Juniper Skrevet 18. november 2015 #161 Skrevet 18. november 2015 Hei igjen dere! Nå er han hos meg, og jeg skjønner jo hvorfor dette er så jævlig vanskelig. Jeg er fortsatt veldig forelsket, og det har jeg vært hele tiden i de 2 årene vi har vært sammen.Men jo, hva jeg ønsker meg her i livet: familieliv med en trygg mann som elsker og respekterer meg. God helse og å slippe å bekymre meg så mye. En mann som synes jeg er så spesiell at han ikke ønsker å sjekke opp andre - og som gjerne ønsker å forplikte seg, nettopp fordi han synes jeg er spesiell for han.Nåværende samboer fyller ingen av disse kravene. Det har han selv valgt. Han valgte å være utro, si nei til barn, og lyver så det renner av han. Faen!Og har du tenkt å velge å finne deg i dette veldig mye lengre? Er du en tilhenger av seigpining? 1
daemonia Skrevet 18. november 2015 #162 Skrevet 18. november 2015 Hei igjen dere! Nå er han hos meg, og jeg skjønner jo hvorfor dette er så jævlig vanskelig. Jeg er fortsatt veldig forelsket, og det har jeg vært hele tiden i de 2 årene vi har vært sammen.Men jo, hva jeg ønsker meg her i livet: familieliv med en trygg mann som elsker og respekterer meg. God helse og å slippe å bekymre meg så mye. En mann som synes jeg er så spesiell at han ikke ønsker å sjekke opp andre - og som gjerne ønsker å forplikte seg, nettopp fordi han synes jeg er spesiell for han.Nåværende samboer fyller ingen av disse kravene. Det har han selv valgt. Han valgte å være utro, si nei til barn, og lyver så det renner av han. Faen!det eneste som hindrer deg i å få alt dette er deg selv. du må ta ansvar for ditt eget liv. Han Du er sammen Med nå gir deg ikke noe av det du ønsker.
Jolene Skrevet 19. november 2015 #163 Skrevet 19. november 2015 ja! Sant! Enig, dette spindelvevet deres altså! Han burde jo se dette som en gyllen mulighet til å gjøre det slutt. Få sjansen til å finne en dame han respekterer og tenner på. Skjønner ikke at han gidder. Nå har jeg lest alle svarene fra deg TS, så tenkte jeg kunne komme med et innspill. Dersom jeg virker litt krass, er det kun godt ment, så på forhånd:Det er ikke din oppgave å prøve å forstå han. Han har nå vist gjentatte ganger at han verken vil forstå deg, respekterer deg, eller vil ha deg. Det er ikke han som skal trenge å gjøre det slutt. Du må rett og slett finne ut om du ønsker å fortsette å være en dørmatte for han, eller ta et valg om å bli alene. Det er mange fisk i havet, han var bare en av de mange. Du er slettes ikke avhengig av han for å ha det bra, basert på innleggene dine oppfører han seg vel heller tvert om.Hvorfor ønsker du ikke å finne deg en mann som ønsker de samme tingene i livet som deg? En som vil ha barn, respekterer deg, er glad i deg og som ønsker et ærlig forhold? For et sånt forhold vil du ikke få med denne mannen. Joda, følelser kan gjøre blind sies det. Samtidig så er du nødt til å ta et valg om hva DU ønsker å ha i livet ditt. For du kan ikke fortsette med å gråte, være deprimert og ikke ha ork til å gjøre noenting. Du må sette foten ned å si at nok er nok. Å behandle noen som søppel burde og skal få sine konsekvenser.Angående det praktiske: Dette er ting som lar seg ordne, men da må du også ønske at det lar seg ordne. Dette er hvordan jeg selv ville ha gjort det:Bodd hos en venninne/god venn/familie for noen dager.Sendt en melding med at det er slutt og at du ikke gidder å kaste bort mer tid på en som er utro. Fordelen med meldinger, er at dette er skriftlige bevis, dersom du skulle trengt det.Ringt en megler for salg av leiligheten.Ringt en advokat dersom han stiller seg vrang til å selge leiligheten. Med dette menes det dersom han nekter å ta innover seg at leiligheten skal selges dersom han ikke har råd til å kjøpe deg ut til markedspris.Fått med meg noen gode kamerater for å pakke ned tingene dine sammen med deg. Sånn at han ikke kan drive å manipulere deg til å bli.Det praktiske ved et samlivsbrudd er alltid det letteste, fordi det handler til syvende og sist om gjenstander og fordeling av ting. Dette er den letteste biten. Når alt det praktiske er gjennomført, da kan du la en følelsene komme over deg, nettopp for å bearbeide sorgen over det som en gang var og det som kunne vært. Denne mannen er ikke noe å samle på, du fortjener virkelig bedre. 6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #164 Skrevet 19. november 2015 Forelskelse gjør blind. Hvorfor tror du så mange er i voldelige forhold? Hvorfor tror du kvinner som blir banket sønder og sammen av mannen sin velger å bli? Fordi de er forelsket, fordi de elsker han så mye, fordi av og til er han jo snill, fordi de fortjener ikke noe annet (tror de). Grunnen til at jeg stilte deg spørsmålene om hva du ønsker i livet var for at du skal innse at du aldri vil få det hos han. Han er ikke det du ønsker. Du er kanskje forelsket i utseende hans, ikke personligheten. Er utseende alt som skal telle? Anonymkode: 90dfd...a7a 1
fisk31 Skrevet 19. november 2015 Forfatter #165 Skrevet 19. november 2015 Tusen takk! Og til Jolene: hjertelig takk for at du tok deg tid til å lese alle innleggene mine, og komme med så fantastiske råd! Du har selvfølgelig rett - og denne oppskriften var veldig god. Til en som er helt handlingslammet; så må jeg bare virkelig takke. Ja, det å la seg bli behandlet som søppel, er virkelig helt meningsløst. Jeg føler liksom at jeg trenger mer tid til å bearbeide følelser først - men du har sikkert rett i at hvis jeg tar det praktiske først, bare hopper i det liksom.. Lurt å ha med seg noen venner / kompiser når jeg skal pakke.I går sa jeg faktisk at jeg ville gjøre det slutt. Han ble lei seg, men tok det ikke helt innover seg: det har du sagt før også, sa han. Grunnen er utroskapen, sa jeg. Da sa han: "men jeg håper jo du kan tilgi, og det skal jo aldri skje igjen". Han begynte å pakke sammen bøker (som for å demonstrere, tror jeg) vi snakket litt om det praktiske, og det hele ble utrolig trist. I det han skulle gå ut døra til en kompis, fikk jeg nesten panikk. Er jo forelsket i han fortsatt. Og gruer meg til de ensomme hverdagene som nå kommer. Han gråt og skalv litt da jeg skulle gjøre det slutt, og jeg gråt...AB over: takk for gode innlegg du også 🌸 ja, forelskelse gjør blind. Jeg har heller aldri forstått meg på hvorfor noen kvinner blir i voldelige forhold. Vet ikke om jeg kan gå så langt som til å si at mitt er psykisk voldelig, men kanskje..synes han er kjekk, men det handler ikke bare om utseende, men sjarm og intelligens. Også tror jeg det handler mye om kroppskontakt. Kos og kyssing, der har vi alltid hatt veldig god kjemi. Sex er også en del av det hele.Tok meg mange år å finne en som jeg ble så forelsket i. Vet det ikke er lett å treffe "den rette" og dating og singelliv frister ikke...I tidligere forhold har jeg gjort det slutt fordi forholdet var dødt, og jeg ikke lenger var forelsket. Sprøtt å gjøre det slutt med en som jeg har så sterke følelser for.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #166 Skrevet 19. november 2015 Tusen takk! Og til Jolene: hjertelig takk for at du tok deg tid til å lese alle innleggene mine, og komme med så fantastiske råd! Du har selvfølgelig rett - og denne oppskriften var veldig god. Til en som er helt handlingslammet; så må jeg bare virkelig takke. Ja, det å la seg bli behandlet som søppel, er virkelig helt meningsløst. Jeg føler liksom at jeg trenger mer tid til å bearbeide følelser først - men du har sikkert rett i at hvis jeg tar det praktiske først, bare hopper i det liksom.. Lurt å ha med seg noen venner / kompiser når jeg skal pakke.I går sa jeg faktisk at jeg ville gjøre det slutt. Han ble lei seg, men tok det ikke helt innover seg: det har du sagt før også, sa han. Grunnen er utroskapen, sa jeg. Da sa han: "men jeg håper jo du kan tilgi, og det skal jo aldri skje igjen". Han begynte å pakke sammen bøker (som for å demonstrere, tror jeg) vi snakket litt om det praktiske, og det hele ble utrolig trist. I det han skulle gå ut døra til en kompis, fikk jeg nesten panikk. Er jo forelsket i han fortsatt. Og gruer meg til de ensomme hverdagene som nå kommer. Han gråt og skalv litt da jeg skulle gjøre det slutt, og jeg gråt...AB over: takk for gode innlegg du også 🌸 ja, forelskelse gjør blind. Jeg har heller aldri forstått meg på hvorfor noen kvinner blir i voldelige forhold. Vet ikke om jeg kan gå så langt som til å si at mitt er psykisk voldelig, men kanskje..synes han er kjekk, men det handler ikke bare om utseende, men sjarm og intelligens. Også tror jeg det handler mye om kroppskontakt. Kos og kyssing, der har vi alltid hatt veldig god kjemi. Sex er også en del av det hele.Tok meg mange år å finne en som jeg ble så forelsket i. Vet det ikke er lett å treffe "den rette" og dating og singelliv frister ikke...I tidligere forhold har jeg gjort det slutt fordi forholdet var dødt, og jeg ikke lenger var forelsket. Sprøtt å gjøre det slutt med en som jeg har så sterke følelser for.Hva med å flytte fra hverandre for en periode? Å si for eksempel: Jeg trenger litt tid for meg selv å bearbeide dette. Å legge det bak meg. Jeg kan ikke gjøre det her. På den måten flytter dere fra hverandre en liten periode og han får kjenne på realiteten i det. Da finner du straks ut om han vil kjempe for å få deg tilbake eller om han går videre uten noe tegn til anger. Anonymkode: 90dfd...a7a 1
Arca Skrevet 19. november 2015 #167 Skrevet 19. november 2015 Det er som du sier vanskeligere å ta en beslutning med hodet når hjertet fortsatt elsker.Men det går når du innerst inne vet det er rett valg. Lykke til! 2
fisk31 Skrevet 19. november 2015 Forfatter #168 Skrevet 19. november 2015 Takk, dere! Ja, hjertet elsker han så høyt... hvorfor måtte han ødelegge dette her?!Ja, vi kan jo flytte fra hverandre en periode... men vet dere hva, selv det synes jeg er vanskelig. Å se han pakke tingene sine og å ikke få holde rundt hverandre mer. Som dere ser, så er jeg over snittet sentimental og følsom, samt Veldig forelska.. det er vel derfor jeg synes det er så vanseklig å gå fra han. Om det blir vanskelig for noe dager, så blir det ihvertfall vanskelig for et helt liv... Og innerst inne er jeg kanskje redd for at han skal synes det er deilig å være singel, og ikke ville ha meg tilbake... vet det høres sprøtt ut. men forslaget ditt er jo veldig godt - siden jeg er så usikker som jeg er, å ikke selge leiligheten med en gang liksom...
Calleia Skrevet 19. november 2015 #169 Skrevet 19. november 2015 Takk, dere! Ja, hjertet elsker han så høyt... hvorfor måtte han ødelegge dette her?!Ja, vi kan jo flytte fra hverandre en periode... men vet dere hva, selv det synes jeg er vanskelig. Å se han pakke tingene sine og å ikke få holde rundt hverandre mer. Som dere ser, så er jeg over snittet sentimental og følsom, samt Veldig forelska.. det er vel derfor jeg synes det er så vanseklig å gå fra han. Om det blir vanskelig for noe dager, så blir det ihvertfall vanskelig for et helt liv... Og innerst inne er jeg kanskje redd for at han skal synes det er deilig å være singel, og ikke ville ha meg tilbake... vet det høres sprøtt ut. men forslaget ditt er jo veldig godt - siden jeg er så usikker som jeg er, å ikke selge leiligheten med en gang liksom... Nå tror han visst han er singel allerede da... Du VIL ikke ha en mann som han.. Jeg er helt sikker på at du innser dette med tid og stunder.. Jeg håper det for din del, for du må ha det helt jævlig nå! 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #170 Skrevet 19. november 2015 en klarer det en vil klare. Han fikk funnet ut av ting, jeg ble sveket, livet går videre. Det er rart at når en står midt oppi det, så var det "enkleste" å si at dette legger vi bak oss. Det som er slitsomt er jo å gråte! Men jeg er som kjent mest glad for at jeg ikke tok forholdet mitt opp til diskusjon på et forum. Da hadde nok ikke vi vært sammen idag. En blir preget av andre mennesker sin oppfatning om hvem en er og hva en skal gjøre. Ønsker dere lykke til, Ts, men prøv å ta en pause fra tårene. Du kan ikke være utslitt når du skal ta en av de avgjørelsene som kommer til å bety mest for deg. Anonymkode: b5fd8...c0aDet virker som mannen din og du hadde et mer solid forhold enn ts har, siden mannen til ts tidligere har løyet, gått bak ryggen hennes. Virker som det var mer et engangstilfelle det du opplevde med din mann. Anonymkode: 70625...bd9
Laleh Skrevet 19. november 2015 #171 Skrevet 19. november 2015 Har lest gjennom hele tråden jeg og. Mange engasjerte her:) Har bare noen spørsmål til deg TS. Se bort i fra utroskapet, har dere det fint da? Var du lykkelig sammen med han før du fikk vite om at han var utro? Er du for det meste avslappet, har selvtillit og er glad i forholdet? Har du stolt på han tidligere?Kan det tenkes at du føler deg så forelsket fordi det ligger en spenning og usikkerhet der? At du aldri har kommet til det trygge, stabile, "kjedelige" og hverdagslige med han? Han må du streve for. Det gir deg følelsen av å være nyforelsket og usikker? 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #172 Skrevet 19. november 2015 Hei ts: tips fra meg : uansett hva du velger å gjøre. Flytt fra han først for en periode, vis en reaksjon.Husker godt en kamerat av meg fortalte meg om foreldrene sine. han fortalte at faren var utro mot moren hans. Hun var knust, som deg, ville så gjerne få deg til å fungere, prøve å forstå...Hun tok han tilbake ganske kjapt. Kameraten min sa at den største feilen moren gjorde, var at han aldri ga han noen konsekvenser. Hun burde brutt med han der og da, latt han krype for henne, men hun tok han som sagt tilbake med en gang. Faren fortsatte med elskerinna, det var han som dro til slutt!Ikke bli med denne mannen sånn som situasjonen er nå. Da vil han aldri lære! Anonymkode: 70625...bd9 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #173 Skrevet 19. november 2015 P.S: Skrev nettopp svar til deg ts, om foreldrene til kameraten min. Glemte å føye til at moren sliter fortsatt med dette, mange år etterpå! Hun tenker nesten hver dag på at hun burde gått, ikke han som ydmyket henne. Sønnen er og ennå sint på henne fordi hun aldri satte ned foten, aldri viste faren en reaksjon. Anonymkode: 70625...bd9 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #174 Skrevet 19. november 2015 Har fulgt med tråden, men ikke kommentert før nå.Jeg har levd noen år, og har et forhold til en mann som har vært utro, men som nå er separert.Han var utro fordi han ikke respekterte hun han var gift med, og tente derfor heller ikke på henne (pga manglende respekt). Til henne har han sagt at han aldri hadde de rette følelsene for henne - bare forsøkte å få det til å fungere fordi han trengte en omsorgsperson til sin datter (han var alenefar).Hun ville selvsagt tilgi ham med en gang, for hun var avhengig av ham, både økonomisk og mentalt. Han respekterte henne enda mindre når hun klynget seg til ham etter at han innrømmet utroskapen. Jeg forstår ham. Og han gikk fra henne.Majoriteten av utro menn er det fordi de ikke respekterer partneren sin, fordi de får lov til å oppføre seg som de vil, uten at det får konsekvenser, fordi partneren har dårlig selvtillit (som deg) og ingen selvrespekt. De kan bruke dere som dørmatter rett og slett. De later som de vil forandre seg for å kunne fortsette å gjøre som det passer dem.Samboeren din elsker deg ikke, og har ikke gjort det, han respekterer deg heller ikke, og tenner mest sannsynlig heller ikke på deg. Men du er kjekk å ha inntil en bedre dukker opp. Den vil han få barn med. Grunnen til at han ikke repsekterer deg er nettopp fordi han ser hvor lett du er å manipulere, du står ikke opp for deg selv.Tenk litt over om du vil fortsette å være i det forholdet. Ved tilgi nå, viser du ham at han kan fortsette å bedra deg.Anonymkode: fba57...c7dSlike forklaringer man lager for at det skal føles tryggere for en selv. Skylde på egenskaper ved offeret, slik at det samme ikke hender deg. Utroskap har lite å gjøre med den andre personen, og mest å gjøre med den personen som utfører det. Respekt for andre kommer ikke fra andre, det kommer fra en selv og egne verdier. Lykke til med samlivet. Anonymkode: 7cce3...fc8 1
fisk31 Skrevet 19. november 2015 Forfatter #175 Skrevet 19. november 2015 (endret) Har lest gjennom hele tråden jeg og. Mange engasjerte her:) Har bare noen spørsmål til deg TS. Se bort i fra utroskapet, har dere det fint da? Var du lykkelig sammen med han før du fikk vite om at han var utro? Er du for det meste avslappet, har selvtillit og er glad i forholdet? Har du stolt på han tidligere?Kan det tenkes at du føler deg så forelsket fordi det ligger en spenning og usikkerhet der? At du aldri har kommet til det trygge, stabile, "kjedelige" og hverdagslige med han? Han må du streve for. Det gir deg følelsen av å være nyforelsket og usikker? Takk folkens, er så takknemlig for at det er så mange engasjerte her 🌸 og ja: det stemmer nok, at jeg har det helt jævlig nå!Laleh: her setter du ord på noe interessant! Hele forholdet vårt har vært litt preget av usikkerhet - han har makten på en måte, han har vært den som har vært treg til å svare på meldinger, og vært av og på følelsesmessig, også videre. Og ja, det kan nok gjøre at det ennå ikke er blitt kjedelig, at vi for meg, fortsatt er nyforelsket. Mens for hans del, så har nok han hatt det litt kjedelig og forutsigbart. Jeg har vist fra dag 1 at jeg kun vil ha han. Han har ofret mindre, og blant annet så glemte han bursdagen min, det første året vi var sammen! Han har aldri slått opp, da. Det temaet er det kun jeg som har startet.Til AB: ja! Det lureste med en utro fyr er å kaste han ut, ihvertfall for en stund! Så han får en reaksjon! For ydmykelsen blir jo dobbel hvis: først er han utro, så er det HAN som går fra deg. Går jeg selv, får man rettet opp selvrespekten noe, på en måte. Men helst burde jeg ha kastet han ut med en gang utroskapen ble oppdaget, ikke noen uker senere! Jeg gjør visst alt feil 😰 Er så glad i han at det føles vondt å kaste han ut for bare noen dager, om det er så....Har jo prøvd å gjøre det slutt - og da sa jeg: "det må jo være greit for deg også, som tydeligvis har lyst på andre?"Og han sa: "Nei. Hadde jeg ikke villet være med deg, så hadde jeg gått for lengst". Og det er jo et lite poeng, at jeg er den han fortsatt er sammen med.., (vet det høres naivt ut). Endret 19. november 2015 av fisk31
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #176 Skrevet 19. november 2015 Du godtar alt for mye ts! Vis en reaksjon nå. Du forteller om trekk hos han som ikke er så bra.Håper du ikke har vært intim med han etter utroskapen? Anonymkode: 70625...bd9
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #177 Skrevet 19. november 2015 Slike forklaringer man lager for at det skal føles tryggere for en selv. Skylde på egenskaper ved offeret, slik at det samme ikke hender deg. Utroskap har lite å gjøre med den andre personen, og mest å gjøre med den personen som utfører det. Respekt for andre kommer ikke fra andre, det kommer fra en selv og egne verdier. Lykke til med samlivet.Anonymkode: 7cce3...fc8For noe tull, om alle damer hadde stått opp for seg selv og ikke funnet seg i å bli dårlig behandlet, så hadde veldig få menn vært utro. De gjør det fordi damene tillater det, ved å oppføre seg som dørmatter.Mange damer er dessverre der at de svelger alt for bli forsørget, gidder ikke utdanne seg, eller å jobbe fullt. Anonymkode: fba57...c7d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #178 Skrevet 19. november 2015 Takk folkens, er så takknemlig for at det er så mange engasjerte her 🌸 og ja: det stemmer nok, at jeg har det helt jævlig nå!Laleh: her setter du ord på noe interessant! Hele forholdet vårt har vært litt preget av usikkerhet - han har makten på en måte, han har vært den som har vært treg til å svare på meldinger, og vært av og på følelsesmessig, også videre. Og ja, det kan nok gjøre at det ennå ikke er blitt kjedelig, at vi for meg, fortsatt er nyforelsket. Mens for hans del, så har nok han hatt det litt kjedelig og forutsigbart. Jeg har vist fra dag 1 at jeg kun vil ha han. Han har ofret mindre, og blant annet så glemte han bursdagen min, det første året vi var sammen! Han har aldri slått opp, da. Det temaet er det kun jeg som har startet.Til AB: ja! Det lureste med en utro fyr er å kaste han ut, ihvertfall for en stund! Så han får en reaksjon! For ydmykelsen blir jo dobbel hvis: først er han utro, så er det HAN som går fra deg. Går jeg selv, får man rettet opp selvrespekten noe, på en måte. Men helst burde jeg ha kastet han ut med en gang utroskapen ble oppdaget, ikke noen uker senere! Jeg gjør visst alt feil 😰 Er så glad i han at det føles vondt å kaste han ut for bare noen dager, om det er så....Har jo prøvd å gjøre det slutt - og da sa jeg: "det må jo være greit for deg også, som tydeligvis har lyst på andre?"Og han sa: "Nei. Hadde jeg ikke villet være med deg, så hadde jeg gått for lengst". Og det er jo et lite poeng, at jeg er den han fortsatt er sammen med.., (vet det høres naivt ut).Han vil nok være med deg OG pule andre, han tror nok at du tillater det siden han har makta.Om du gjør det slutt så er jeg ganske sikker på at han drar rett ut og finner seg noen nye å ha sex med. Anonymkode: fba57...c7d 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #179 Skrevet 19. november 2015 1. Du vil ha barn med en som ikke er til å stole på. M.a.o: Du vil gi barna dine en far som ikke er til å stole på.2. Du vil ha barn med en som ikke ønsker seg barn. 3. Du vil sette barn til verden som ikke er ønsket av begge foreldrene.Kanskje du og han er nokså like når alt kommer til alt, dere har bare ulike måter å uttrykke det på? Anonymkode: cb042...844
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #180 Skrevet 19. november 2015 Slike forklaringer man lager for at det skal føles tryggere for en selv. Skylde på egenskaper ved offeret, slik at det samme ikke hender deg. Utroskap har lite å gjøre med den andre personen, og mest å gjøre med den personen som utfører det. Respekt for andre kommer ikke fra andre, det kommer fra en selv og egne verdier. Lykke til med samlivet.Anonymkode: 7cce3...fc8dette er jeg så enig i! Synes det var litt arrogant av hun som er samboer med en tidligere utro mann, å skylde på offeret. Håper denne mannen ikke er utro igjen!! Anonymkode: 4417b...608 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå