AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #1 Del Skrevet 12. november 2015 Jeg kan overhodet ingenting på fransk(med unntak av merci, oui osv, dere skjønner), men har utrolig lyst til å lære meg det! Jeg tror jeg har språkøre, da jeg raskt plukker opp ting på andre språk. Men nå er fransk ganske forskjellig fra det jeg allerede kan. Jeg vil prøve å lære meg det grunnleggende på egenhånd i første omgang, er det mulig å klare dette på en god måte? Hvor lang tid kan det ta hvis man jobber målrettet med det? Hvordan er grammatikken i forhold til norsk, engelsk og tysk f.eks.? Er det lettere enn tysk? På forhånd takk!! Anonymkode: 3fe58...87a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #2 Del Skrevet 13. november 2015 Selvstudium går fint. For å få inn uttalen er det vel fornuftig å starte med et kurs som har lydopptak du kan øve på. Det fins en håndfull regler om uttale, men har en først lært dem, er det grei skuring deretter. Noe helt annet enn marerittet engelsk! Grammatikken er litt enklere enn tysk, men vokabularet er jo vanskeligere.Hvor lang tid det kan ta, er vanskelig å si. "Målbevisst", vil det si to timer pr. dag pluss to ekstra lørdag og søndag, eller fire timer i uka? Bare å kunne lese fransk går rimelig kjapt å lære, men å kunne snakke det flytende og forstå det aller meste, tar nok fort et år, vil jeg tippe (forutsatt stor arbeidsinnsats). Anonymkode: b7f63...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anastasha Skrevet 4. mars 2016 #3 Del Skrevet 4. mars 2016 Hei. Hva mener du egentlig med grunnleggende? Du må nok regne med å jobbe et par år hvis du skal bli noe særlig flink. Fransk har i utgangspunktet mindre grammatikk enn tysk, og to kjønn, de bøyer verbene i alle personer som på tysk, så det er en del verbformer å lære, men det går som regel fort. Alle tidene til de ulike verbene kan ta litt tid, med uregelrette verb, som på alle språk. Men til tross for mindre grammatikk, er fransk mindre regelbundet enn tysk, og har flere unntak. Å kunne lese aviser vil nok kunne ta tid. All språklæring er individuell, folk sier at spansk er lett, men det er det vanskeligste språket jeg har prøvd meg på, bortsett fra persisk, da, som er noe helt annet, og ikke indoeuropeisk språk. Du har kanskje kommet godt i gang med språklæringen allerede? Forstår du dette?: J`ai deja appris beaucoup de francais? Bonne chance. A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå