AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #1 Skrevet 14. november 2015 Jeg går på 200 mg lamictal og synes smaken av de er helt forferdelig. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan klare å få de ned uten å brekke meg?Kan jeg ha de i kokende vann og "late" som om det er te jeg drikker? Eller vil kokende vann ødelegge virkestoffet på noen måte? Anonymkode: af7cf...60c
drikkerbrushverdag Skrevet 14. november 2015 #2 Skrevet 14. november 2015 Løser du dem opp i vann til vanlig? Jeg tar også 200 mg og svelger dem hele med litt vann. Funker ikke å blande med noe med smak, for DET smaker jævlig.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #3 Skrevet 14. november 2015 Løser du dem opp i vann til vanlig? Jeg tar også 200 mg og svelger dem hele med litt vann. Funker ikke å blande med noe med smak, for DET smaker jævlig. Nei, vanligvis svelger jeg dem hele, har aldri prøvd å løse dem opp i vann. Men tenkte kanskje at kokt vann kunne vært ok, for da kan det minne litt om te...? Anonymkode: af7cf...60c
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #4 Skrevet 14. november 2015 Jeg tror det skal finnes en variant uten smak. Spør legen din om dette neste gang du skal fornye resepten, eller hør på apoteket. Syns jeg har hørt at Lamictal blir tilsatt smak for å få barn til å like dem. Lamictal er jo en epilepsimedisin opprinnelig. Jeg tror ikke du skal koke te av medisinen din uten å forhøre deg med fagfolk (apotek eller lege). Anonymkode: eca6b...791 1
Perelandra Skrevet 14. november 2015 #5 Skrevet 14. november 2015 Lamictal smaker grusomt! Makan til ekkel kunstig søtsak. Jeg fyller munnen med vann før jeg tar tablettene, og så svelger jeg så raskt jeg kan før jeg rekker å kjenne den fæle smaken. Skal jeg unngå å kjenne smaken, må ikke tablettene komme i kontakt med slimhinnene i munnen. Det er derfor jeg tar vann først.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #6 Skrevet 14. november 2015 Lamictal smaker helt inn i satans jævlig, den skal liksom ha solbærsmak men de må ha brukt solbær fra helvete. Men den finnes faktisk uten smak også! Den er på sånn registreringsfritak, men jeg tror alle leger kan skrive det ut likevel. Anonymkode: 07939...e3a
Perelandra Skrevet 15. november 2015 #7 Skrevet 15. november 2015 (endret) Som jeg skrev i en annen tråd om Lamictal, å kalle smaken på Lamictal-tablettene for solbærsmak, er en fornærmelse mot solbærene! Ekte solbær, enten det er i form av saft, syltetøy eller friske bær, er veldig godt. Endret 15. november 2015 av Perelandra
Gjest 123Sol Skrevet 15. november 2015 #8 Skrevet 15. november 2015 Appelsinjuice og sjokolademelk er det eneste som dekka smaken for meg. Faen til drittsmak skal man leite lenge etter
Djungelvrål Skrevet 15. november 2015 #9 Skrevet 15. november 2015 Ta litt yougurt eller syltetøy på en skje og legg tablettene på skjeen. Svelg og skyll ned med litt melk.
bippo Skrevet 15. november 2015 #10 Skrevet 15. november 2015 Jeg pleide å gjøre det samme som Perelandra, altså ha vann i munnen først. Jeg slapp den under tunga, så den ikke rakk å feste seg på den, enda mer vann, også svelget jeg så fort jeg kunne. Og så en grundig tannpuss 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #11 Skrevet 15. november 2015 Jeg prøvde å løse det opp i kokt vann i går, anbefales ikke! Skal prøve å ta det med yoghurt i dag så får vi se om det funker bedre. Anonymkode: af7cf...60c
Perelandra Skrevet 15. november 2015 #12 Skrevet 15. november 2015 Jeg prøvde å løse det opp i kokt vann i går, anbefales ikke! Skal prøve å ta det med yoghurt i dag så får vi se om det funker bedre.Anonymkode: af7cf...60cJeg gjetter at den fæle smaken bare blir forsterka av å bruke varmt vann? Da er det vel bedre å ikke løse opp tablettene i det hele tatt, men svelge dem hele. Tipset med å bruke yoghurt høres smart ut og vel verdt å teste.
Honey Dew Skrevet 15. november 2015 #13 Skrevet 15. november 2015 Nei, vanligvis svelger jeg dem hele, har aldri prøvd å løse dem opp i vann. Men tenkte kanskje at kokt vann kunne vært ok, for da kan det minne litt om te...? Anonymkode: af7cf...60cSvelg dem med litt juice
goodbye_kitty Skrevet 15. november 2015 #14 Skrevet 15. november 2015 Jeg fatter ikke og begriper at den smaken skal være for at barn skal like den. Stakkars foreldre som skal prøve å få tabletten i ungen sin sier bare jeg Men som flere har skrevet, det går an å få den som filmdrasjert (uten smak) på fritak. Greia er at det, i følge min lege, er en litt omstendelig prosess der legen først må søke HELFO, så er det en behandlingstid på ca 3 mndr og deretter må man betale mellomlegget selv, noe som kan være en del. Bare sånn til info.
Millimani Skrevet 16. november 2015 #15 Skrevet 16. november 2015 Jeg har gått på Lamictal i litt over ti år, og sier fortsatt at jeg ikke har problemer med smaken! Det smaker solbær, du får bare tenke at det er solbær-te, eller faktisk ekte bær Det er et paknings-vedlegg til Lamictal, og der står det hvordan du skal svelge det. Enten svelges hele med et glass vann, eller så kan de løses opp i vann. Ulempen ved å løse dem opp i vann er at man da må være helt sikker på at man har fått i seg alt. Altså må man fylle glasset, og drikke av glasset til man ser at det er helt "rent". Hvis det ligger noe igjen i glasset så kan man ikke være sikker på at man har fått svelget alt. Noe som igjen kan gjøre at man kan få anfall. Alternativt kan man fint putte tabletten i en skje med syltetøy, svelge det, og drikke vann etterpå.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #16 Skrevet 18. november 2015 Jeg fatter ikke og begriper at den smaken skal være for at barn skal like den. Stakkars foreldre som skal prøve å få tabletten i ungen sin sier bare jeg Men som flere har skrevet, det går an å få den som filmdrasjert (uten smak) på fritak. Greia er at det, i følge min lege, er en litt omstendelig prosess der legen først må søke HELFO, så er det en behandlingstid på ca 3 mndr og deretter må man betale mellomlegget selv, noe som kan være en del. Bare sånn til info. Det tar ikke (alltid) tre måneder, jeg fikk det innvilget omtrent på dagen. Tror at man får det gratis så lenge det er godkjent av lege, men hvis man ikke har bekreftet at man MÅ ha den dyre varianten må man betale selv? Jeg er litt usikker, jeg var innlagt da jeg fikk medisinen så jeg fikk det jo gratis uansett. Anonymkode: 07939...e3a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå