Gå til innhold

Kjip bursdag, jeg blir helt alene.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er nok en forferdelig mor. Mine barn er voksne og bor spredt rundt omkring, er i fullt arbeid og har sine egne familier. Skulle jeg holde på å stelle i stand til dem tiltross for dette ennå da, mener du?

Ingen steder har jeg sagt noe sånn, så ikke legg ord i munnen på meg. Jeg skjønner ikke hvorfor du går sånn i forsvar, dette handler ikke om deg og dine barn. TS er en ung student som er skuffet over at foreldrene ikke orker å ha henne på middag på bursdagen hennes, og du svarer på en sånn måte at hun må føle seg enda verre. Jeg kan ikke forstå at det skal være nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gratulerer med dagen!! :)

har selv bursdag i dag, og jeg endte opp med å tilbringe noen timer på legevakta, fordi jeg trodde jeg hadde brekt foten. så vær glad du slapp å sitte og kjede deg på venterommet der på bursdagen din i hvert fall ;)

når det er sagt, så er jeg enig med de fleste her om at både familien og vennene dine har oppført seg mindre pent mot deg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen steder har jeg sagt noe sånn, så ikke legg ord i munnen på meg. Jeg skjønner ikke hvorfor du går sånn i forsvar, dette handler ikke om deg og dine barn. TS er en ung student som er skuffet over at foreldrene ikke orker å ha henne på middag på bursdagen hennes, og du svarer på en sånn måte at hun må føle seg enda verre. Jeg kan ikke forstå at det skal være nødvendig.

Dette skriver du:

"for jeg hadde aldri tenkt at det var et ork eller en forpliktelse å markere bursdagen til barna mine, uansett hvor gamle de blir."

Derfor spør jeg som jeg gjør.

Nå blir vel tråden ryddet snart og alle uvedkommende innlegg fjernet, tenker jeg. Riktig god helg Mythic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor for langt unna, men jeg kan bake cookies til deg og sende i posten!

Glemte å gratulere deg med dagen! 

(Men jeg er seriøs med cookies :) )

Endret av altflyter
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen TS.
Håper du ikke har det for ille, og krysser fingrene for at du klarer å kose deg etter vaskejobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine foreldre er akkurat like, pleier som regel å være bortreiste på dagen min, og har aldri fått hverken middag eller kake etter jeg passerte 18 år. Håper du hadde en fin dag likevel :)

Anonymkode: aa0e9...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en del sånne bursdager. Etterhvert betyr ensomheten mindre, om det er noen trøst. Stek en biff og sett på en film,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bursdag til lørdag, og det blir en veldig kjedelig dag.

Jeg er student og lever på et meget stramt budsjett, dermed har jeg ikke råd til å ha noe feiring her. Bare det å bake en kake har jeg ikke råd til. Så jeg håpet at jeg skulle bli invitert til foreldrene mine eller noe på middag, men det orket de ikke siden de ville slappe av i helgen. Så spurte jeg om venninene mine ville komme å ha litt spillkveld og sånt, det var det ingen som kunne. 

Så det er ingen som har tid til meg på dagen min. Jeg har alltid besøkt nære venner som har hatt bursdag, og vist de oppmerksomhet. Samtidig som jeg viser familie det. Derfor blir jeg skuffet over at de bare har tenkt å la meg sitte her helt alene på lørdagen. Jeg hadde i det minste dratt ut hvis jeg kunne, men jeg har virkelig ikke råd til det. Derfor har jeg tatt på meg et vaskeoppdrag, jeg trenger pengene til å leve for, men merker at det er en litt trist følelse det at jeg skal stå å vaske hos andre og så bare sitte helt alene etter det på bursdagen min. 

Hater å føle meg null verdt.

Anonymkode: 39858...d39

Uff så trist! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist å lese :( hadde du bodd i Bergen hadde jeg gjerne kommet med en kake og en flaske vin! :) Hvordan gikk det, TS? Ble det en kjip dag, eller klarte du å kose deg?

Anonymkode: 82b64...a0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke helt klarer å ha den største sympatien med dette her eller? Jeg er en voksen mann. Jeg har hatt flere bursdager enn jeg kan telle som har vært tilbrakt klin alene. Har ikke dempet humøret mitt noe som helst. Det høres jævlig barnslig ut å syte over en bursdag som ryker. Da får man ta det igjen til neste år. Planlegge litt bedre. Det er da vel ikke stort verre enn som så? I år skal jeg feire julaften alene. Det er ikke fordi jeg ikke har familie, men av praktiske årsaker. Hvor hysterisk og emosjonelt ustabil skal man liksom være liksom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som ikke helt klarer å ha den største sympatien med dette her eller? Jeg er en voksen mann. Jeg har hatt flere bursdager enn jeg kan telle som har vært tilbrakt klin alene. Har ikke dempet humøret mitt noe som helst. Det høres jævlig barnslig ut å syte over en bursdag som ryker. Da får man ta det igjen til neste år. Planlegge litt bedre. Det er da vel ikke stort verre enn som så? I år skal jeg feire julaften alene. Det er ikke fordi jeg ikke har familie, men av praktiske årsaker. Jeg tar ikke det spesielt tungt. Hvor hysterisk og emosjonelt ustabil skal man liksom være liksom. 

Kan være enig med deg at det kanskje kunne vært planlagt litt bedre og lagt litt lengre frem i tid, men trist er det uansett spesielt når foreldre avviser barnet sitt på den måten. Synes også det høres veldig trist ut å feire julaften alene fordi det er jo en høytid hvor familien er samlet osv., men såklart velger man det selv hvis man vil det :)  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...