Gjest Ukjenten Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 Hei! Jeg vurderer å studere psykologi, men har en drøm om å stifte familie om ikke så lenge. Hvordan er det å studere psykologi med en nyfødt? Planlegger å få barn rundt 20-års alderen.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 Planlegger å få barn rundt 20-års alderen? Hvorfor slikt hastverk? Jeg fikk barn rundt den alderen, og hadde jeg kunnet gå tilbake hadde jeg ventet i 5 år. Anonymkode: 94dc8...68e 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #3 Skrevet 13. november 2015 Nyfødt er barnet i noen måneder. Psykologi profesjon tar seks år, og barnet resten av ditt liv. Hva med å studere et par år først, så vet du hva det går i? Og er litt nærmere slutten og yrkeslivet før barnet begynner på skolen. Anonymkode: 4e3b9...078
Gorgonzola Skrevet 13. november 2015 #4 Skrevet 13. november 2015 Hei! Jeg vurderer å studere psykologi, men har en drøm om å stifte familie om ikke så lenge. Hvordan er det å studere psykologi med en nyfødt? Planlegger å få barn rundt 20-års alderen.Prøv det og oppdater oss 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #5 Skrevet 14. november 2015 Det blir mest sannsynlig ikke slik at du går ut med gode karakterer. Du må alltid tenke "hva om jeg må være alenemamma?" i slike tilfeller. Ikke fordi du skal være negativ, men fordi i dag vil det ikke være noen garanti for at du og din kjære er sammen de 6 årene det tar.Så hvor viktig er utdanningen for deg? Tenk litt over det og er svaret at barna er viktigere så ville jeg valgt et annet yrke som ikke krever like mye av deg og like mange år. Anonymkode: 329fb...96c 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #6 Skrevet 14. november 2015 Jeg studerer med barn, og for meg går dette helt fint.Jeg ble også ung mamma. Eller, ung og ung.. Yngre enn 25 for å si det sånn Men det er ganske høye krav for å komme inn på psykologi, er det sånn at du har karakterer som er gode nok til dette og vil starte rett fra vgs? Husk at du mister førstegangsvitnemål om du venter et år, og ville anbefalt deg på det aller sterkeste å være hjemme med babyen din den første tiden. Jeg studerer et "prestisjestudie" som er sagt å være vanskelig, men jeg får veldig gode karakterer. Mye fordi jeg har en forståelse for hva jeg leser, noe jeg ikke ville hatt om jeg studerte noe som tok lenger tid for meg å forstå. Du må se selv og være ærlig med deg selv om du har nok selvdisiplin til å komme gjennom et slikt studie med barn. Det virker litt lite gjennomtenkt når jeg leser HI. Siden du planlegger barn rundt 20 års alderen så vil det si at du er yngre enn 20? Syntes du selv som tenåring det er en god ide å planlegge et barn innen et par år? Har du en barnefar i bildet som også ønsker dette? Tror nemlig ikke jeg har møtt en eneste fyr på 20 år som ønsker seg barn umiddelbart... Du må tenke på hvordan du vil dette skal fungere økonomisk. Hvilken skole skal du gå på? Er det i en storby? Vet du hvor mye det koster å bo et slikt sted? Ja altså, en ting er når barnet er nyfødt og sover på rommet ditt, men hva med når barnet blir litt eldre? Det kommer til å gå MYE utover søvnen din (som du trenger for å være opplagt til skole) å ha barnet sovende på rommet ditt over lengre tid. Anonymkode: 50d71...2c3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #7 Skrevet 15. november 2015 jeg planla barn i slutten av masteren, tenkte det skulle bli kjempefint. Fikk barn i mars siste semesteret av masteren min. Det var ett helvete, jeg fikk bekkenløsning og gikk glipp av siste eksamnene før jul. Måtte utsette studier ett år (det var jo planlegt, men fikk ikke barnehageplass når jeg skulle fortsette å studere året etter. Måtte utsette studiene ytterligere. Hadde aldri valgt å få barn mens jeg studerte igjen. Det er det rett og slett ikke verd. Blir du sykemeldt når du er i full jobb er det ikke noe stress, da får du pengene dine. som student er du mye mer sårbar. Ingen skrev masteren min mens jeg var syk og for hver dag som gikk ble jeg mer og mer forsinket. Anonymkode: ab76d...0f2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå