Gå til innhold

Hvorfor er alle leiligheter til salgs grå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på boligjakt jeg, i området Manglerud/Lambertseter. Men nesten alle leilighetene er jo malt grå! Hva er greia med det? Den ene leiligheten er til og med grå i alle rom! Syns grått kan være fint men i små doser. Ja jeg vet man kan male men er dette en trend med grå rom nå eller?

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=67225949&searchclickthrough=true 

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=67067302&searchclickthrough=true 

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=66734725&searchclickthrough=true 

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=66877869&searchclickthrough=true 

Anonymkode: 95dc2...8ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan virke som at grått er i ferd med å ta over for hvitt og beige/greige, ja. Interiørbladene er også veldig preget av gråtoner, har jeg lagt merke til.

Anonymkode: fa390...256

Skrevet

Det kan virke som at grått er i ferd med å ta over for hvitt og beige/greige, ja. Interiørbladene er også veldig preget av gråtoner, har jeg lagt merke til.

Anonymkode: fa390...256

Ser sånn ut. Jeg pleier ikke følge med i interiørblader så er ikke helt oppdatert tydeligvis. Men syns grått kan bli litt for mørkt og trist.. hvis det er en lys gråfarge så er det jo greit. Er dette en generell trend i Norge, eller er det spesielt på Lambertseter/Oslo øst? 

Skrevet

Jeg tror ikke dette er vanlig bare i Oslo øst. Jeg ser det samme på det tettstedet jeg bor på også. Enten er alt malt hvitt, eller så går det i gråtoner. Jeg har aldri likt det. Det blir så sterilt og upersonlig! Som du sier, så kan en varm gråtone være fint i små porsjoner. Jeg har grått på en liten vegg selv. Men jeg kunne aldri ha malt større veggflater i grått eller hvitt.

Jeg har aldri forstått hvordan folk klarer å trives i omgivelser som er malt i bare grått og hvitt. Selv liker jeg litt farger på veggene. Gjerne litt duse farger, men det må være noe annet enn grått og hvitt!. 

Jeg tror egentlig denne sterile interiørmoten gjenspeiler det samfunnet vi lever i:  Kaldt, sterilt og stressende.

Anonymkode: a6db0...14b

• Liker 1
Gjest Lady Mondegreen
Skrevet (endret)

Oi, dette så lite innbydende ut. Jeg kjøpte for noen få måneder siden en hvitmalt leilighet i området hvor du er på utkikk, og la ikke merke til noen trend med grå leiligheter da. Kan det være noe som har eksplodert nettopp nå, som kanskje blir gjort i forbindelse med stylingen? (Eller kanskje det allerede hadde begynt da jeg var på utkikk? Jeg hadde nemlig ikke råd til å se på de aller friskeste og mest nyoppussede leilighetene ...) For øvrig kunne jeg godt tenkt meg å male om leiligheten min til noe sprekere enn hvitt, men foreløpig er jeg altfor lat. Og ubesluttsom. Og fattig. Enda godt den ikke er grå, i alle fall.

Off-topic: Den 2-romsen på Lambertseter hadde virkelig en av de verste planløsningene jeg har sett noen gang. Grusom leilighet. Og jeg pleier egentlig ikke å være så ekstremt kritisk. Men jøye meg!

Endret av Lady Mondegreen
Skrevet

Man skal innrede da. Skal jo ikke bo sånn. Vi har en leilighet i den stilen og jeg liker det veldig godt. Har ting med farger, møbler, blomster osv og da ser det ikke lenger sterilt ut. Liker det lyst, moderne og med minst mulig "rot".

Anonymkode: 660ad...beb

• Liker 1
Skrevet

De siste årene har grått vært den nye "caffelatten" - en nøytral farge som ikke er hvitt. Det er vanlig å male i en nøytral farge før man selger. Jeg så også maaaaange grå leiligheter da jeg var på utkikk. Resultatet er vel at jeg har blitt drittlei grått. 

Skrevet

De siste årene har grått vært den nye "caffelatten" - en nøytral farge som ikke er hvitt. Det er vanlig å male i en nøytral farge før man selger. Jeg så også maaaaange grå leiligheter da jeg var på utkikk. Resultatet er vel at jeg har blitt drittlei grått. 

Nøytral farge - da tenker jeg hvitt og veldig lyse farger. Ikke mørkegrått som på noen av leilighetene jeg linket til. Men ser ut til å være en trend ja,jeg googlet litt og fant diverse interiørblogger der det var mye grå hjem gitt.. 

Skrevet

Synes alle leilighetene var fine jeg da (unntatt den du linket til som nr. 2)

Skrevet

Vi kjøpte et blendahvitt hus tidligere i år, og har malt 3 rom grå :fnise:

Jeg syntes grått er kjempefint, men hvis du ikke liker det kan du jo bare male om? 

Anonymkode: 19729...d8e

Skrevet

Jeg så akkurat det samme da jeg solgte min forrige leilighet på sørvestlandet.

Grått på vegg. Grått på kjøkken. Grå gulvfliser på bad. Grå møbler. - det er så nøytralt og lekkert og får frem alle boligens muligheter /ref. meglerbransjen/

Mistenker en motetrend er 'hovedsyndren'.

Anonymkode: 90fcc...8fd

Skrevet

Jeg liker ikke grått,så de leilighetene ville ikke jeg vurdert. For meg ville det blitt alt for mye å pusse opp .Jeg er veldig glad i hvitt.

Skrevet

Jeg liker best mørke farger selv, men sitter her i en lys leilighet, vel vitende om at jeg aldri kan male stuen i de kule fargene jeg ser på bilder uten å samtidig gjøre den lille leiligheten mindre, og bruke mye mer strøm for å ha det lyst rundt meg.

Av de helt lyse alternativene er grått helt klart den beste i mine øyne, for de andre blir gjerne litt for pastell og sukkersøte, bortsett fra lysegult som jeg synes er en skitten farge. De som valgte fargene her jeg bor gikk for lyserosa. :fnise:

Skrevet

Jeg er nesten overasket over at tråden er datert 2015... Grå har jeg vært populært i flere år nå. Noen holder fortsatt til hvite farger, men mange av de som pusser opp eller diskutterer interiør på nettet velger jo akuratt gråtoner.

Fargen har egentlig lite å si for kvaliteten av boligen ved boligkjøp. Å male over er noe av det billigste, men mest synlige forandringen en ny eier kan gjøre. Koster ikke nødvendigvis mer enn 5000 kr for hele leiligheten og så får man en leilighet tilpasset egne preferanser.

• Liker 3
Skrevet

Å se bort fra en bolig kun på grunn av fargen på veggen høres mildt sagt merkelig ut. Men ja, grå er den nye beige. Jeg synes det er for sterilt, men jeg er i stand til å male selv, så plages ikke av fargen når jeg er på visning. Foretrekker gråfarge framfor noe rødt, oransje eller knallrosa for eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...