Gå til innhold

Tilgi utroskapen hans?

fisk31

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har litt lyst til å legge denne tråden bak meg... Ok?
Har brutt kontakten med han og sliter med sorgen og savnet enda! Første påske uten ekskjæresten, så det er rart!

Anonymkode: 4417b...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Den 20.3.2016 at 20.12, AnonymBruker skrev:

Jeg har litt lyst til å legge denne tråden bak meg... Ok?
Har brutt kontakten med han og sliter med sorgen og savnet enda! Første påske uten ekskjæresten, så det er rart!

Du er ikke fisk?

Anonymkode: e26b8...46c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. april 2016 at 9.06, AnonymBruker skrev:

Du er ikke fisk?

Anonymkode: e26b8...46c

Anonymfisk? 

Anonymkode: f86b9...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Kom til å tanke på deg ts. Håper det går bedre.

Anonymkode: 70625...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 1.5.2016 at 6.43, AnonymBruker skrev:

Kom til å tenke på deg ts. Håper det går bedre.

Anonymkode: 70625...bd9

Ok, noen vil vite hvordan det går?

Jeg sliter enda. Har bodd 4 måneder i egen leilighet. Må innrømme at det har vært noen ganger der jeg har sprukket og dratt til han... Vi har IKKE blitt sammen igjen, selv om han sier at han vil. Har fortsatt følelser for han, men hvordan kan jeg stole på han etter dette? Han sier at han ALDRI ville ha gjort samme tabben og vært utro mot meg igjen, og også at han holder seg unna dop i helgene. (VEL - han innrømte at han brukte kokain i mars, og det er ikke akkurat så lenge siden!?). Det er jo veldig vanskelig å stole på han, så jeg vet ikke om dette med mars er sant, heller.

Jeg ser han jo ikke akkurat ofte, men han gir inntrykk av at han lever et roligere liv, vil ha meg tilbake, og ikke sjekker damer lenger. At nå vil han satse alt på oss, og påstår han ønsker seg barn. Han ønsker seg et A4-liv sier han, kan jo være manipulasjon, jeg vet ikke...

Hva tror dere? Er det sjans for at han kan ha forandret seg? Hva ville dere gjort?

Jeg ville i teorien aldri gått tilbake, og er sterkt imot rus og utroskap. Men følelsene for han er der fortsatt.

De få gangene vi har møttes (vet noen vil dømme meg her, men det er ikke så lett..) har han iblant være grei, andre ganger vist litt bisarr oppførsel. Han er blitt rasende hvis jeg har sagt noe han ikke liker (dersom jeg snakker om dop f.eks.) og har også truet / sagt at han ønsker å ta livet sitt. Men dersom vi blir sammen igjen, skal han ikke gjøre det. (Crazy, jeg vet..)

Sprøtt- ja, men likevel vanskelig. Følelser altså. Jeg greide å blokkere han, og det var lenge vi ikke hadde kontakt, men så kontaktet han meg (via mail) og sa at han savnet meg så fælt. Og sier han har tenkt på meg hver dag i disse månedene. Sånt er vanskelig å ikke falle for når man selv fortsatt har følelser.

Som dere vet har jeg i perioder datet litt, men jeg synes det er utrolig vanskelig å falle for noen andre enn han, eller åpne meg for noen andre.
Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg, TS som skrev over, jeg huket av for Anonym ved en feiltakelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, fisk31 skrev:

Det var jeg, TS som skrev over, jeg huket av for Anonym ved en feiltakelse.

Ts,,,Er denne mannen snart 31?

Anonymkode: 49b7a...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts,,,Er denne mannen snart 31?

Hvorfor spør du om det, tror du det kan være en du kjenner?
Nei, han er litt yngre.... (vil helst ikke gå helt i detaljer!)

Hva synes du ellers da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fisk31 skrev:

Hvorfor spør du om det, tror du det kan være en du kjenner?
Nei, han er litt yngre.... (vil helst ikke gå helt i detaljer!)

Hva synes du ellers da?

Ja, jeg var så utrolig sikker ts om det var en jeg kjente. Jeg skjønner veldig godt at du vil være anonym og at jeg spurte om alderen betyr ikke at det er ødelagt på noe vis, det var det jeg kom på som egentlig ikke avslører mye.

Det er ikke han jeg tror 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser han jo ikke akkurat ofte, men han gir inntrykk av at han lever et roligere liv, vil ha meg tilbake, og ikke sjekker damer lenger. At nå vil han satse alt på oss, og påstår han ønsker seg barn. Han ønsker seg et A4-liv sier han, kan jo være manipulasjon, jeg vet ikke...

Så flott å høre fra deg, fisk. Må innrømme at jeg har tenkt mye på deg og håpet at det gikk bedre enn hva du uttrykker.

Jeg reagerer litt på det han sier om at han ønsker seg et A4-liv. I mi bok bruker man uttrykket A4 litt smålig nedsettende mot de som har orden på livene sine og følger strømmen. De som står opp tidlig, har en 8-16-jobb, gifter seg, får barn, lever det "perfekte familie"-livet - den regla. De som lever A4 bruker ikke uttrykker A4 om seg selv. De som IKKE lever slik og som derimot ser på denne livsmåten som nærmest kjedelig ville brukt uttrykket A4. Så i mine øyne er han ikke klar for å leve slik, for han tror det innebærer å leve en av disse tomme livene der alt består av rutiner på repeat. 

Anonymkode: a1706...392

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, fisk31 skrev:

Hva synes du ellers da?

Løp. Kom deg videre.

Ikke før du får han helt ut av livet ditt kan du begynne å føle noe ordentlig igjen å se hva dette her er fornoe. Du fortjener bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott å høre fra deg, fisk. Må innrømme at jeg har tenkt mye på deg og håpet at det gikk bedre enn hva du uttrykker.

Jeg reagerer litt på det han sier om at han ønsker seg et A4-liv. I mi bok bruker man uttrykket A4 litt smålig nedsettende mot de som har orden på livene sine og følger strømmen. De som står opp tidlig, har en 8-16-jobb, gifter seg, får barn, lever det "perfekte familie"-livet - den regla. De som lever A4 bruker ikke uttrykker A4 om seg selv. De som IKKE lever slik og som derimot ser på denne livsmåten som nærmest kjedelig ville brukt uttrykket A4. Så i mine øyne er han ikke klar for å leve slik, for han tror det innebærer å leve en av disse tomme livene der alt består av rutiner på repeat. 

Dette er bull. Jeg lever et klassisk A4 liv og brukte begrepet senest igår. Ikke noe nedsettende med det, kun en måte å få frem et større budskap på en enkel måte. 

32 minutter siden, fisk31 skrev:

*snip*

Hvor mange måneder eller år tenker du at du er villig til å gå rundt med hjertesorg ? Hva om han faktisk får seg ei dame og slår seg til ro og etablerer familie, klarer du å leve med det vel vitende om at det kunne vært deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder stadig døra på gløtt. Det har vært gjennomgangstemaet fra du startet denne tråden (og jeg har lest hele, kommentert noen ganger også). Mange av innleggene dine handler om hva vi tror om at han kan endre seg. Du legger frem situasjoner og spør kan dette bety at han fortsatt er glad i meg/at han har endret seg/at han mener noe annet enn det han sier etc.

Og nå forteller du at du har kontakt. Flere ganger. Og spørsmålet dukker opp igjen, kan det gå, kan vi få det fint igjen? Flertallet her inne sier NEI! Du fortsetter å spørre og grave, gir ikke slipp på håpet. Selvfølgelig kommer du ikke videre, du er jo fortsatt opphengt i den lille bålet med glør av håp som du klamrer deg til, og du fyller stadig på med brensel. Hva hvis, kanskje, hva tror dere? Og som med denne mannen så ser du ut til å tro at hvis du bare spør mange nok ganger så vil plutselig svarene bli noe helt annet enn det de hittil har vært. Egentlig forholder du deg til KG på samme måte som mannen. Du greier ikke å slutte uansett hvor mange negative svar du får. 

På et eller annet tidspunkt så må du stoppe. 

Anonymkode: 9b0c9...ac9

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja :) Så hyggelig at dere tenker på meg! Det har svingt veldig. En periode gikk det fint, og jeg var fast bestemt på å gå videre og kanskje finne noen andre. Så ble jeg litt svak igjen, og spesielt siden han så overbevisende prøvde å få meg tilbake.

Jeg reagerte litt på det selv. Sier litt om hva slags liv han har levd til nå, med narkotika (bak min rygg) og mye festing. Fast jobb har han, så relativt A4 har han jo levd da. Men å gifte seg og få barn har han IKKE ivret for tidligere.

Kan sånne mennesker fortjene en ny sjanse? Oppsummerer saken her kort, for de som ikke har lest den lange tråden.
Han var utro mot meg (ONS i fylla, han var også rusa på partydop). Sendte henne en melding til henne dagen etterpå, men uten å prøve å møtes igjen. Jeg fant det ut, men han blånektet til han ikke kunne lyve lenger.

I 4-5 år har han ruset seg i helgene (kokain, amfetamin, MDMA) uten at jeg har visst om det. Det gikk i perioder, og ble mer det siste året, og da var han ofte på byen. Etter utroskapet sa han at han angret og elsker meg, men ville ikke snakke om det eller gå i parterapi. Han har ofte sinneanfall og humørsvingninger.

Men har selvsagt også gode sider, som gjorde at jeg falt for han. Er veldig sjarmerende.

Nå har det vært slutt i 4 mnd. Kan en sånn person forandre seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Dette er bull. Jeg lever et klassisk A4 liv og brukte begrepet senest igår. Ikke noe nedsettende med det, kun en måte å få frem et større budskap på en enkel måte. 

Hvor mange måneder eller år tenker du at du er villig til å gå rundt med hjertesorg ? Hva om han faktisk får seg ei dame og slår seg til ro og etablerer familie, klarer du å leve med det vel vitende om at det kunne vært deg? 

Jeg vet ikke, og dette sliter jeg med. Mener du at han fortjener en ny sjanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fisk31 skrev:

Nei han fortjener ikke noe ny sjanse ts. Ikke spør om det. Neste gang du spør deg selv om dette, bør du snakke med legen din istedet. Kom deg bort fra denne fyren, gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du holder stadig døra på gløtt. Det har vært gjennomgangstemaet fra du startet denne tråden (og jeg har lest hele, kommentert noen ganger også). Mange av innleggene dine handler om hva vi tror om at han kan endre seg. Du legger frem situasjoner og spør kan dette bety at han fortsatt er glad i meg/at han har endret seg/at han mener noe annet enn det han sier etc.

Og nå forteller du at du har kontakt. Flere ganger. Og spørsmålet dukker opp igjen, kan det gå, kan vi få det fint igjen? Flertallet her inne sier NEI! Du fortsetter å spørre og grave, gir ikke slipp på håpet. Selvfølgelig kommer du ikke videre, du er jo fortsatt opphengt i den lille bålet med glør av håp som du klamrer deg til, og du fyller stadig på med brensel. Hva hvis, kanskje, hva tror dere? Og som med denne mannen så ser du ut til å tro at hvis du bare spør mange nok ganger så vil plutselig svarene bli noe helt annet enn det de hittil har vært. Egentlig forholder du deg til KG på samme måte som mannen. Du greier ikke å slutte uansett hvor mange negative svar du får. 

På et eller annet tidspunkt så må du stoppe. 

Anonymkode: 9b0c9...ac9

Det har du selvfølgelig rett i. Jeg gir vel ikke slipp på håpet fordi dette var et brudd som jeg egentlig ikke ønsket. Jeg elsket jo han. Kjemien er på mange måter god, og alle kan gjøre feil her i livet, så hva om han hadde tatt ansvar og blitt en mann fra nå av, liksom.. Kan jo hende at det at jeg flyttet ut var en Wake up-call for han, hvem vet...

Samtidig kan det ogås være manipulasjon... Jeg var jo den som dumpet han, kan det være at han bare ønsker makten tilbake ved å si at han vil prøve på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
Et øyeblikk siden, fisk31 skrev:

Jeg vet ikke... Jeg tror at alle kan gjøre feil i livet og elsker du virkelig noen må du være villig til å akseptere at du står i risiko for å bli såret. Spørsmålet er hvordan han oppfører seg etter han ble avslørt. Du har skrevet at han tidvis var sint mot deg (jeg har lest tråden) - spesielt i perioden hvor dere fortsatt var sammen og du gikk hjemme i joggeklær og var apatisk. Han ble rasende for at du knuste et glass og truet med vold..? - Det bekymrer meg mer, enn at han var utro. Det viser liten forståelse for din situasjon eller anger..  Med andre ord;  alle kan gjøre feil og de aller fleste kan endre seg og lære av feilene sine. Men om han ikke viser tegn til endring eller er villig til å legge til rette for at du skal føle deg trygg igjen og begynne å bygge tillit (som du ville kunne få om han ga deg tilgang til alle passord på FB, snap, mobil osv) - så er han kanskje ikke særlig motivert for å endre seg eller yte så mye for å skape tillit heller.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...