Gå til innhold

kvinnens syn på..dating

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres syn betaling av regning på date, middag, café, butikken o.l. når man dater/er i et forhol? I hvilken grad er mannen forventet å ta ansvar for regningen? Eller er det i likestilligens gullalder sosialt forventet at kvinnen skal ta ansvar for egen matforbruk?

Anonymkode: ebb54...272

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker menn som tjener mer enn meg. De betaler.

Jeg liker best eldre kjønnsroller. Tar husvasken, tar meg av barna, jobber deltid osv. 

Anonymkode: 73ddf...107

Skrevet

Forventer overhodet ikke at mannen skal betale, men dersom han vil det er det bare hyggelig og jeg blir veldig glad :)

• Liker 2
Skrevet

Regningen burde enten deles likt eller gå på rundgang 

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er fint om begge kan spandere jeg, for eksempel en kaffekopp eller øl. Har man spist dyr middag med alkohol til synes jeg man kan dele regninga likt uten å pirke på at den ene egentlig skal betale 40 kr mindre. Spandering av et helt herremåltid kommer når man blir sammen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes man skal betale for seg selv de aller fleste gangene, og så kan begge spandere en gang i blant.

Anonymkode: 68ad8...b25

Skrevet

Feminister er for likestilling.

Forutenom på de områder hvor kvinner kommer best ut fra før.

Kvinner som roper høyt om likestilling er de samme kvinner som siden forventer at han skal betale på date.

Anonymkode: ac141...451

• Liker 1
Skrevet

Min tidligere kjæreste, nå ektemann, har hele veien tjent 10-15 ganger mer enn meg, så når vi gjør ting sammen betaler han...alltid! 

Anonymkode: b6133...038

Skrevet

Feminister er for likestilling.

Forutenom på de områder hvor kvinner kommer best ut fra før.

Kvinner som roper høyt om likestilling er de samme kvinner som siden forventer at han skal betale på date.

Anonymkode: ac141...451

Hahaha ja jøsses. Hvilken verden kommer du fra?

Ja til å betale hver for seg, eller annen hver gang osv. Jeg gidder ikke telle penger på slikt.

Anonymkode: 9209e...f1a

• Liker 2
Skrevet

Jeg betaler alltid for meg selv. Har opplevd en del ganger at menn i full jobb (jeg er student) lar meg betale for dem da. Jeg er vel litt for naiv og velger å legge ut når de tilfeldigvis er på do når regningen kommer, også ender det opp med at de aldri spanderer noe tilbake. Sånt liker jeg ikke. I begynnelsen skal begge betale for seg selv og ingen bør prøve å snike seg unna. 

Skrevet (endret)

Date: betale hver for seg.

I et forhold: i mine forhold har vi betalt etter evne. Mannen tjener mer enn meg som student, så han betaler mer av regninger etc.

Edit: Og da vi tjente omtrent likt, så betalte vi likt.  Hadde jeg tjent mest, hadde jeg betalt mest også.

Endret av BlendaSensitive
Skrevet

foretrekker å bytte på å spandere på hverandre. Blir ofte litt klønete å skulle dele regningen.

Anonymkode: 2f2c0...8fc

Skrevet

Når ble dating et spørsmål om regningen?? :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker at jeg betaler for meg og han for seg, eventuelt at vi deler regningen i to. Jeg syns ikke det er naturlig å bli spandert på med mindre vi er i et forhold (også da må det være en viss likevekt). 

Anonymkode: 18fc4...562

Skrevet

Å forvente at han skal betale når man dater, er som at han forventer at han skal få sex for betalingen :P Det skjer ikke.

Anonymkode: 9209e...f1a

• Liker 3
Skrevet

Man må jo betale for seg ellers så skylder man han noe.

at menn spanderer er jo sikkert hyggelig men jeg vil unngå det (om jeg begynner å date)for vet han ønsker noe (sex)tilbake.

Beklager, men jeg tror ikke på den greia med menn som sier de spanderer fordi de skal være "snille",det er alltid en baktanke.

• Liker 1
Skrevet

Man må jo betale for seg ellers så skylder man han noe.

at menn spanderer er jo sikkert hyggelig men jeg vil unngå det (om jeg begynner å date)for vet han ønsker noe (sex)tilbake.

Beklager, men jeg tror ikke på den greia med menn som sier de spanderer fordi de skal være "snille",det er alltid en baktanke.

Du bør nok moderere den til: "Beklager, men jeg tror ikke på den greia med menn som sier de spanderer en middag/konsertbilletter (under tvil)/helikoptertur/whateversomkosteroverentimeslønn fordi de skal være "snille."

Meg og flere andre syns det virker gnient å splitte en regning på to kaffe. 40 kroner her og 40 kroner der, på en måte. Trenger ikke være noen baktanker utover at vi vil se deg igjen. 

Skrevet

Jeg betaler alltid for meg selv. Har opplevd en del ganger at menn i full jobb (jeg er student) lar meg betale for dem da. Jeg er vel litt for naiv og velger å legge ut når de tilfeldigvis er på do når regningen kommer, også ender det opp med at de aldri spanderer noe tilbake. Sånt liker jeg ikke. I begynnelsen skal begge betale for seg selv og ingen bør prøve å snike seg unna. 

Seriøst? Gjerrighet er veldig lite tiltrekkende!
Gikk du ut med de på ny?

Anonymkode: 28dc6...91f

Skrevet

Du bør nok moderere den til: "Beklager, men jeg tror ikke på den greia med menn som sier de spanderer en middag/konsertbilletter (under tvil)/helikoptertur/whateversomkosteroverentimeslønn fordi de skal være "snille."

Meg og flere andre syns det virker gnient å splitte en regning på to kaffe. 40 kroner her og 40 kroner der, på en måte. Trenger ikke være noen baktanker utover at vi vil se deg igjen. 

JA det er jo tilbakestående å forvente sex for en kopp kaffe,men jeg ville vært forsiktig med å ikke betale for meg om jeg datet. Om man blir sammen er det jo noe heeeelt annet...når maner og tar kaffe med venner så slapper man liksom av for man føler seg trygg på at man ikke skylde noe, men med menn derimot bør man betale hver kr tilbake,selvom det er snakk om bare 40kr.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...