Danyele Skrevet 13. november 2015 #1 Del Skrevet 13. november 2015 Hvilken dialekt er finest i dine ører1 -Stavangersk2 -Trøndersk 3 -Arendalsk4 -Bergensk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #2 Del Skrevet 13. november 2015 Arendalsk er mest behagelig å høre på av de der. Anonymkode: 44b82...ec1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 13. november 2015 #3 Del Skrevet 13. november 2015 (endret) Ændalsdialekta e ikkje fin! Endret 14. november 2015 av Perelandra Lagt til video Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #4 Del Skrevet 14. november 2015 Jeg liker egentlig bare pen bergensk. Selv er jeg fra Oslo. Anonymkode: fa8ed...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 14. november 2015 #5 Del Skrevet 14. november 2015 Av de som TS nevner, liker jeg best dialekten fra Stavanger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 14. november 2015 #6 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Nordmørsk. Ingen av de i HI. Endret 14. november 2015 av Hummels Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmern Skrevet 15. november 2015 #7 Del Skrevet 15. november 2015 Liker bergensk veldig godt på menn, men ikke like godt på kvinner.Stavangersk kommer på andre plass, ikke fordi den er så pen, men den er på en måte "nøytal" siden jeg bor i området og er så vant med den Ellers liker jeg møre-dialektene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #8 Del Skrevet 17. november 2015 Trøndersk. Behagelig og chill, liksom. Lett å forstå.Bor nå i Bergen og synes det kan bli litt masete, og iblant skjønner jeg ikke bæret. Det går seg til da. (har selv ingen av disse dialektene) Anonymkode: ae09c...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snadder Skrevet 17. november 2015 #9 Del Skrevet 17. november 2015 ingen dialekter er så irriterende som bergensk og stavangersk. Er selv veldig glad i møre og romsdaldialekta og tromsødialekta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annebanane Skrevet 17. november 2015 #10 Del Skrevet 17. november 2015 Skal jeg rangere de 4 dialektimrådene som er listet opp, blir det slik for meg: 1. Bergens dialekt2. Stavanger dialekt3. Arendals dialekt4. Trønder dialekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 23. november 2015 #11 Del Skrevet 23. november 2015 Hvilken dialekt er finest i dine ører1 -Stavangersk2 -Trøndersk 3 -Arendalsk4 -BergenskBytter om på de to nederste, tar bort den øverste, og legger til en annen istedet:1. Bergensk2. Dialekter fra nedre Aust-Agder3. Helgelending (Mo i Rana/Mosjøen) Nei, det er så vanskelig å vite. Men Bergens-dialekten er den beste og fineste for min del. Tett fulgt av Helgelands-dialektene. Så kommer Arendal/Grimstad-området. Hva som kommer på fjerdeplass og enda lengre ned har jeg ingen formening om. Men jeg liker ikke dialektene fra Stavanger/Egersund-området, og heller ikke disse Hedmark-dialektene med "itte" istedenfor ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå