Gå til innhold

Veldig tørst, men tisser lite!

Anbefalte innlegg

Hei! Alt jeg finner når jeg søker om dette er "diabetes, ofte tørst og hyppig vannlating." Men jeg er nesten ikke på do. Føles bare ut som jeg drikker litersvis av vann de siste 3 dagene. 

Er en forandring jeg har gjort denne uken, og det er å kutte ut cola og sjokolade. Så er mye mindre sukker på meg nå! Reagerer kroppen med tørste da eller? :fnise: 

Jeg våknet inatt av at jeg var tørst selv om jeg nesten drakk 1 liter til kvelds, og tisset ikke mye nå engang! 

Er normalvektig, trener og spiser bra ellers! Var bare litt cola hver dag (en boks) og noen sjokoladebiter et par ganger i uka.

Anonymkode: a40dd...ce0

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/984674-veldig-t%C3%B8rst-men-tisser-lite/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstrem tørste er også en av de største symptomene ved diabetes, selv uten hyppig vannlating, så det er nok en idé å snakke med legen din uansett.

Det kan for øvrig også komme av at inneluften din har blitt tørrere og varmere fordi været ute er kaldere og du fyrer eller skrur opp varmen mer inne. Eller at du rett og slett har drukket lite i det siste slik at kroppen kompenserer ved å gjøre deg tørst for å rehydrere seg igjen.

• Liker 1

Ts her.. Om jeg har spist mer salt enn vanlig, litt kanskje. Men ikke så mye egentlig! Kan også være lufta ja, kanskje. 

Men jeg har ikke råd til å dra til lege (jeg lever på 500kr uka, om jeg skal betale 200 for lege så har jeg såvidt mat..) så håper på at jeg slipper å dra til lege da. 

Hvor lenge skal jeg gi det da? Om kroppen er litt dehydrert, hvor lang tid tar det å "drikke seg opp"? :fnise: det går litt opp og ned, det her! 

Takker for svar forresten. Setter stor pris på det ♡ 

Anonymkode: a40dd...ce0

Annonse

Det koster ingenting og ringe legevakten og høre hva de sier. At kroppen binder vann kan tyde på problemer med vitale deler, som nyrer. Man kan også få regning hos lege og betale når man har fått lønn. 

Anonymkode: 20641...a02

Ta deg en tur til apoteket og få målt blodsukkeret ditt. Jeg husker ikke hvilken kjede som tilbyr dette, men søk på internett. Hvis du har diabetes, MÅ du komme deg til lege da du kan risikere å få alvorlige skader hvis blodukkeret ditt er for høyt

Anonymkode: 61fc0...6b2

Mens du venter på å fa avklart hva dette er for noe, vil jeg råde deg til å passe deg litt for å innta for mye vann. Ikke drikk mer enn 2-3 liter, da dette kan være farlig. 

Det du beskriver er for øvrig unormal, ettersom det normalt er 100% balanse mellom inntak og uttak av vann i kroppen. Dra til lege og be om regning du tar med hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...