AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #21 Skrevet 14. november 2015 Føler meg i en litt lignende situajon, mener ikke å kuppe tråden, men skader vel ikke med litt ulike tilnærminger til samme utfordring, ulike perspektiv på hvorfor folk kan være slik?I mitt tilfelle har det ikke vært snakk om å utsette eller ha unskyldniger for å ikke møtes, siden ting går tregt har vi ikke kommet så langt at vi har snakket spesifikt om å møtes igjen. Han har sagt fra at han er litt dårlig på meldinger og synes dating er litt skummelt, slik at han bruker lang tid på å skrive/svare. Når han ført skriver så viser han interesse ved å følge opp og stille mye spørmål og det er ingen ting som tyder på at han ikke vil ha kontakt.Jeg prøver så godt jeg kan å forholde meg til fakta her; at alt virker kjempefint og vi hadde en ekstremt god tone når vi møttes og at han har kommet med en god forklaring (ikke unskyldning) på hvorfor han er treg og det han skriver tyder jo på at han hvertfall ikke er uinteressert. Dette rimer godt med mitt inntrykk av han både via nett og irl. Likevel sliter jeg med å la vær å analysere og tenke og tillegge det at han er så treig mye større vekt.Jeg er jo egentlig likedan selv, så jeg forstår han godt, men klarer ikke å tenke at det kan være tilfelle motsatt vei. Hva sier folk? Er jeg teit som ikke tar hintet? Så langt har jeg latt vær å kommentere at han er treig, latt vær å mase, jeg har bare venta og latt han ta den tiden han trenger, og forholdt meg helt normalt når han har sendt melding - altså bare trodd på han og svart på vanlig måte. Er det dumt? Burde jeg bare la vær å svare istedet? Anonymkode: b1dae...d44
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #22 Skrevet 14. november 2015 Føler meg i en litt lignende situajon, mener ikke å kuppe tråden, men skader vel ikke med litt ulike tilnærminger til samme utfordring, ulike perspektiv på hvorfor folk kan være slik?I mitt tilfelle har det ikke vært snakk om å utsette eller ha unskyldniger for å ikke møtes, siden ting går tregt har vi ikke kommet så langt at vi har snakket spesifikt om å møtes igjen. Han har sagt fra at han er litt dårlig på meldinger og synes dating er litt skummelt, slik at han bruker lang tid på å skrive/svare. Når han ført skriver så viser han interesse ved å følge opp og stille mye spørmål og det er ingen ting som tyder på at han ikke vil ha kontakt.Jeg prøver så godt jeg kan å forholde meg til fakta her; at alt virker kjempefint og vi hadde en ekstremt god tone når vi møttes og at han har kommet med en god forklaring (ikke unskyldning) på hvorfor han er treg og det han skriver tyder jo på at han hvertfall ikke er uinteressert. Dette rimer godt med mitt inntrykk av han både via nett og irl. Likevel sliter jeg med å la vær å analysere og tenke og tillegge det at han er så treig mye større vekt.Jeg er jo egentlig likedan selv, så jeg forstår han godt, men klarer ikke å tenke at det kan være tilfelle motsatt vei. Hva sier folk? Er jeg teit som ikke tar hintet? Så langt har jeg latt vær å kommentere at han er treig, latt vær å mase, jeg har bare venta og latt han ta den tiden han trenger, og forholdt meg helt normalt når han har sendt melding - altså bare trodd på han og svart på vanlig måte. Er det dumt? Burde jeg bare la vær å svare istedet?Anonymkode: b1dae...d44TS her.Er det noen gode forklaringer på hvorfor han er treg med å svare?Det er jo rimelig kjapt gjort å sende en sms, så det virker jo nesten som han svarer tregt fordi han ønsker å ha det sånn.Siden han har sagt han synes dating er skummelt er han kanskje mest komfortabel med å ta ting veldig rolig,og la det gå tid mellom hver date.Med en gang man har begynt å treffes øker jo forventningene ofte også.Kanskje han synes det er ubehagelig,selv om han liker deg. <Vet ikke helt hva jeg hadde gjort jeg.Blir litt det samme som jeg lurer på i min situasjon også.Uten initiativ fra den andre parten er det noe som mangler liksom...og motivasjonen til å treffe dem går nedover. Anonymkode: 49862...843
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #23 Skrevet 14. november 2015 TS her.Er det noen gode forklaringer på hvorfor han er treg med å svare?Det er jo rimelig kjapt gjort å sende en sms, så det virker jo nesten som han svarer tregt fordi han ønsker å ha det sånn.Siden han har sagt han synes dating er skummelt er han kanskje mest komfortabel med å ta ting veldig rolig,og la det gå tid mellom hver date.Med en gang man har begynt å treffes øker jo forventningene ofte også.Kanskje han synes det er ubehagelig,selv om han liker deg. <Vet ikke helt hva jeg hadde gjort jeg.Blir litt det samme som jeg lurer på i min situasjon også.Uten initiativ fra den andre parten er det noe som mangler liksom...og motivasjonen til å treffe dem går nedover. Anonymkode: 49862...843forklaringen er jo at han syns det er litt skummelt, og jeg har jo da inntrykk av at han syns det er komfortabelt å ta det rolig. Noe jeg også synes. Jeg bare lurer på om det er dumt av meg å faktisk la han få den tiden han indirekte ber om og tro på han og forholde meg vanlig. Alternativet er jo at jeg Tolker og analyserer min egen versjon, som da blir noe i retning av at "han skriver så sjelden, ergo er han ikke interessert" og sånn sett tar hintet og bare driter i å svare han videre. Når han først skriver er det jo positivt og han skriver "mye" og med spørsmål osv slik at jeg jo oppfatter det som at han vil ha kontakt. Og det at han gir meg en forklaring uten at jeg har spurt tenker jeg jo er positivt. Men så er man jo påvirket av alle som sier at "bruker han lang tid så er han ikke interessert!" godt vi er fler som lurer, ikke lett dette Anonymkode: b1dae...d44
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #24 Skrevet 14. november 2015 forklaringen er jo at han syns det er litt skummelt, og jeg har jo da inntrykk av at han syns det er komfortabelt å ta det rolig. Noe jeg også synes. Jeg bare lurer på om det er dumt av meg å faktisk la han få den tiden han indirekte ber om og tro på han og forholde meg vanlig. Alternativet er jo at jeg Tolker og analyserer min egen versjon, som da blir noe i retning av at "han skriver så sjelden, ergo er han ikke interessert" og sånn sett tar hintet og bare driter i å svare han videre. Når han først skriver er det jo positivt og han skriver "mye" og med spørsmål osv slik at jeg jo oppfatter det som at han vil ha kontakt. Og det at han gir meg en forklaring uten at jeg har spurt tenker jeg jo er positivt. Men så er man jo påvirket av alle som sier at "bruker han lang tid så er han ikke interessert!" godt vi er fler som lurer, ikke lett detteAnonymkode: b1dae...d44Ikke lett nei Hadde jeg likt han veldig godt hadde jeg nok gitt det litt tid.Men faren er jo for deg,at du kaster bort mye tid og kanskje ingenting skjer.Hvis det feks går et halvt år uten fremgang hadde jeg blitt skeptisk.Han må jobbe med seg selv hvis han synes dating er skummelt.Det er ikke lett for deg å fikse han,og det skal ikke være din oppgave heller. Anonymkode: 49862...843
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #25 Skrevet 14. november 2015 Ikke lett nei Hadde jeg likt han veldig godt hadde jeg nok gitt det litt tid.Men faren er jo for deg,at du kaster bort mye tid og kanskje ingenting skjer.Hvis det feks går et halvt år uten fremgang hadde jeg blitt skeptisk.Han må jobbe med seg selv hvis han synes dating er skummelt.Det er ikke lett for deg å fikse han,og det skal ikke være din oppgave heller.Anonymkode: 49862...843Skal nok få avklart ting før det går så lang tid;) Men det jeg egentlig lurer på er vel om jeg er "dum" som tror på han..haha..eller om jeg er offer for noe hinting. Men kan ikke helt skjønne det heller han virker veldig oppegående og ærlig da, så jeg velger jo å tro at han ikke hadde giddi å svare i det hele tatt, evt svart uten å legge opp til videre kontakt, eller faktisk sagt fra hvis han ikke ville ha noe kontakt. Men så kommer usikkerheten. Den helvetes usikkerheten.Og jeg er jo litt likedan selv, så jeg forstår han, men det føles rart når en mann er sånn, og skjønner jo liksom ikke helt hvorfor det skal være så vanskelig når jeg har skrevet til han og han derfor burde skjønne at jeg er interessert hvertfall. Men de må vel ha det inn med teskje:P Anonymkode: b1dae...d44
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #26 Skrevet 15. november 2015 Egentlig er det jo ganske teit og rart at vi skal forvente så innmari mye kontakt hele tiden, det er (iallefall i mitt tilfelle) en person man egentlig ikke kjenner enda, og jeg syns jo egentlig at det bare er oppegående å ta det litt rolig. I bunn og grunn er det kanskje de som er mest seriøse som er mest tilbakeholdne? De som fra første date overøser med komplimenter og mas blir iallefall jeg skeptisk til.Men som usikker jente så blir man så avhengig av bekreftelse hele tiden at det ikke er godt for noe. Jeg kjenner hvertfall jeg jobber kraftig med meg selv og prøver å forholde meg til det akkurat slik det er og ikke tenke og analysere så mye. Anonymkode: b1dae...d44
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #27 Skrevet 15. november 2015 Egentlig er det jo ganske teit og rart at vi skal forvente så innmari mye kontakt hele tiden, det er (iallefall i mitt tilfelle) en person man egentlig ikke kjenner enda, og jeg syns jo egentlig at det bare er oppegående å ta det litt rolig. I bunn og grunn er det kanskje de som er mest seriøse som er mest tilbakeholdne? De som fra første date overøser med komplimenter og mas blir iallefall jeg skeptisk til.Men som usikker jente så blir man så avhengig av bekreftelse hele tiden at det ikke er godt for noe. Jeg kjenner hvertfall jeg jobber kraftig med meg selv og prøver å forholde meg til det akkurat slik det er og ikke tenke og analysere så mye.Anonymkode: b1dae...d44TS her.Jeg er ingen usikker jente.Er godt fornøyd med mitt eget utseende og trenger ingen bekreftelse på at jeg er "bra nok". Jeg hverken liker eller ønsker å bli overøst med klisje-aktige komplimanger.Men i starten av en datingfase synes jeg det er greit med en gjensidig bekreftelse,og å få vite noen konkrete grunner til at han velger å date akkurat meg.Når jeg aldri får noe tilbakemelding hverken på personlighet eller utseende i denne første fasen synes jeg det er noe som mangler.Ellers er jeg veldig enig i at man godt kan ta det litt rolig i starten.Playere som kjører på med komplimanger fra dag en er jeg også skeptisk til.Men synes det er en mellomting mellom det,og å aldri gi noe komplimanger i det hele tatt.Og særlig rart blir det jo når jeg gir han et komplimang,og han gir null og niks tilbake,synes jeg. Anonymkode: 49862...843
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #28 Skrevet 15. november 2015 TS her.Jeg er ingen usikker jente.Er godt fornøyd med mitt eget utseende og trenger ingen bekreftelse på at jeg er "bra nok". Jeg hverken liker eller ønsker å bli overøst med klisje-aktige komplimanger.Men i starten av en datingfase synes jeg det er greit med en gjensidig bekreftelse,og å få vite noen konkrete grunner til at han velger å date akkurat meg.Når jeg aldri får noe tilbakemelding hverken på personlighet eller utseende i denne første fasen synes jeg det er noe som mangler.Ellers er jeg veldig enig i at man godt kan ta det litt rolig i starten.Playere som kjører på med komplimanger fra dag en er jeg også skeptisk til.Men synes det er en mellomting mellom det,og å aldri gi noe komplimanger i det hele tatt.Og særlig rart blir det jo når jeg gir han et komplimang,og han gir null og niks tilbake,synes jeg. Anonymkode: 49862...843jeg er jo enig med deg, men jeg prøver bare å belyse at vi ofte kanskje er for raske til å konkludere og analysere at han ikke er interessert, fordi at det kanskje ikke er så naturlig med plutselig masse kontakt bare fordi man har møttes én gang Anonymkode: b1dae...d44 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #29 Skrevet 15. november 2015 jeg er jo enig med deg, men jeg prøver bare å belyse at vi ofte kanskje er for raske til å konkludere og analysere at han ikke er interessert, fordi at det kanskje ikke er så naturlig med plutselig masse kontakt bare fordi man har møttes én gangAnonymkode: b1dae...d44Ja,det er jeg enig i.Masse kontakt med en gang er ikke så viktig for meg,og det har gått en del tid (2 uker)mellom hver av datene vi har hatt,som jeg skrev i hovedinnlegget.Det var bare slik det ble pga jobb,og det er greit.Akkurat det gjør meg ikke så mye.Men jeg savner altså bekreftelsen på at han liker meg.Vet ikke hva jeg skal tro jeg Anonymkode: 49862...843
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #30 Skrevet 15. november 2015 Ja,det er jeg enig i.Masse kontakt med en gang er ikke så viktig for meg,og det har gått en del tid (2 uker)mellom hver av datene vi har hatt,som jeg skrev i hovedinnlegget.Det var bare slik det ble pga jobb,og det er greit.Akkurat det gjør meg ikke så mye.Men jeg savner altså bekreftelsen på at han liker meg.Vet ikke hva jeg skal tro jeg Anonymkode: 49862...843nei, vi er hvertfall flere i samme båt den helvetes datingbåten. Blir sjøsyk. Anonymkode: b1dae...d44 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #31 Skrevet 15. november 2015 Du kan jo skrive noe sånt som: "Hei. Jeg vet ikke om jeg forstod deg riktig sist, at vi avslutter dette selv om det har vært hyggelig? Hvis du følte at det ikke var helt match, så har jeg selvsagt forståelse for det . " Anonymkode: a02fb...654 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #32 Skrevet 15. november 2015 TS her..Men synes det er en mellomting mellom det,og å aldri gi noe komplimanger i det hele tatt.Og særlig rart blir det jo når jeg gir han et komplimang,og han gir null og niks tilbake,synes jeg. Anonymkode: 49862...843Det høres egentlig ikke ut som at du er så veldig fornøyd med denne daten da? Hvor lenge skal du vente på bekreftelse? Anonymkode: 4483a...48d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #33 Skrevet 15. november 2015 Det høres egentlig ikke ut som at du er så veldig fornøyd med denne daten da? Hvor lenge skal du vente på bekreftelse?Anonymkode: 4483a...48dInteressen min er der fortsatt,men jeg blir jo litt i tvil når jeg ikke får noen komplimanger tilbake,etter å ha gitt ham det. Vi skriver nesten daglig til hverandre,og har hatt kontakt i over 1 mnd så om det ikke skjer noe snart trekker jeg meg unna. Anonymkode: 49862...843
