AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 Traff en mann på en datingside og etter en stund med skriving frem og tilbake inviterte han meg ut.Dette ble en vellykket kveld som begge var enig om å gjenta.Jeg hadde deretter en uke med mye skiftjobbing og uken etter hadde han mye å gjøre.På grunn av dette gikk det nesten 2 uker før vi møttes igjen til en date nr.2.Jeg tok initiativ til denne kvelden,og han sa ja med en gang.Også denne daten ble vellykket.I en bisetning på slutten av kvelden pratet vi om en aktivitet vi begge er interessert i.Da sa han "....det kan vi gjøre neste gang vi treffes".Fikk derfor inntrykk av at han var ganske sikker på at han ville treffe meg igjen.Dagen etter takket han for en "hyggelig kveld",sa at tiden hadde gått fort og at det var koselig.Men han avsluttet uten å foreslå en ny date. Vi er begge i jobb og jeg vet han er sliten på ettermiddag/kveld.Hadde likevel håpet på en eller annen form for antydning til at han vil møte meg igjen.Jeg svarte at jeg også hadde hatt det fint,og at jeg gjerne gjentar det igjen snart,med blunkefjes etter . Da fikk jeg til svar at han desverre måtte jobbe hele helgen som nå kommer,og han sa ingenting om han ville treffes igjen uken etter...Så kort oppsummert:Jeg har tatt mest initiativ hittil føler jeg,men han følger alltid opp og gir uttrykk for at han har hatt en fin kveld.Er det bare falskt det hele?Holder han meg på gress?(Vi kommuniserer fortsatt kun via siden vi møttes på.så jeg aner jo ikke om han dater andre). Anonymkode: 49862...843 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #2 Skrevet 12. november 2015 Ingen grunn å stresse. Virker jo som han liker deg og vil treffes. Men han stresser ikke med dette heller. Ikke dermed sagt han ikke vil treffe deg. Anonymkode: 395c1...baa 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #3 Skrevet 12. november 2015 Forstår deg godt, TS. Var borte i en sånn date selv. Bare jeg som tok insj fordi jeg ikke hørte noe fra han, men han takket ja hver gang jeg spurte. Han var også veldig opptatt med jobb osv. Etterhvert syntes jeg det var tydelig at han ikke var interessert nok. Og jeg kom også frem til at vi hadde for dårlig kjemi etterhvert som datene utspant seg. Men jeg stod faktisk for meldingene om å møtes 100% alene Så det kommer jeg ikke til å gjøre igjen! Vil ha en som viser at han vil ha meg, og bli kjent med meg.. Da holder det ikke å si "jobber til uka, busy i helga, stress fremover, lite tid" osv... Anonymkode: 4483a...48d 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #4 Skrevet 12. november 2015 Det er vel naturlig å kommunisere mest per telefon nå som dere har truffet hverandre?Jeg ville tatt initiativ en gang til i hvert fall. Til lunch eller en dagaktivitet. Anonymkode: c1961...fbc 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #5 Skrevet 12. november 2015 Ja vi har utvekslet tlfnr men ingen av oss har ringt eller teskstet.Det har bare blitt til at vi har fortsatt å skrive på datingsiden. Personlig er jeg ikke så glad i å prate i tlf med menn jeg dater.foretrekker å møtes ansikt til ansikt.Han svarer kjapt på meldinger. Anonymkode: 49862...843
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #6 Skrevet 13. november 2015 Jeg har også holdt på med dette ved et tilfelle, hvor jeg datet en jeg var superinteressert i. Jeg stod for 95% av alt initiativ. Der og da tenkte jeg ikke så hardt over det, mtp at han alltid sa ja og vi hadde det jo kjempehyggelig når vi var sammen. Men så begynte han med dette at han hadde mye å gjøre på jobb osv. Jeg sluttet å ta kontakt og jeg hørte aldri fra han igjen. Anonymkode: 7465b...089
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #7 Skrevet 13. november 2015 Jeg har også holdt på med dette ved et tilfelle, hvor jeg datet en jeg var superinteressert i. Jeg stod for 95% av alt initiativ. Der og da tenkte jeg ikke så hardt over det, mtp at han alltid sa ja og vi hadde det jo kjempehyggelig når vi var sammen. Men så begynte han med dette at han hadde mye å gjøre på jobb osv. Jeg sluttet å ta kontakt og jeg hørte aldri fra han igjen. Anonymkode: 7465b...089Så synd.Jeg skjønner ikke hvorfor de sier ja til date hvis de ikke er interessert?Sist jeg skrev til han la til at jeg trivdes veldig godt i hans selskap og jeg ga ham et komplimang.Dette komplimanget er absolutt noe jeg mener og står for.men jeg skrev det også for å se om jeg fikk noe komplimang tilbake.Det fikk jeg ikke.Han gjentok bare at han hadde hatt en veldig koselig kveld,at vi pratet så lett sammen og så takket han for komplimanget jeg hadde gitt og sa det var hyggelig at jeg synes det.Men han ga ingen komplimanger tilbake.Kanskje han er sjenert? :/ Han er ingen typisk rundbrennertype slik jeg ser det men man vet jo aldri.Ellers tenker jeg bare at dette er litt rar oppførsel hvis man er interessert i en kvinne?Har datet andre menn før,men de har alltid vært rause med komplimangene.De som ikke har vært det,har vært det som viste seg å bli borte slik du AB skrev om over her. ts Anonymkode: 49862...843 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #8 Skrevet 13. november 2015 Vi tenker nok litt ulikt, TS. Men så har jeg gått fra å være en illusjonist , til å bli en realist den siste tiden.For meg er lite intiativ og lite komplimenter ikke et tegn på travelhet og sjenerthet, det er et tydelig og soleklart tegn på mangel på interesse.Men dette vil du finne ut av selv, bare prøv å ikke vær naiv og rettferdiggjør alt andre gjør for å leve i illusjonen om noe som kunne blitt, men som aldri var der - sånn som jeg selv drev på med. Det var veldig.. pinende egentlig. Anonymkode: 4483a...48d 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #9 Skrevet 13. november 2015 Vi tenker nok litt ulikt, TS. Men så har jeg gått fra å være en illusjonist , til å bli en realist den siste tiden.For meg er lite intiativ og lite komplimenter ikke et tegn på travelhet og sjenerthet, det er et tydelig og soleklart tegn på mangel på interesse.Men dette vil du finne ut av selv, bare prøv å ikke vær naiv og rettferdiggjør alt andre gjør for å leve i illusjonen om noe som kunne blitt, men som aldri var der - sånn som jeg selv drev på med. Det var veldig.. pinende egentlig.Anonymkode: 4483a...48dHva hvis mannen har sagt fra at han er litt dårlig på meldinger og synes dating er litt skummelt, slik at han bruker litt tid på å svare. Men at han viser interesse i de meldingene han skriver? Det er ikke snakk om å utsette eller ha unnskyldninger for å ikke møtes i dette tilfellet. Anonymkode: b1dae...d44
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #10 Skrevet 13. november 2015 Vi tenker nok litt ulikt, TS. Men så har jeg gått fra å være en illusjonist , til å bli en realist den siste tiden.For meg er lite intiativ og lite komplimenter ikke et tegn på travelhet og sjenerthet, det er et tydelig og soleklart tegn på mangel på interesse.Men dette vil du finne ut av selv, bare prøv å ikke vær naiv og rettferdiggjør alt andre gjør for å leve i illusjonen om noe som kunne blitt, men som aldri var der - sånn som jeg selv drev på med. Det var veldig.. pinende egentlig.Anonymkode: 4483a...48dForstår hva du mener.Jeg skjønner bare ikke hvorfor han takker ja til ting hvis han ikke er interessert.?Dette er en mann i 30-årene.Trodde ikke folk holdt på sånn lenger da. Til deg over her:Han svarer ganske kjapt på meldinger,og beklager hver gang han har vært litt tregere enn normalt til å svare. Så det gjør meg jo bare enda mer forvirret..de gangene jeg har hatt kontakt med noen og ikke vært så keen har jeg brukt mange dager på å svare,rett og slett fordi jeg ikke har giddet å stresse med det. ts Anonymkode: 49862...843
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #11 Skrevet 13. november 2015 Tenker at det kan være mange grunner til det. Jeg (jente) kan nok være litt treg og litt sånn fordi jeg syns det er skummelt og trenger litt tid og space i begynnelsen. Ikke nødvendigvis fordi jeg ikke er interessert. Menn kan da likegjerne være slik Anonymkode: b1dae...d44 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #12 Skrevet 13. november 2015 Forstår hva du mener.Jeg skjønner bare ikke hvorfor han takker ja til ting hvis han ikke er interessert.?Dette er en mann i 30-årene.Trodde ikke folk holdt på sånn lenger da. Til deg over her:Han svarer ganske kjapt på meldinger,og beklager hver gang han har vært litt tregere enn normalt til å svare. Så det gjør meg jo bare enda mer forvirret..de gangene jeg har hatt kontakt med noen og ikke vært så keen har jeg brukt mange dager på å svare,rett og slett fordi jeg ikke har giddet å stresse med det. tsAnonymkode: 49862...843ang det siste der; ja bruke lang tid kan jo være tegn på liten interesse men da skriver man vel gjerne bare et svar og ikke legger masse opp til videre kontakt Anonymkode: b1dae...d44 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #13 Skrevet 13. november 2015 Forstår hva du mener.Jeg skjønner bare ikke hvorfor han takker ja til ting hvis han ikke er interessert.?Dette er en mann i 30-årene.Trodde ikke folk holdt på sånn lenger da. Til deg over her:Han svarer ganske kjapt på meldinger,og beklager hver gang han har vært litt tregere enn normalt til å svare. Så det gjør meg jo bare enda mer forvirret..de gangene jeg har hatt kontakt med noen og ikke vært så keen har jeg brukt mange dager på å svare,rett og slett fordi jeg ikke har giddet å stresse med det. tsAnonymkode: 49862...843En mann i 30-årene kan være ganske så useriøs Uansett, mange bruker dating bare som underholdning, det er kjekkere å gå på en date enn å sitte foran tvn, man treffer nye mennesker..man kan holde på noen, mens man ser etter noen man passer enda bedre med.. mange dater flere samtidig uten at de vet om det. Anonymkode: 4483a...48d 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #14 Skrevet 13. november 2015 En mann i 30-årene kan være ganske så useriøs Uansett, mange bruker dating bare som underholdning, det er kjekkere å gå på en date enn å sitte foran tvn, man treffer nye mennesker..man kan holde på noen, mens man ser etter noen man passer enda bedre med.. mange dater flere samtidig uten at de vet om det. Anonymkode: 4483a...48dJa,enig..har møtt en del slike,men han her virker ikke som en playertype.Han har vært singel i 3 år etter et 8 år langt forhold.Sa at han orket ikke begynne å date igjen før nå.Jeg har selvsagt ingen garanti for at dette er sant,men han virker seriøs..Men som du sier kan det godt være han bare bruker meg som tidsfordriv.Vanskelig situasjon dette ts Anonymkode: 49862...843
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #15 Skrevet 13. november 2015 Ja,enig..har møtt en del slike,men han her virker ikke som en playertype.Han har vært singel i 3 år etter et 8 år langt forhold.Sa at han orket ikke begynne å date igjen før nå.Jeg har selvsagt ingen garanti for at dette er sant,men han virker seriøs..Men som du sier kan det godt være han bare bruker meg som tidsfordriv.Vanskelig situasjon dette tsAnonymkode: 49862...843Hvor lenge har dere holdt dette gående da? Jeg tenker at hvis det har gått en måneds tid, så går det jo an å spørre han litt mer direkte, om "hva tenker du om dette? vil du fortsette å møtes? sikker på at du ikke egentlig er for travel til å date?", eller noe lignende. Da gir du et litt tydelig hint om at du er usikker på hva han vil Anonymkode: 4483a...48d 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #16 Skrevet 13. november 2015 For meg er lite intiativ og lite komplimenter ikke et tegn på travelhet og sjenerthet, det er et tydelig og soleklart tegn på mangel på interesse.Anonymkode: 4483a...48dKan avkrefte at dette gjelder alle. Selv sliter jeg veldig med å ta initiativ fordi jeg er redd for å bli avvist, selv om det er snakk om en person som har vist at han liker meg. Det samme gjelder komplimenter. Jeg sliter med å gi den typen komplimenter som viser at jeg er interessert på DEN måten, igjen fordi jeg er redd for å bli avvist. Det høres kanskje ikke logisk ut, men poenget er at det nok er flere som har det sånn. Anonymkode: b08f5...693 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #17 Skrevet 14. november 2015 Hvor lenge har dere holdt dette gående da? Jeg tenker at hvis det har gått en måneds tid, så går det jo an å spørre han litt mer direkte, om "hva tenker du om dette? vil du fortsette å møtes? sikker på at du ikke egentlig er for travel til å date?", eller noe lignende. Da gir du et litt tydelig hint om at du er usikker på hva han vil Anonymkode: 4483a...48dLitt over 1 måned,men vi har altså bare møtt hverandre 2 ganger hittil på grunn av begges jobbsituasjon.Lurt å gi et sånt hint som du foreslår ja. ts Anonymkode: 49862...843
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #18 Skrevet 14. november 2015 Kan avkrefte at dette gjelder alle. Selv sliter jeg veldig med å ta initiativ fordi jeg er redd for å bli avvist, selv om det er snakk om en person som har vist at han liker meg. Det samme gjelder komplimenter. Jeg sliter med å gi den typen komplimenter som viser at jeg er interessert på DEN måten, igjen fordi jeg er redd for å bli avvist. Det høres kanskje ikke logisk ut, men poenget er at det nok er flere som har det sånn.Anonymkode: b08f5...693Gjelder dette hvis du treffer noen du virkelig liker,også?Jeg kan være litt sånn selv også nemlig,men da er det ofte også sånn at jeg innerst inne ikke er så veldig interessert. Anonymkode: 49862...843
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #19 Skrevet 14. november 2015 Gjelder dette hvis du treffer noen du virkelig liker,også?Jeg kan være litt sånn selv også nemlig,men da er det ofte også sånn at jeg innerst inne ikke er så veldig interessert.Anonymkode: 49862...843Absolutt, det er jo spesielt da. Når jeg virkelig liker noen er fallhøyden så stor. Jeg blir da livredd for å vise interesse fordi jeg er redd for å bli avvist. Da blir det ofte slik at jeg heller venter på en bekreftelse fra den andre... Anonymkode: b08f5...693 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #20 Skrevet 14. november 2015 Føler meg i en litt lignende situajon, mener ikke å kuppe tråden, men skader vel ikke med litt ulike tilnærminger til samme utfordring, ulike perspektiv på hvorfor folk kan være slik?I mitt tilfelle har det ikke vært snakk om å utsette eller ha unskyldniger for å ikke møtes, siden ting går tregt har vi ikke kommet så langt at vi har snakket spesifikt om å møtes igjen. Han har sagt fra at han er litt dårlig på meldinger og synes dating er litt skummelt, slik at han bruker lang tid på å skrive/svare. Når han ført skriver så viser han interesse ved å følge opp og stille mye spørmål og det er ingen ting som tyder på at han ikke vil ha kontakt.Jeg prøver så godt jeg kan å forholde meg til fakta her; at alt virker kjempefint og vi hadde en ekstremt god tone når vi møttes og at han har kommet med en god forklaring (ikke unskyldning) på hvorfor han er treg og det han skriver tyder jo på at han hvertfall ikke er uinteressert. Dette rimer godt med mitt inntrykk av han både via nett og irl. Likevel sliter jeg med å la vær å analysere og tenke og tillegge det at han er så treig mye større vekt.Jeg er jo egentlig likedan selv, så jeg forstår han godt, men klarer ikke å tenke at det kan være tilfelle motsatt vei. Hva sier folk? Er jeg teit som ikke tar hintet? Så langt har jeg latt vær å kommentere at han er treig, latt vær å mase, jeg har bare venta og latt han ta den tiden han trenger, og forholdt meg helt normalt når han har sendt melding - altså bare trodd på han og svart på vanlig måte. Er det dumt? Burde jeg bare la vær å svare istedet? Anonymkode: b1dae...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå