AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 ^ om datteren deres planla å få barn når hun var 20 år? Anonymkode: 6f96e...50f
LukaFrost Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 Jeg ville frarådet det. Utdannelse først. 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #3 Skrevet 13. november 2015 Jeg ville frarådet det. Utdannelse først. Okei Anonymkode: 6f96e...50f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #4 Skrevet 13. november 2015 Da hadde jeg lurt på hvor jeg hadde feilet i oppdragelses- og veiledningsjobben min. Anonymkode: 57330...689 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #5 Skrevet 13. november 2015 Er det vanlig å fortelle foreldrene sine når man planlegger barn? Anonymkode: 38286...b7d 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #6 Skrevet 13. november 2015 Hva så?Er det en del ungdommer som har fått unger før de fyller tjue år? Anonymkode: e5801...ba0
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #7 Skrevet 13. november 2015 Da har hun ikke store drømmer hvertfall.Jeg ville bedt henne om å tenke over hva hun ønsker ut av livet før hun dør, skrive det opp og snakke med deg om det etterpå.Kommer min datter og sier noe slikt som 20åring så blir jeg overrasket og halve familien ville klikke i vinkel. Anonymkode: 0613c...e3b 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #8 Skrevet 14. november 2015 Bedt henne om å slutte å lese bloggene til unge mødre som viser hvor fantastisk livet er... Anonymkode: 13abb...bf8 2
Violetta Skrevet 14. november 2015 #9 Skrevet 14. november 2015 Det kommer vel helt an på hvordan hun er, hvilken situasjon hun er i. Er hun i et forhold? Har hun stabil jobb? Er hun voksen nok til å takle det å bli mor?
Violetta Skrevet 14. november 2015 #10 Skrevet 14. november 2015 Bedt henne om å slutte å lese bloggene til unge mødre som viser hvor fantastisk livet er...Anonymkode: 13abb...bf8Tror du virkelig det hadde overbevist henne?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #11 Skrevet 14. november 2015 ^ om datteren deres planla å få barn når hun var 20 år?Anonymkode: 6f96e...50fDa hadde jeg sagt at hun ikke kunne bruke oss besteforeldre som barnepass før ungen var blitt 10 år.I vårt samfunn har flertallet av 20 åringer fortsatt en barnslig og umoden mentalitet. Dette til tross for at man juridisk sett er mann/kvinne å bedømme ved fylte 18. Anonymkode: a9624...599 2
Gjest Klaveret Skrevet 14. november 2015 #12 Skrevet 14. november 2015 Jeg ville sagt at hun måtte gjøre det som føltes rett for henne. Jeg ville også sagt at jeg ville bli kjempeglad for barnebarn og vil gjøre hva jeg kan for å delta mest mulig i barnets liv. Jeg var selv ung da jeg fikk barn og jeg har tatt en lang høyere utdannelse mens barna var små. Vi bodde i studentleilighet og hadde supre naboer i samme situasjon. Barna gikk i studentbarnehage. I det store og hele ser jeg i dag på studietiden/småbarnstiden som den fineste tiden i mitt liv. Derfor ser jeg ingen grunn til å fraråde noen å få barn tidlig
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #13 Skrevet 14. november 2015 Kommer helt ann på situasjonen hennes. Mange er i full jobb når de er 20 år, andre studerer. Begge deler går helt fint å balansere med barn. Jeg fikk selv barn når jeg var 21, og har barn mens jeg studerer. Jeg vet at det går, men jeg vet også at hvis det var slik at jeg ønsket å reise verden rundt eller feste videre hver helg så er dette noe jeg måtte gi slipp på. Heldigvis er ikke det for meg, men om det hadde vært slik for mitt barn ville jeg anbefalt han/henne å vente til han/hun følte seg klar for forpliktelsene det innebærer.På en måte tror jeg det er bedre å få barn planlagt som 20 år enn som et uhell. Min var ikke planlagt og det er selvfølgelig noen rent praktiske ting jeg ville ha fått ordning på før jeg ble gravid om det hadde vært planlagt, ikke store greiene - men et par småting som plutselig ble litt vanskeligere. Spessielt fordi jeg ble så dårlig (hyperemesis) så ble helt "lammet" i nesten 9 mnder, det kunne jeg ønske jeg hadde forberedt meg litt bedre på at kunne skje.Men herregud, det går jo fint så lenge man forplikter seg til alvoret og skjønner hvor stort ansvar og hvor annerledes livet blir. Anonymkode: 491ad...79e
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #14 Skrevet 15. november 2015 Hadde støttet henne hvis hun var i et fast forhold. Før fikk barn barn når man var rundt 20 og det gikk veldig bra Anonymkode: ecf50...78a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #15 Skrevet 15. november 2015 Da hadde jeg sagt at det var noe hun måtte bestemme selv, men at hun ikke kunne regne med meg som barnevakt. Jeg er endelig ferdig med småbarnsperioden og er ikke klar for en ny! Anonymkode: 78632...7af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå