Gå til innhold

Reflekter en del i det siste- er jeg normal?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som sagt har jeg reflekter en del i det siste som følge av alle trådene som omhandler ensomhet og venneløs.

Er en gutt på 21 år  som studerer og jobber. Har venner på skolen som jeg til daglig snakker med, jobber med og spiser med. La oss at jeg kanskje henger med tjue personer på skolen og kanskje flere. Med andre ord har jeg en del å velge mellom når det kommer til venner. Jeg har også relasjon til flere av disse i fritiden der vi enten  avtaler diverse idrett ellers andre ting.  Men jeg har også en annen gjeng der jeg bor, som jeg møter 2-3 ganger i uka. Vi driver med idrett og snakker sammen etter det. Vii er en gjeng som har drevet med dette i over seks år, og Vii spiser og gjør andre ting skjeldent gang. Det er fordi vi er opptatt i hver vår krok. Så har jeg en liten gruppe venner som jg møter 2 ganger i uka der vi driver med kurs. 

Så har jeg andre venner/bekjente som jeg drar med svømming en gang i måneden ellers som jeg møter ute, og bare spiser mat med.  Kanskje min nærmeste kompis møter jeg skjeldent, men det er han jeg koser meg mest med. Vi er opptatt i hvert vårt område så vi før ille møtt hverandre oftere.

dette er en liten del av  livet mitt, men anser dere meg som normal fyr.  Både når det kommer til livet og sosialt sett. Det skal sides at jeg ikke fester og sluttet med det for lenge side. Driver med idrett i høyere nivå, samt fordrar jeg egentlig  å feste.

Anonymkode: 38d26...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du være litt mer spesifikk på hva du egentlig lurer på?

Slik det er nå må jeg tolke det :P At du lurer på om du er "normal" i forhold til hvor ofte du er sosial? Det er jo isåfall en ganske individuell følelse, hvis du føler at du har det bra, så er det jo intet problem! Noen kan føle seg ensomme med mange rundt seg, mens andre har et par nære venner og føler seg absolutt ikke ensom. Noen er alene, men trives så godt i eget selskap at de ikke føler seg ensomme fordet, mens andre igjen er alene og ensomme.

Anonymkode: 3b428...386

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være litt mer spesifikk på hva du egentlig lurer på?

Slik det er nå må jeg tolke det :P At du lurer på om du er "normal" i forhold til hvor ofte du er sosial? Det er jo isåfall en ganske individuell følelse, hvis du føler at du har det bra, så er det jo intet problem! Noen kan føle seg ensomme med mange rundt seg, mens andre har et par nære venner og føler seg absolutt ikke ensom. Noen er alene, men trives så godt i eget selskap at de ikke føler seg ensomme fordet, mens andre igjen er alene og ensomme.

Anonymkode: 3b428...386

jeg tenkte egentlig på hvor sosial jeg er. Jeg var egentlig mye mer sosial før, men skolen og jobben samt dama tar mye av tiden. Så jeg får ikke møte vennene så ofte som før

Anonymkode: 38d26...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt har jeg reflekter en del i det siste som følge av alle trådene som omhandler ensomhet og venneløs.

Er en gutt på 21 år  som studerer og jobber. Har venner på skolen som jeg til daglig snakker med, jobber med og spiser med. La oss at jeg kanskje henger med tjue personer på skolen og kanskje flere. Med andre ord har jeg en del å velge mellom når det kommer til venner. Jeg har også relasjon til flere av disse i fritiden der vi enten  avtaler diverse idrett ellers andre ting.  Men jeg har også en annen gjeng der jeg bor, som jeg møter 2-3 ganger i uka. Vi driver med idrett og snakker sammen etter det. Vii er en gjeng som har drevet med dette i over seks år, og Vii spiser og gjør andre ting skjeldent gang. Det er fordi vi er opptatt i hver vår krok. Så har jeg en liten gruppe venner som jg møter 2 ganger i uka der vi driver med kurs. 

Så har jeg andre venner/bekjente som jeg drar med svømming en gang i måneden ellers som jeg møter ute, og bare spiser mat med.  Kanskje min nærmeste kompis møter jeg skjeldent, men det er han jeg koser meg mest med. Vi er opptatt i hvert vårt område så vi før ille møtt hverandre oftere.

dette er en liten del av  livet mitt, men anser dere meg som normal fyr.  Både når det kommer til livet og sosialt sett. Det skal sides at jeg ikke fester og sluttet med det for lenge side. Driver med idrett i høyere nivå, samt fordrar jeg egentlig  å feste.

Anonymkode: 38d26...fb5

Ble nesten andpusten av å lese dette.

Anonymkode: 2ec5c...a30

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo normalt.  Var personlig mye mer sosial før selv.  Nå er det for det meste jobb, husarbeid, trening og andre nødvendigheter som tar opp fritiden min.  Så er jeg sosial på tiden jeg har til overs.   

 

Ooog det er ikke meget. 

Anonymkode: f1b5b...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en merkelig problemstilling :klo: Hvis du trives slik er det vel ikke noe å lure på. For MEG ville det der vært altfor mye sosialisering, men mennesker er så forskjellige. Du virker lite selvsikker.

Anonymkode: 95091...21c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en merkelig problemstilling :klo: Hvis du trives slik er det vel ikke noe å lure på. For MEG ville det der vært altfor mye sosialisering, men mennesker er så forskjellige. Du virker lite selvsikker.

Anonymkode: 95091...21c

for mye sosialisering?  Jeg har alltid sett for meg at det er for lite og at jeg bør sosialisere meg mer. Man får slike problemstillinger når man leser om utallige tråder som omhandler ensomhet og venner

Anonymkode: 38d26...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg treffer venner en gang i uken eller annenhver uke. Det er normalt for meg. Det er som de sier her, det er vanvittig individuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Jeg synes du høres veldig normal ut i forhold til det sosiale. Det jeg stusser litt på er det at du bruker det du leser om andres sosiale forhold som en indikator for hva som er normalt/unormalt. Det som er normalt for DEG er det DU trives med og ikke hva andre mener om deg og dine sosiale forhold. Vi mennesker er så forskjellige og får det best med oss selv når vi sosialiserer oss i den grad som passer hver enkelt av oss best. Du skriver i overskriften at dette er noe du har reflektert over i det siste - og det å reflektere over ulike tema er kjempebra! Jeg håper du i din videre refleksjon kan putte inn egne ønsker og behov og på den måten finne ut helt selv hva som er normalt for deg. Her på KG er det tusen svar, alt etter hvem du spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...