Gå til innhold

P-piller mot hormonelle kviser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i noen mnd hatt problemer med kviser på haken og nedre del av kinnene etter en reaksjon jeg fikk på et hudpleieprodukt. Jeg tror de er hormonelle, da jeg ikke får de vekk uansett hva jeg gjør. Jeg er 19 år, og har aldri hatt et kviseproblem. Mange av kvisene er dype og vonde, noe som fort lager arr. Tærer også veldig på selvtilitten :(  Vurderer nå å gå på helsestasjonen for ungdom(man kan vel det når man er 19), og høre om det kan hjelpe med p-piller. P-piller er også noe jeg har vurdert før pga kraftig mens, mensensmerter og beskyttelsen p-piller gir. 

Samtidig er jeg veldig redd for blodpropp, og vet ikke så mye om min families helse. Så vidt jeg vet døde farmoren min av blodpropp i hjernen(ikke helt sikker), så kan det være at jeg ikke får lov da? Noen som har noen innspill? Lurer også litt på hvordan det foregår på helsestasjonen rent praktisk. Skal man bare gå inn og sette seg og håpe at det blir min tur, eller trekke kølapp eller noe? Hva skal jeg si:ohmy: Ble litt mye spørsmål nå, men jeg er typen som liker å ha kontroll på alt:fnise:

Anonymkode: fa69d...bf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan også dra til fastlegen din og spørre om han/hun synes kvisene er av en sånn art at du kan få reseptbelagte kremer. Jeg fikk store problemer med kviser da jeg sluttet på p-pillen for noen år siden, de var store, vonde og betente, og de gikk ikke bort. Men reseptbelagte kremer fjernet problemet helt.

Hvis du uansett ønsker å begynne på p-piller så ville jeg hørt med helsesøster om dette med blodpropp. Jeg vil tippe at det ikke er noe problem, iallfall så lenge du ikke røyker :) Jeg vet dessverre ikke hvordan det funker på helsestasjonen, men jeg ville ringt eller sendt en mail og sagt at du ønsker en time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...