Gå til innhold

Venninne som forsvarer ALLE


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det her er ganske irriterende. Jeg har en god venninne som er veldig snill på alle måter. Men det irriterer meg at hun forsvarer alle, uansett hva de har gjort. Da exen min banka meg sa hun "han mente det sikkert ikke." Og da noen sviktet meg grovt på jobben sa hun "det var sikkert bare en misforståelse." Nei det er ikke en misforståelse når noen sprer onde rykter om deg. Til og med om Breivik sa hun "han mente det sikkert ikke." Altså, er dette normalt? Hvis jeg sier et eneste negativt ord om noen får jeg høre "du må ikke si sånn". Jeg er generelt en ganske positiv person, men noen ganger må man kalle en spade for en spade og innrømme at noen folk er dårlige mennesker! Dagens utblåsning. Jeg bare syns det er noget spesielt.. 

Anonymkode: efe5c...eaa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke normalt. Forstår godt hva du mener, for jeg har også ei venninne som oppfører seg likedan. Uansett hva jeg sier, så er hun ikke lojal med meg. Greit nok å se en sak fra begge sider, få en korreks nå og da, men det går over alle grenser. Det er som om min person og mine meninger ikke betyr noe som helst. Og spesielt de gangene jeg virkelig trenger noen som støtter meg, så er hun ikke der for meg. Derfor er hun nå blitt mer en bekjent enn ei venninne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke normalt. Forstår godt hva du mener, for jeg har også ei venninne som oppfører seg likedan. Uansett hva jeg sier, så er hun ikke lojal med meg. Greit nok å se en sak fra begge sider, få en korreks nå og da, men det går over alle grenser. Det er som om min person og mine meninger ikke betyr noe som helst. Og spesielt de gangene jeg virkelig trenger noen som støtter meg, så er hun ikke der for meg. Derfor er hun nå blitt mer en bekjent enn ei venninne.

Kjipt du har opplevd det samme. Har du tatt det opp med henne noen gang? Jeg føler litt på det at jeg må være forsiktig hva jeg sier til denne venninnen for hun kan bli skikkelig sint om jeg sier noe negativt om hvem som helst, om det gjelder flyktningene i Europa, Breivik eller kjipe exer. Alle skal liksom forsvares uansett. Hun ble selv overfalt for en tid tilbake og til og med da var konklusjonen "han mente det sikkert ikke." Jeg bare syns det er så passivt, eller hva jeg skal kalle det. Er jo umulig å diskutere med sånne folk, som ikke har en mening om noe som helst. Samtidig er hun virkelig verdens snilleste,kanskje litt for snill og at hun ikke tør si hva hun egentlig mener? Ikke vet jeg.. vi har kjent hverandre siden barnehagen på godt og vondt og hun vet hun kan være ærlig med meg.

Anonymkode: efe5c...eaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke tatt det opp med henne, som du sier, så må man veie sine ord på gullvekt. Derfor lar jeg være. De få gangene vi snakkes, så er det om alt annet enn oss selv. Det blir litt anstrengende i lengden og passe på hva man sier. Jeg har også hatt en litt rotete fortid  med en eks som ikke var helt god, og av og til er det godt med en utblåsing, gjerne etter et glass vin. :)

Men da er hun liksom ikke med på notene i det hele tatt. Heldigvis har jeg et par andre venninner som jeg kan le meg skakk med og si hva som faller oss inn, tøyse og tulle med alle slags tema. Venninna di høres veldig passiv ut, ja og kanskje det i deres tilfelle kan være en ide å snakke ut? Kanskje det ligger noe mer bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Kanskje dette er en eller annen form for mentalt eller psykisk "forsvarsmekanisme" for henne ?

 Kanskje hun liksom ikke er i stand til å ta inn over seg all mulig ondskap og urettferdighet som skjer i verden.

 Så derfor bagatelliserer hun heller alt mulig på denne måten?

Anonymkode: f6943...ae5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bruker83924

Kjenner ei sånn ei. Tror slike mennesker har et utrolig stort behov for å virke snill, reflektert og omtenksom, og er redd for å si meningene sine høyt tilfelle de ikke blir godt mottatt. De vil bli likt av alle, og virke mest mulig "voksen" og moden. Det beste er å bare la de være, de går bare i forsvarmodus hvis man konfronterer de. Heller ha henne litt på avstand, for til slutt er det hun som taper på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei sånn ei. Tror slike mennesker har et utrolig stort behov for å virke snill, reflektert og omtenksom, og er redd for å si meningene sine høyt tilfelle de ikke blir godt mottatt. De vil bli likt av alle, og virke mest mulig "voksen" og moden. Det beste er å bare la de være, de går bare i forsvarmodus hvis man konfronterer de. Heller ha henne litt på avstand, for til slutt er det hun som taper på det. 

Ja! Det tror jeg og! Til og med da venninna mi ble overfalt og nesten voldtatt på vei hjem fra byen sa hun som sagt "han mente det sikkert ikke." Jeg sa til henne flere ganger at hun måtte si fra om hun ville snakke om det, hun ville ikke anmelde til politiet eller noe og begynte bare å snakke om noe annet. Hun er en ganske "hard" person som aldri gråter,viser følelser etc.Men som sagt utrolig snill, stiller opp for alle uansett. Mens jeg er kanskje litt for følsom, litt for åpen og sier rett ut om jeg har det kjipt. Syns det er vanskelig å forholde meg til folk som aldri viser følelser.. 

Anonymkode: efe5c...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er personlig kristen og ikke vil snakke vondt om noen.

Anonymkode: 5b431...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han mente det sikkert ikke ", seriøst, helt ordrett er dette hennes respons på Breivik? Høres veldig merkelig ut.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at hun sier sånt tror jeg er fordi hun ikke vil du skal tro noen VIL deg vondt,som med eksen din.At han "klikket"fordi han hadde problemer.Dessuten vil hun nok heller ikke dømme andre fordi hun vet at selv de snilleste kan gjøre fæle ting i gitte situasjoner.Det tror jeg er grunnen,for jeg var sånn selv og dette kunne vært en nøyaktig beskrivelse av hvordan jeg var.Hun mener ikke være illojal eller bagatellisere selv om det oppfattes sånn! Snakk med henne,og si rett ut at du føler hun ikke støtter deg,og at alt ikke skal forståes så hardt at en aksepterer ting.Hun skulle selvfølgelig ha anmeldt overfallet.Spør henne hvordan hun vil føle det om han overfaller og voldtar en annen jente? Det er en god grunn alene for å anmelde.

Anonymkode: 679f7...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...