Gå til innhold

Kjip bursdag, jeg blir helt alene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åjøss, blir satt ut av dere jeg, så snille dere er :) 

Vondt å høre at du har hatt det sånn selv.

Jeg holder til i Vestfold.

Anonymkode: 39858...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men jeg hadde fortsatt satt pris på oppmerksomhet på dagen min. En middag for meg er mer enn nok, jeg ønsker ikke mer. 

Anonymkode: 39858...d39

Du er student så bor foreldrene dine et stykke unna? Det er på lørdag du har bursdag, så den dagen har jo ikke kommet enda. Får håpe det kommer noen til deg på besøk :) Ellers er det ikke verre enn å utsette feiringa litt. Husk at de som har bursdag midt på sommeren oftest må utsette eller fremskynde med opp til flere uker hvis de skal få det store selskapet de evt vil ha ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at de planlegger en overraskelsesfest for deg, og derfor er avvisende, for denne oppførselen er bare ikke ok. Spesielt av foreldrene dine. For noen FITTER du har til foreldre. Rett og slett. Jeg hadde faen meg blitt forbannet og sagt at det var drittdårlig gjort av dem at og dette er utrolig sårende. De fortjener å høre det. For noen rævhål.

Anonymkode: 23427...572

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjøss, blir satt ut av dere jeg, så snille dere er :) 

Vondt å høre at du har hatt det sånn selv.

Jeg holder til i Vestfold.

Anonymkode: 39858...d39

Jeg ville også kommet med kake, eller invitert deg til oss :) Men vi bor dessverre litt for langt unna.. 

Og i Vestfold er det jo ingenting som egentlig er noen avstand! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er jo voksen, så med mindre det er et rundt år er det vel ikke akkurat noe å feire. De tenker nok at du har vokst fra sånt. 

Anonymkode: b7ad1...513

Når blir man for voksen til å fortjene oppmerksomhet på bursdagen sin? Jeg er 30 og blir feiret, mine foreldre er i 60-årene og jeg sender alltid gave, kort og ringer om jeg ikke har mulighet til å være der (bor på andre siden av landet). 

Det trenger ikke være noe stort, men alle fortjener en markering av dagen sin. En middag, en klem, et kort eller en gave. At foreldre ikke feirer barnets dag når de har muligheten er for meg uforståelig. TS, hvor bor du? Jeg feirer lett dagen din om du bor nært meg. <3

Anonymkode: 903b6...56d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du spørre om å finne på noe en annen dag? Søndag? Mandag? 

Anonymkode: 42a2e...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skuffer meg mest egentlig er venninnene mine. Hun ene ville ikke komme siden hun var ute forige helg og følte hun måtte være hjemme med kjæresten denne lørdagen. Jeg sa han også kunne komme, men han ville ikke dra noe sted sa hun. 

Hun andre hadde allerede blitt invitert på en fest hun hadde sagt ja til.

Og den tredje følte seg ikke helt i form, men synes da hun hørtes veldig frisk ut. 

Dette er veldig nære venner som jeg har vært med å feire når de har hatt bursdag. De kan umulig planlegge noe overraskelse heller for de kommer ikke inn her jeg bor uten meg, ikke har de invitert meg til et sted. Og de vet at siden ingen kunne feire med meg, så tok jeg på meg et vaskeoppdrag dermed så er jeg ikke hjemme uansett før litt sent ut på kvelden. 

Anonymkode: 39858...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trøste deg med at det er mange mennesker i samme situasjon, folk som aldri har feiret bursdag, barn spesielt. Du har vel feiret bursdagen din en del ganger tidligere?

Anonymkode: e7e72...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fryktelig rart ut med reaksjonen til foreldrene dine. Selv jeg som hadde fødseledepresjon og et tøft første år som mamma gjør virkelig alt jeg kan for at barnet mitt skal ha det bra. Jeg foreslår følgende tiltak:

 

Bruk dagen på å søke etter deltidsjobber. Du trenger mer penger slik  at du får pusterom økonomisk. Det får man ved å jobbe. 

 

Vurder om du har tid i hverdagen til å melde deg inn i ulike foreninger/interessegrupper der du kan få flere venner. Du trenger å få flere positive venner virker det som. Det kommer dessverre ikke uten at man gjør en solid innsats selv. 

 

Bruk minimalt med penger, gjerne ingenting, på julepresang til din mor.

Anonymkode: 956a0...277

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN, TS! :roser::flagg::gave::kake::sjokolade:

 

Jeg mente det jeg sa om at du bør huske dette når du kjøper julegave til foreldrene dine. De skal vel spise noe uansett og jeg regner med du ikke er så krevende å ha på besøk at de blir utslitt av å ha deg der. 

Jeg hadde bursdag i går (fredag) og min far var invitert i 60-års dag med alle mennene i vennegjengen. Men han sørget da i det minste for å treffe meg på dagen min for å ønske meg gratulerer med dagen og gi meg en bursdagsklem.  

 

Hadde du bodd i Bergen skulle jeg tatt deg med ut på noen drinker på bursdagen din. 

 

Håper du klarer å kose deg på dagen din, selv om den ikke ble helt som du ønsket. :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carly-Chardonnay

Når blir man for voksen til å fortjene oppmerksomhet på bursdagen sin? Jeg er 30 og blir feiret, mine foreldre er i 60-årene og jeg sender alltid gave, kort og ringer om jeg ikke har mulighet til å være der (bor på andre siden av landet). 

Det trenger ikke være noe stort, men alle fortjener en markering av dagen sin. En middag, en klem, et kort eller en gave. At foreldre ikke feirer barnets dag når de har muligheten er for meg uforståelig. TS, hvor bor du? Jeg feirer lett dagen din om du bor nært meg. <3

Anonymkode: 903b6...56d

Det er jeg helt enig med deg i.Jeg ble nylig 34 og ble invitert på middag til mamma og fikk gaver og masse oppmerksomhet. Jeg syns det er like stas hvert år :) Hadde foreldrene mine sagt de ikke orka å feire meg hadde jeg blitt skikkelig lei meg. Det er ikke snakk om noe stort, men hvor mye krever det å stelle i stand en middag for datteren din og muligens en kake? Nei fy jeg fikk skikkelig vondt av deg ts. Foreslår at du feirer deg selv i morgen med noe godt fra bakeren og at du skjemmer bort deg selv. Ha en strålende bursdag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åjøss, blir satt ut av dere jeg, så snille dere er :) 

Vondt å høre at du har hatt det sånn selv.

Jeg holder til i Vestfold.

Anonymkode: 39858...d39

Ja, det er ikke moro.

Det er dessverre langt unna meg. Håper du får en fin dag, tross alt:) Vær i hvert fall snill mot deg selv på lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere.

Jeg ble veldig skuffet. Jeg spurte moren min på en koselig måte om det var mulighet for å komme på middag på lørdagen. Det orket hun ikke styre med sa hun, for de var så slitne etter en jobbuke så da ville de bare slappe av. Jeg har såklart full forståelse for at de er slitne, men det er jo bursdagen min :/ 

Anonymkode: 39858...d39

Oj, det skal være noe ekstremt hvis en mamma ikke orker å feire barnets bursdag. Hun burde jo vite at du er student og dermed ikke så god råd. Er helt sjokkert jeg. 

Anonymkode: 7cde2...92d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med dagen! :)

Jeg synes dette var såpass merkelig oppførsel fra alle kanter, at jeg holder en liten knapp på at det dukker opp en hyggelig overraskelse i løpet av dagen! Skal krysse fingre og tær for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...