Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

uff, tenkte nettopp den tanken selv.... han påstår hardnakket at de brukte beskyttelse og at det er person han har vært utro med, men han lyver jo om det meste, så.... 

jo mer vi skriver her inne, så slår det meg: mannen er jo ond! Eller hva?

Ja, rett og slett. Skal du ha barn om noen år og har gått med klamydia en god stund feks. Kan det bli vansklig. 

Anonymkode: 24caf...915

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo bare sette strek. Nå seigpiner du deg selv. 

Hva med å bestille megler etter helgen så dere kan legge leiligheten ut for salg? Eller skal en av dere kjøpe ut den andre?

Han kommer til å si nøyaktig det han tror du vil høre for å holde deg passiv, og du vet alt at du ikke kan tro på et ord av det han sier. Så hva er det du venter på, egentlig?

Jo før du får det overstått, jo før kan du begynne å helbrede deg selv. 

• Liker 4
Skrevet

Takk igjen for nye innlegg og synspunkter. Jeg er også redd for at han ikke elsker meg som sagt - og synes jeg er kjekk å ha inntil en bedre dukker opp, og den vil han få barn med.

Jeg spurte han om dette i går - ikke så mye å tape nå. Jeg sa: vi må være rasjonelle, kanskje vi skal bli enige om å slå opp? Han skrek omtrent at han elsker meg, at han ikke vil det.

Jeg tenker at hvis han ikke vil ha meg, så har han jo en gyllen mulighet nå til at dette skal være over. Da vil han stå fritt til å finne en annen som han kan elske, en som han tenner på, som du sier. For nå "står jo jeg i veien" for det. Han fulgte ikke opp meldingen fra jenta og prøvde ikke å møtes igjen- hun var ung og pen, men han grep ikke sjansen til å følge dette opp (dette vet jeg fra sikre kilder, så det er ikke en løgn fra han).

Han sier selv at han var full og dum, og gjorde en tabbe.

Han sa også: "vet du hva jeg ønsker meg til jul? Det er at vi skal være sammen. Jeg vil ha en kontrakt på at vi skal være sammen for alltid, for du driver jo og prøver å slå opp".

Ikke rart jeg blir forvirret?

Av alle manipulative idiotiske ting å lire ut av seg så tar dette kaka og burde vært en dumpegrunn i seg selv!

Så du skal gi han en kontrakt på at det er dere for alltid, helt uavhengig av om han er utro, lyver, stjeler penger, og så videre?

Hører du hvor sykt dette høres ut? 

• Liker 5
Skrevet

Noko eg ikkje forstår, ts.. Du seier deg einig i alt vi skriv, og seier sjølv mannen din er: ond, manipulerande, slit med psykiske problem, er frekk og nedlatande, lyger til deg om bot og betring, bryr seg null om kjenslene dine, gler seg til å reise frå deg, prøvar ikkje å betre situasjonen etter ei handling der han faktisk har hatt sex med ei anna, han har i tillegg kontakta dama seinare med "takk for igår", han har løge til deg om dette for å unngå å vere ærlig med deg, du skriv du er i eit destruktiv forhold utan ei framtid med born som du sjølv ynskjer, du forstår og skriv sjølv at du blir brukt som ein klut fordi han manipulerar deg sånn... Likevel har du ikkje ryggrad til å stikke! Forstår at det kan vere vanskeleg å gje slepp på han du trudde var mannen i ditt liv. Men du har kun vore ilag med denne mannen i 2 år, du har heile livet framfor deg, og han øydelegg deg psykisk. Du minner meg om ei 16år gamal jente som ikkje vil gjere det slutt, for då har du ingen å reise på juleballet med.. :sFun_sleeping:

• Liker 4
Skrevet

Du må jo bare sette strek. Nå seigpiner du deg selv. 

Hva med å bestille megler etter helgen så dere kan legge leiligheten ut for salg? Eller skal en av dere kjøpe ut den andre?

Han kommer til å si nøyaktig det han tror du vil høre for å holde deg passiv, og du vet alt at du ikke kan tro på et ord av det han sier. Så hva er det du venter på, egentlig?

Jo før du får det overstått, jo før kan du begynne å helbrede deg selv. 

jeg vet, du har jo helt rett! Tiden tikker for meg, også siden jeg ønsker å finne noen å stifte familie med. Men jeg sliter med følelsene her altså! Så fort han kommer inn døra så er jeg hodestups forelska! Sånn føles det ihvertfall!

Selvfølelsen er jo helt ødelagt. En god venn av meg sa dette: "Men hvis du er den som slår opp og kaster ut han, så kan du rette opp litt av Selvfølelsen din. Det er jo ille om typen din, i tillegg til dette, blir den som forlater deg og gjør det slutt". 

selger jeg boligen nå, risikerer jeg å bli uten et sted å bo en stund, foreldrene mine bor langt unna. Samtidig er det jo greit å ha salget unnagjort før jeg kjøper noe nytt til meg selv, så vet jeg hva jeg har å rutte med...

Skrevet

jeg vet, du har jo helt rett! Tiden tikker for meg, også siden jeg ønsker å finne noen å stifte familie med. Men jeg sliter med følelsene her altså! Så fort han kommer inn døra så er jeg hodestups forelska! Sånn føles det ihvertfall!

Selvfølelsen er jo helt ødelagt. En god venn av meg sa dette: "Men hvis du er den som slår opp og kaster ut han, så kan du rette opp litt av Selvfølelsen din. Det er jo ille om typen din, i tillegg til dette, blir den som forlater deg og gjør det slutt". 

selger jeg boligen nå, risikerer jeg å bli uten et sted å bo en stund, foreldrene mine bor langt unna. Samtidig er det jo greit å ha salget unnagjort før jeg kjøper noe nytt til meg selv, så vet jeg hva jeg har å rutte med...

kan du ikke kjøpe han ut? 

Anonymkode: 90dfd...a7a

Skrevet

Ikke unnskyld deg med praktiske ting. Ta tak i det. Sjekk om noen vet om et krypinn du kan leie midlertidig! Det er helt OK å leie en stund når du er midt oppe i et samlivsbrudd. 

Akkurat nå så ligger du på en måte og driver i havet, og alle småbølgene rundt deg har tatt fra deg usikten. 

Om hadde kommet deg litt opp fra vannet ville du sett at bølgene var så små, og sikten din var bra. Og at en redningsflåte var like ved. 

Det er tøft å gå, og det blir tøft i tiden etterpå. Men når du har fått ting på avstand så vil du se at du gjorde det eneste rette.@

Hver gang du ser at mannen kommer inn døra, så tenk på hun han lå med. Tenk på løgnene. Tenk på pengetyveriet. Tenk på hvordan han snakker til deg. Fokuser på de dårlige sidene hans!

Og vær sterk!

• Liker 5
Skrevet

Noko eg ikkje forstår, ts.. Du seier deg einig i alt vi skriv, og seier sjølv mannen din er: ond, manipulerande, slit med psykiske problem, er frekk og nedlatande, lyger til deg om bot og betring, bryr seg null om kjenslene dine, gler seg til å reise frå deg, prøvar ikkje å betre situasjonen etter ei handling der han faktisk har hatt sex med ei anna, han har i tillegg kontakta dama seinare med "takk for igår", han har løge til deg om dette for å unngå å vere ærlig med deg, du skriv du er i eit destruktiv forhold utan ei framtid med born som du sjølv ynskjer, du forstår og skriv sjølv at du blir brukt som ein klut fordi han manipulerar deg sånn... Likevel har du ikkje ryggrad til å stikke! Forstår at det kan vere vanskeleg å gje slepp på han du trudde var mannen i ditt liv. Men du har kun vore ilag med denne mannen i 2 år, du har heile livet framfor deg, og han øydelegg deg psykisk. Du minner meg om ei 16år gamal jente som ikkje vil gjere det slutt, for då har du ingen å reise på juleballet med.. :sFun_sleeping:

jeg skjønner at dette høres sykt ut, og jeg har ingen god forklaring på akkurat dette. Kanskje jeg trenger litt tid på meg før jeg klarer å stikke av... Må ærlig innrømme at det praktiske gjør ting litt verre. Før Eide jeg min egen bolig (der jeg stortrivdes) før jeg satset alt på denne mannen, vi kjøpte leil sammen og jeg flyttet lenger unna vennene mine. Har mange ganger tenkt at dersom jeg fortsatt Eide min egen leil (der ikke alle minnene om han "sitter i veggene") ville det vært over, og mye lettere. Nå har jeg jo satset livet mitt på han, blitt glad i hans familie osv.

Har du opplevd noe liknende? Tror man må ha vært i samme situasjon selv før man ser at følelsene ikke alltid spiller på lag 😁 Og ja, jeg er selvfølgelig irritert på meg selv oppi dette.

• Liker 1
Skrevet

Hei, jeg er enig i at det er utrolig kjipt at han er utro og i tillegg lyver om det. Ærlig bør kjærester være mot hverandre. Jeg ville ha forklart for ham hvordan det oppleves at han ikke er ærlig. Hvis det skjer igjen, synes jeg du bør gjøre det slutt. 

Tilgi kan man gjerne gjøre. Det er ikke det samme som at man trenger å bli kjærester igjen. Det handler bare om å gi slipp på negative følelser. 

• Liker 1
Skrevet

jeg skjønner at dette høres sykt ut, og jeg har ingen god forklaring på akkurat dette. Kanskje jeg trenger litt tid på meg før jeg klarer å stikke av... Må ærlig innrømme at det praktiske gjør ting litt verre. Før Eide jeg min egen bolig (der jeg stortrivdes) før jeg satset alt på denne mannen, vi kjøpte leil sammen og jeg flyttet lenger unna vennene mine. Har mange ganger tenkt at dersom jeg fortsatt Eide min egen leil (der ikke alle minnene om han "sitter i veggene") ville det vært over, og mye lettere. Nå har jeg jo satset livet mitt på han, blitt glad i hans familie osv.

Har du opplevd noe liknende? Tror man må ha vært i samme situasjon selv før man ser at følelsene ikke alltid spiller på lag 😁 Og ja, jeg er selvfølgelig irritert på meg selv oppi dette.

Ja, eg har opplevd det. Bortsett frå at kjæresten min ikkje var manipulerande, løyg, frekk eller stygg mot meg. Eg tilgav, men kun pga angeren han viste, og det at han frå dag1 jobba kun for å vise seg verdig å stole på igjen, og gav meg grunn til å fortsetje. Elles er det ikkje håp, og det er heller ikkje vits fordi mannen aldri vil forandre seg dersom han ikkje sjølv vil det!

Skrevet

Ikke unnskyld deg med praktiske ting. Ta tak i det. Sjekk om noen vet om et krypinn du kan leie midlertidig! Det er helt OK å leie en stund når du er midt oppe i et samlivsbrudd. 

Akkurat nå så ligger du på en måte og driver i havet, og alle småbølgene rundt deg har tatt fra deg usikten. 

Om hadde kommet deg litt opp fra vannet ville du sett at bølgene var så små, og sikten din var bra. Og at en redningsflåte var like ved. 

Det er tøft å gå, og det blir tøft i tiden etterpå. Men når du har fått ting på avstand så vil du se at du gjorde det eneste rette.@

Hver gang du ser at mannen kommer inn døra, så tenk på hun han lå med. Tenk på løgnene. Tenk på pengetyveriet. Tenk på hvordan han snakker til deg. Fokuser på de dårlige sidene hans!

Og vær sterk!

tusen takk folkens! Alle innleggene betyr mye for meg, og fy søren så gode dere er på å gi råd!

det var lurt, å fokusere på de dårlige sidene hans og alle løgnene når jeg ser han! For dem er det mange av! 😁

Jeg tror at jeg er nødt til å være meget sterk, ja! Og jeg føler meg langt fra sterk akkurat nå. Han er heller ikke den letteste å ta et oppbrudd med tror jeg, siden han er mye sint og lyver om penger osv. Men ja, jeg har fortsatt livet foran meg 😊

har faktisk aldri i mitt liv følt meg så mye sliten og dårlig som det siste året sammen med han. Det var før jeg fikk vite om denne utroskapen. Men han var mye sinna osv.

• Liker 1
Skrevet

Ja, eg har opplevd det. Bortsett frå at kjæresten min ikkje var manipulerande, løyg, frekk eller stygg mot meg. Eg tilgav, men kun pga angeren han viste, og det at han frå dag1 jobba kun for å vise seg verdig å stole på igjen, og gav meg grunn til å fortsetje. Elles er det ikkje håp, og det er heller ikkje vits fordi mannen aldri vil forandre seg dersom han ikkje sjølv vil det!

var det utroskap du tilgi da? Og viste han seg tilliten verdig i lang tid fremover? 😊 jeg synes det er bra med dere som er strenge mot meg også jeg ☺️ Alle synspunkter trengs 👍🏼

Skrevet

tusen takk folkens! Alle innleggene betyr mye for meg, og fy søren så gode dere er på å gi råd!

det var lurt, å fokusere på de dårlige sidene hans og alle løgnene når jeg ser han! For dem er det mange av! 😁

Jeg tror at jeg er nødt til å være meget sterk, ja! Og jeg føler meg langt fra sterk akkurat nå. Han er heller ikke den letteste å ta et oppbrudd med tror jeg, siden han er mye sint og lyver om penger osv. Men ja, jeg har fortsatt livet foran meg 😊

har faktisk aldri i mitt liv følt meg så mye sliten og dårlig som det siste året sammen med han. Det var før jeg fikk vite om denne utroskapen. Men han var mye sinna osv.

Det blir jo ikke lettere å gå fra han om ett år, eller om fem.

Og da kommer du i tillegg til å være enda bitrere over all tiden du har brukt på han, og det vil sitte enda lenger inne å "kaste bort" de årene som har gått. 

Det du sier til sist her sier vel alt! 

Be venner og kontaktnett om hjelp hvis du trenger det! 

Det er ingen skam å bryte med en utro mann. 

Slutt å forsøke å forstå hvorfor han gjør det han gjør, og forhold deg til realitetene! Du kan ikke ha det sånn, og den eneste som kan gjøre noe med det er deg selv.

Energien kommer tilbake når du blir kvitt energivampyren. 

• Liker 3
Skrevet

Hei, jeg er enig i at det er utrolig kjipt at han er utro og i tillegg lyver om det. Ærlig bør kjærester være mot hverandre. Jeg ville ha forklart for ham hvordan det oppleves at han ikke er ærlig. Hvis det skjer igjen, synes jeg du bør gjøre det slutt. 

Tilgi kan man gjerne gjøre. Det er ikke det samme som at man trenger å bli kjærester igjen. Det handler bare om å gi slipp på negative følelser. 

helt klart! Skjer det igjen, blir det definitivt slutt. Men jeg har jo dessverre ikke sjans til å vite og overvåke alt han gjør... 

Egentlig hadde jeg bestemt meg for at dersom jeg tok ham i chatting med gamle flammer igjen, skulle det være nok til at jeg gjorde det slutt. Og jeg har alltid sagt at dersom noen var UTRO mot meg, skulle han kastes ut med en gang.

Men så var det lettere sagt enn gjort 😕

Skrevet

var det utroskap du tilgi da? Og viste han seg tilliten verdig i lang tid fremover? 😊 jeg synes det er bra med dere som er strenge mot meg også jeg ☺️ Alle synspunkter trengs 👍🏼

Ikkje utroskap pr.def, men ja.. Han viste det veldig godt! Men det var han som jobba, ikkje eg! Han lot meg vere sint og lei meg, han lot meg spørre om alt eg trengte svar på, han lot meg aldri tru at eg var problemet eller fekk meg til å føle meg lite. Det er forskjellen, og det er viktig å tenkje på. Korleis mannen din er no i denne startfasen, avgjer om du kjem til å takle dette. Om han støttar deg, eller forventar at du skal gløyme og tilgje dette utan noko stress frå hans side. Og utifrå kva du skriv, kjem du til å gå i kjellaren før du i det heile tatt har bestemt deg for å bli med han, for så å bli enda meir nedtrykt av korleis han behandlar deg. 

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bo med en venninne eller noe? For en liten stund, til du har funnet deg en plass du kan leie? Det praktiske ordner seg. Jeg ville bare ha komt meg unna så fort som mulig. At du er forelska er ikke i nærheten av godt nok til å bli når han er som han er. Hvis du blir etter alt han har gjort så ønsker du nærmest å ha det vondt..Han kommer nok aldri til å forandre seg. Kommer til å love gull og grønne skoger hvis du går. Men tro meg, det er bare for å lokke deg inn i spindelvevet sitt igjen. 

Anonymkode: 5986a...b5c

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bo med en venninne eller noe? For en liten stund, til du har funnet deg en plass du kan leie? Det praktiske ordner seg. Jeg ville bare ha komt meg unna så fort som mulig. At du er forelska er ikke i nærheten av godt nok til å bli når han er som han er. Hvis du blir etter alt han har gjort så ønsker du nærmest å ha det vondt..Han kommer nok aldri til å forandre seg. Kommer til å love gull og grønne skoger hvis du går. Men tro meg, det er bare for å lokke deg inn i spindelvevet sitt igjen. 

Anonymkode: 5986a...b5c

ja! Sant! Enig, dette spindelvevet deres altså! Han burde jo se dette som en gyllen mulighet til å gjøre det slutt. Få sjansen til å finne en dame han respekterer og tenner på. Skjønner ikke at han gidder. 

Skrevet

ja! Sant! Enig, dette spindelvevet deres altså! Han burde jo se dette som en gyllen mulighet til å gjøre det slutt. Få sjansen til å finne en dame han respekterer og tenner på. Skjønner ikke at han gidder. 

Ikke forsøk å forstå han eller fokuser på hva han burde. 

Han er annerledes enn deg, og styres av andre mekanismer enn deg. 

Han ser på deg som et aktiva som han kontrollerer, en ressurs han har tilgang på. Selvsagt vil han ikke miste det. Det betyr likevel ikke at han ser behovet for å være ærlig og trofast, eller at han innerst inne elsker deg. 

Du må la dette handle mindre om han og mer om deg. Hva er det som er OK i din verden? Hvilke rammer setter du for ditt liv? 

Siden du ønsker å bli respektert, elsket, verdsatt og være en del av et  fellesskap, så må du gjøre en innsats for at det skjer. 

Og det skjer aldri med han du er sammen med nå! 

• Liker 4
Skrevet

Hva er dine ønsker for livet Ts? Hva er det du ønsker i et forhold? I en mann?

Ikke tenk på samboeren din, men hva ville din drømmesituasjon vært?

Anonymkode: 90dfd...a7a

• Liker 1
Skrevet

Hei igjen dere! Nå er han hos meg, og jeg skjønner jo hvorfor dette er så jævlig vanskelig. Jeg er fortsatt veldig forelsket, og det har jeg vært hele tiden i de 2 årene vi har vært sammen.

Men jo, hva jeg ønsker meg her i livet: familieliv med en trygg mann som elsker og respekterer meg. God helse og å slippe å bekymre meg så mye. En mann som synes jeg er så spesiell at han ikke ønsker å sjekke opp andre - og som gjerne ønsker å forplikte seg, nettopp fordi han synes jeg er spesiell for han.

Nåværende samboer fyller ingen av disse kravene. Det har han selv valgt. Han valgte å være utro, si nei til barn, og lyver så det renner av han. Faen!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...