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #34 Skrevet 15. november 2015 Interessen min er der fortsatt,men jeg blir jo litt i tvil når jeg ikke får noen komplimanger tilbake,etter å ha gitt ham det. Vi skriver nesten daglig til hverandre,og har hatt kontakt i over 1 mnd så om det ikke skjer noe snart trekker jeg meg unna. Anonymkode: 49862...843Er det den ene komplimenten du ga han som du sikter til? Du skal ikke gi kompliment for å få tilbake. Da har du misforstått totalt. Anonymkode: a02fb...654
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #35 Skrevet 15. november 2015 Så dere skriver altså til hverandre nesten daglig. Da blir jo saken annerledes. Han må jo ha en viss interesse da. Men spørs om han ikke har så stort behov for å treffes. Du kan jo spørre han om det er dette han ønsker, en å sende meldinger med. For du er interessert i møte noen du kan treffe mest ansikt til ansikt. Det høres kanske litt frekt ut, men like greit å vise at du setter noen krav og ikke gidder kaste bort tiden din. Anonymkode: a02fb...654 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #36 Skrevet 15. november 2015 Er det den ene komplimenten du ga han som du sikter til? Du skal ikke gi kompliment for å få tilbake. Da har du misforstått totalt.Anonymkode: a02fb...654Hvis du leser det jeg tidligere har skrevet her i tråden,så har jeg allerede fortalt at dette var et komplimang jeg ærlig står for. Motivet bak var ikke å få noe tilbake,men om han har noe positivt å si om meg,så hadde det jo falt seg naturlig av han å komme med en liten kommentar om dette mens han takket for det jeg hadde komplimentert han for.Slik jeg ser det. Anonymkode: 49862...843
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #37 Skrevet 15. november 2015 Hvis du leser det jeg tidligere har skrevet her i tråden,så har jeg allerede fortalt at dette var et komplimang jeg ærlig står for. Motivet bak var ikke å få noe tilbake,men om han har noe positivt å si om meg,så hadde det jo falt seg naturlig av han å komme med en liten kommentar om dette mens han takket for det jeg hadde komplimentert han for.Slik jeg ser det.Anonymkode: 49862...843Jeg gjør som regel ikke det, hvis noen gir meg en kompliment. Jeg gir heller komplimenter spontant fra meg selv. Anonymkode: a02fb...654
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #38 Skrevet 15. november 2015 Du kan jo skrive noe sånt som: "Hei. Jeg vet ikke om jeg forstod deg riktig sist, at vi avslutter dette selv om det har vært hyggelig? Hvis du følte at det ikke var helt match, så har jeg selvsagt forståelse for det . "Anonymkode: a02fb...654Takk,dette var en lur formulering.Hvis samtalene er like "døde" utover i neste uke blir det vel til at jeg skriver som dette. Fikk melding fra han i dag,og han stiller ingen spørsmål.men repeterte enda en gang at det var positivt at samtalene gikk av seg selv når vi treffes avslutter med "Vi snakkes". Anonymkode: 49862...843
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #39 Skrevet 16. november 2015 Kan avkrefte at dette gjelder alle. Selv sliter jeg veldig med å ta initiativ fordi jeg er redd for å bli avvist, selv om det er snakk om en person som har vist at han liker meg. Det samme gjelder komplimenter. Jeg sliter med å gi den typen komplimenter som viser at jeg er interessert på DEN måten, igjen fordi jeg er redd for å bli avvist. Det høres kanskje ikke logisk ut, men poenget er at det nok er flere som har det sånn.Anonymkode: b08f5...693er du fortsatt redd for det når jenta har vist interesse ved å skrive til deg da? Anonymkode: b1dae...d44
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #40 Skrevet 16. november 2015 Vil gjerne høre litt teorier / grunner til at menn bruker tid på å svare osv. Hva er det menn kan være bekymret for i begynnelse av en datingfase? Anonymkode: b1dae...d44
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå