Smookiekins Skrevet 13. november 2015 #21 Skrevet 13. november 2015 På første date så blir det som regel noe å drikke, og da blir det ofte til at man tar hver sin runde og det synes jeg er greit.. Synes det er litt ubehagelig å bli spandert masse på i begynnelsen.. Får følelsen av at jeg skylder han noe!
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #22 Skrevet 13. november 2015 Du bør nok moderere den til: "Beklager, men jeg tror ikke på den greia med menn som sier de spanderer en middag/konsertbilletter (under tvil)/helikoptertur/whateversomkosteroverentimeslønn fordi de skal være "snille."Meg og flere andre syns det virker gnient å splitte en regning på to kaffe. 40 kroner her og 40 kroner der, på en måte. Trenger ikke være noen baktanker utover at vi vil se deg igjen. Det er gnient og splitte en så lav regning, men veldig mange menn forventer sex så fort de bruker 2 kroner på en dame. Slike menn må vi rett og slett luke ut, og da betaler vi heller for oss selv inntill han har bevist at han ikke er ute etter å kjøpe seg sex. Anonymkode: 9209e...f1a
Gjest Aucaman Skrevet 13. november 2015 #23 Skrevet 13. november 2015 Det er gnient og splitte en så lav regning, men veldig mange menn forventer sex så fort de bruker 2 kroner på en dame. Slike menn må vi rett og slett luke ut, og da betaler vi heller for oss selv inntill han har bevist at han ikke er ute etter å kjøpe seg sex. Anonymkode: 9209e...f1aFair enough, men mener det ikke er noe vits i å tillegge de fleste menn det ønsket. Det blir jo bare en unødvendig stressfaktor i hverdagen. På samme måte som om vi skulle tenke "ho er bare enda en gold-digger hvis ho ikke tilbyr seg å ta halve regningen." At de finnes der ute? Jovisst. Men det ville jo ødelagt hele relasjonen, uten at det bør være sånn vi tenker det er!
Gjest Linaria Skrevet 14. november 2015 #24 Skrevet 14. november 2015 Seriøst? Gjerrighet er veldig lite tiltrekkende!Gikk du ut med de på ny?Anonymkode: 28dc6...91fJa, for de ga inntrykk av at de skulle gjøre opp for seg. "åååh, nei, betalte du?! Da må jeg betale for deg neste gang" også skjedde det bare ikke, og jeg må innrømme at jeg ikke begynte å mase og si "vel, jeg betalte sist, så nå er det din tur", men kanskje jeg skulle gjort det.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #25 Skrevet 14. november 2015 500000 tråden om dette her inne. Nei vi kvinner er ikke golddiggers. Vi liker at det er så jevnt som mulig, sånn gjennomsnittsmessig. Om jeg er på date og mannen insisterer på å ta regningen så tilbyr jeg meg å ta neste. Kino osv tar den som inviterer. I et forhold så blir økonomien felles etter noen år selvom man kan ha hv er sine sparekontoer f.eks. Anonymkode: c2b0b...e9d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #26 Skrevet 14. november 2015 Fair enough, men mener det ikke er noe vits i å tillegge de fleste menn det ønsket. Det blir jo bare en unødvendig stressfaktor i hverdagen. På samme måte som om vi skulle tenke "ho er bare enda en gold-digger hvis ho ikke tilbyr seg å ta halve regningen." At de finnes der ute? Jovisst. Men det ville jo ødelagt hele relasjonen, uten at det bør være sånn vi tenker det er!Det er kjipt at datingmarkedet er så kynisk Jeg skjønner jo dere guttas frykt for gold-diggers. Så jeg er helt for at dere også prøver å sjalte ut slike (men et tips - de går ofte i dyre klær og er mer opptatt av utseende enn person). Samme som at vi damer er nødt til å beskytte oss for playere, og de som bare ser på damer som noe de kan tømme seg i. Heldigvis finnes det mange gode mennesker, men veldig synd at kynikerene ødelegger for absolutt alle. Anonymkode: 9209e...f1a
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #27 Skrevet 14. november 2015 Jeg tror ikke problemet er golddiggers så mye som en hel masse penger brukt på ingenting. Det er menn som må betale medlemsskap på nettdatingsider og menn som forventes å betale på første date (var en LANG tråd det masse kvinner sa det var kjempeturnoff med menn som ikke spanderte på første date), og hvis det bare blir med en hel masse førstedater er det jo både surt og kostbart. Anonymkode: 2228d...d2e
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #28 Skrevet 14. november 2015 Det har aldri falt meg inn å ikke betale for min egen mat på date. Har man vært sammen en stund tar jeg det som en selvfølge at man spanderer nå og da på hverandre. Anonymkode: 0f493...467
guttemann Skrevet 14. november 2015 #29 Skrevet 14. november 2015 Etter mitt syn er det bare to løsninger på dette som jeg kunne tenkt meg å leve med. Den ene er at man deler likt, gjerne ved at det går på omgang, eller ved f.eks. felles kort til slikt bruk. (Splitting av regningen der og da synes jeg er litt kleint.) Det andre er at man fordeler det etter inntekt, slik at begge bruker en like stor andel av lønnen på fellesutgifter som matbudsjett.Når det gjelder date, synes jeg det er koselig i et forhold både å bli spandert på og spandere. Da kan det være helt naturlig at den med mest penger bruker mer penger på det enn den andre, uten at den andre skal ha dårlig samvittighet av den grunn. Selv synes jeg det er hyggeligere å spandere på noen jeg er i et forhold med, enn noen jeg dater.Siden jeg ikke er mann, kan jeg jo også skyte inn at to av de tre siste damene jeg datet var opptatt av at det skulle jevne seg ut. Hun ene gikk ganske enkelt og kjøpe neste runde som om det var den største selvfølgelighet (stort pluss!) allerede første date, og fortsatte med det hele veien. Mitt inntrykk er at det blir mer og mer vanlig at kvinner ikke vil bli betalt for hele tiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå