc. Om f. eks. den islamske delen av verden prøver seg på USA så holder det at en eller to atomubåter med Trident-våpensystemene overlever krigen, kun en stk. av disse båtene har nok (atomær) slagkraft til å ødelegge et helt land som gjengjeldelse. Anonymkode: 7030f...28d
infectedsopp Skrevet 14. november 2015 #6 Skrevet 14. november 2015 Jeg tror også at det skjer.Det blir en krig mellom kristne og muslimer Jeg tror også det 1
WubWub Skrevet 14. november 2015 #7 Skrevet 14. november 2015 Jeg tror også at det skjer.Det blir en krig mellom kristne og muslimer Paven skal gå til krig mot muslimer? Hvor mange bataljoner har han da? 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #8 Skrevet 14. november 2015 Demokrati mot ekstrem islamisme! Anonymkode: 0e364...1dd 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #9 Skrevet 14. november 2015 Jeg er ganske sikkert på at det blir en tredje verdenskrig, men ikke nå. Ja, det som skjedde i går var en smakebit på tredje verdenskrig, men det er så mange land som støtter Frankrike at det går ikke an å starte krigen nå. Anonymkode: 84b75...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #10 Skrevet 14. november 2015 Tredje verdenskrig startet 7 Oktober 2001. Og har foregått i over 14 år altså lenger en 1 og 2 verdenskrig til sammen.https://en.wikipedia.org/wiki/War_on_Terror Anonymkode: 7cb34...8dd
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #11 Skrevet 14. november 2015 Jeg tror deler av tredje verdenskrig vil utkjempes via deepweb. Anonymkode: f1ba4...21e 2
altflyter Skrevet 14. november 2015 #12 Skrevet 14. november 2015 Jeg tror også at det skjer.Det blir en krig mellom kristne og muslimer Føler nesten det er underforstått... dessverre. Kriger inad i Europa, og mellom Asia og Europa... mest sannsynlig afrika og... Og så har vi nato da, hvilket betyr at USA blir involvert... Kina støtter Russland... wooi! Der var vi i gang 1
altflyter Skrevet 14. november 2015 #13 Skrevet 14. november 2015 Tredje verdenskrig startet 7 Oktober 2001. Og har foregått i over 14 år altså lenger en 1 og 2 verdenskrig til sammen.https://en.wikipedia.org/wiki/War_on_TerrorAnonymkode: 7cb34...8ddI den artikkelen kaller de den kalde krigen for 3.verdenskrig, så ifølge den artikkelen er det da altså 4. verdenskrig vi har i møte... Jeg føler det blir feil. Har alltid ansett den kalde krigen som en del av andre verdenskrig.
altflyter Skrevet 14. november 2015 #14 Skrevet 14. november 2015 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20917525.ab Jeg er enig med svenskene 1
Pterinochilus Skrevet 14. november 2015 #15 Skrevet 14. november 2015 Det kommer ikke til å bli noen verdenskrig mellom kristne og muslimer, som enkelte synes å mene her. Det er godt mulig at vi kommer til å se økte etniske og/eller religiøse spenninger som en følge av terrorangrep og uroligheter i Midtøsten og Nord-Afrika, men de jihadist-grupperingene som har Vesten som fiende har slettes ingen militær kapasitet til å starte en verdenskrig. Mye av urolighetene som vi ser i Midtøsten nå skyldes sekterisk vold mellom sjiamuslimske og sunnimuslimske grupperinger. Dette er tilfellet i Syria, Irak, Jemen og Libanon. Det pågår en maktkamp om innflytelse mellom det sjiamuslimske Iran og det sunnimuslimske Saudi Arabia i Midtøsten. Det finnes en viss fare for at dette kan eskalere og spre seg til å bli en global konflikt, dersom Saudi Arabias støttespillere (USA og NATO) og Irans støttespiller Russland engasjerer seg kraftigere og havner i en direkte konfrontasjon. Det fremstår heldigvis som mindre sannsynlig etter dagens enighet om veien fremover for Syria under samtalene i Wien.
Mann 42 Skrevet 15. november 2015 #16 Skrevet 15. november 2015 Og tror dere det blir en tredje verdenskrig? Jeg er 99% sikker på det. Er bare et spørsmål om tid.. Jeg håper virkelig at det ikke blir noen tredje verdenskrig. OM det blir en slik, så tror jeg den kommer til å bli temmelig forferdelig uansett hvordan den utkjempes. Det er på ingen måte sikkert at den vil bli utkjempet med kjernefysiske våpen. Det kommer mye an på hvem den involverer til å begynne med. Kjernefysisk avskrekking var noe man drev med under den kalde krigen, da det bare var to potensielle deltakere i en slik konflikt. Men siden bruken av slike våpen innebærer at alle taper, så tror jeg det er fullt mulig at det evt starter med en realtivt liten regional konflikt som eskalerer, og at den blir utkjempet med konvensjonelle våpen, fordi ingen ønsker seg en kjernefysisk vinter og destruering av alle ressurser som gjør et moderne samfunn mulig. Hvem vil herske over en ødemark fra en bunker?
Gjest Sunhands Skrevet 15. november 2015 #17 Skrevet 15. november 2015 (endret) Jeg tror også at det skjer.Det blir en krig mellom kristne og muslimer Tror du virkelig det? Jeg synes man ser det motsatte nå. Kristne og muslimske stater som aldri tidligere har samarbeidet går sammen mot en felles fiende. Endret 15. november 2015 av Sunhands skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #18 Skrevet 15. november 2015 Jeg veit ikke hvordan tredje verdenskrig kommer til å bli. Men jeg tror at den fjerde verdenskrig kommer til å bli utkjempet med stokker og steiner. Eller at vi sitter oppi trærne og kaster bæsj på hverandre..... Anonymkode: 9a8bd...c27 2
altflyter Skrevet 15. november 2015 #19 Skrevet 15. november 2015 Jeg veit ikke hvordan tredje verdenskrig kommer til å bli. Men jeg tror at den fjerde verdenskrig kommer til å bli utkjempet med stokker og steiner. Eller at vi sitter oppi trærne og kaster bæsj på hverandre.....Anonymkode: 9a8bd...c27Jeg vet ikke hvordan tredje verdenskrig vil se ut, men jeg vet at den fjerde vil bli utkjempet med treklubber.Albert Einstein
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå