Gå til innhold

Tilgi utroskapen hans?


fisk31

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er noe dårlig av deg å dra på date. Ja, det er kanskje tidlig. Men du sier selv at du er ærlig og spiller med åpne kort. Han vet du er nysingel og har hatt et tøft brudd. Da burde han være klar over at du kanskje ikke kan bli seriøs med det samme. Men hvem vet, du kan jo falle også. Så lenge du er åpen med han så synes jeg ikke du gjør noe galt. Selv om du har fått ut mye frustrasjon her synes jeg du har taklet bruddet ganske bra:) Du har vært tøff som har kommet deg vekk fra eksen din såpass raskt. Og håper du aldri ser deg tilbake. Du har gjort det riktige!

Anonymkode: 5986a...b5c

Ja, det å være ærlig er så viktig, og så lenge jeg gjør det, har jeg ikke så dårlig samvittighet for å date han:) Har selv alltid vært ærlig om ting (nesten litt for ærlig, han jeg datet vet jo allerede at eksen var utro mot meg, uten at vi pratet for mye om det). Når jeg selv er så åpen, Derfor ble jeg så utrolig skuffet over å ha blitt bedratt og rundlurt av eksen! Kan ikke skjønne at han hadde samvittighet til det... Det håper jeg også - det var nok det rette ja 😀

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er en voksen mann på sikkert over 30. I tillegg er han klar over at hun har hatt et tøft brudd. Jeg tror han klarer å forstå risikoen med å date ts. 

Ts, jeg syns det er bra. Det er lov til å være egoistisk av og til. Ikke utnytt andre, men herregud, det må da være lov til å gå på en koselig date eller to. Da innser du at det fins hyggelige menn der ute også. Det gagner vel begge to.

Anonymkode: 90dfd...a7a

Ja. Han her er noen år eldre enn meg, istedenfor noen år yngre. Jeg tror det kan være bra- ihvertfall i mitt tilfelle, så er modenhet noe jeg trakter etter, nå har jeg opplevd ekstrem umodenhet.. Ja, han forstår nok risikoen. Han kan jo velge å date andre hvis han synes det blir en for stor sjanse å ta med meg.

opplevelsen var veldig fin. Han virker snill, spandabel, ryddig, god jobb, ambisjoner, stabil, tålmodig og ikke minst, veldig interessert i meg. Det er jo bare inntrykket etter 2 ganger med mye prat, så man vet aldri, men godt å se at det er menn der ute, med motsatt av eksen. Eksen var jo til motsetning: slem, gjerrig / sparsom (spanderte aldri en middag på meg, brukte det nok på dop og festing), uryddig mht husarbeid hjemme, hater jobben sin, ustabil i psyken, utålmodig (kan bli kjempesint for små bagateller), og null respekt for meg.

Aner ikke hvordan det går videre med datingen, men merker at når en bra mann viser interesse for meg, så føler jeg meg litt bedre, for dette har vært uutholdelig smerte en periode. Eksen knuste jo omtrent selvbildet mitt, og ga meg null innblikk i sitt liv. Tenk dere det, han løy og holdt hemmelig dette med Festdop i 2,5 år!? Akkurat som jeg er en dørmatte til å betale halve regningene, uten å være en likeverdig med rett til nærhet og å knytte bånd! Jeg var jo ikke verdt noe for han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, fisk31 skrev:

opplevelsen var veldig fin. Han virker snill, spandabel, ryddig, god jobb, ambisjoner, stabil, tålmodig og ikke minst, veldig interessert i meg. Det er jo bare inntrykket etter 2 ganger med mye prat, så man vet aldri, men godt å se at det er menn der ute, med motsatt av eksen. Eksen var jo til motsetning: slem, gjerrig / sparsom (spanderte aldri en middag på meg, brukte det nok på dop og festing), uryddig mht husarbeid hjemme, hater jobben sin, ustabil i psyken, utålmodig (kan bli kjempesint for små bagateller), og null respekt for meg.

Aner ikke hvordan det går videre med datingen, men merker at når en bra mann viser interesse for meg, så føler jeg meg litt bedre, for dette har vært uutholdelig smerte en periode. Eksen knuste jo omtrent selvbildet mitt, og ga meg null innblikk i sitt liv. Tenk dere det, han løy og holdt hemmelig dette med Festdop i 2,5 år!? Akkurat som jeg er en dørmatte til å betale halve regningene, uten å være en likeverdig med rett til nærhet og å knytte bånd! Jeg var jo ikke verdt noe for han.

Dette hørtes topp ut, fisk31!

Jeg ville gitt blaffen i dem som forsøker å blame deg for at du deiter mens du enda ikke er over eksen, det er ikke noe galt i det.

Det jeg derimot ser at noen reagerer på - at du ikke fikk WOW-følelsen fordi han her er en bra mann - det er noe jeg også tenker at kan være verdt å merke seg. For jeg tror ikke du skal forvente å få den WOW-følelsen hos en god mann. Det forrige forholdet ditt, avslutningen av det og den måten du har lagt ut om reaksjonene dine, tyder på at det er en sammenheng mellom WOW og det noe som får deg til å kicke: det at han behandler deg bra innimellom.

Den nye fyren virker enn så lenge å være det motsatte. Han virker som han ikke kommer til å behandle deg bra innimellom, men jevnt over. Det betyr også at han ikke vil gi deg det kicket. Dersom den forrige fyren var et glass sprit, så er han nye en kopp kaffi, og han er langt bedre for deg (såvidt vi vet per i dag) enn den andre.

Spørsmålet er om DU klarer å slå deg til ro med dette. Det er også grunnen til at jeg rådet deg til å se på hvordan du er vant med å ha det, hvordan familien din var og er, hvilke ting du vanligvis hekter på ved mennesker. Ikke i samråd med oss her inne, men sammen med en psykolog eller muligens også en coach (dersom han eller hun er god på det de gjør).

Og det er, så langt jeg klarer å se, ikke noe i veien for å finne de sunne kickene hos gode mennesker. Det går an å si fra hvordan man fungerer, det går an å si fra at "Du, jeg føler meg ikke så veldig komfortabel med at du alltid varter meg opp og behandler meg som en prinsesse. Går det bra for deg om vi kommer oss litt ned på akkurat dette med oppvarting, tror du?"

De fleste av oss har en evne til å omstille måten vi behandler hverandre, de fleste av oss har godt av å ta oss i ting som er en vane, og de færreste av oss vil ha direkte vondt av å forsøke noe som er helt nytt.

 

Jeg kan bare komme på en ting som er bedre for deg enn at du har funnet deg en mann som vet å sette pris på det han har,

- og det er at du selv klarer å nyte det! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, a l'orange skrev:

Dette hørtes topp ut, fisk31!

Jeg ville gitt blaffen i dem som forsøker å blame deg for at du deiter mens du enda ikke er over eksen, det er ikke noe galt i det.

Det jeg derimot ser at noen reagerer på - at du ikke fikk WOW-følelsen fordi han her er en bra mann - det er noe jeg også tenker at kan være verdt å merke seg. For jeg tror ikke du skal forvente å få den WOW-følelsen hos en god mann. Det forrige forholdet ditt, avslutningen av det og den måten du har lagt ut om reaksjonene dine, tyder på at det er en sammenheng mellom WOW og det noe som får deg til å kicke: det at han behandler deg bra innimellom.

Den nye fyren virker enn så lenge å være det motsatte. Han virker som han ikke kommer til å behandle deg bra innimellom, men jevnt over. Det betyr også at han ikke vil gi deg det kicket. Dersom den forrige fyren var et glass sprit, så er han nye en kopp kaffi, og han er langt bedre for deg (såvidt vi vet per i dag) enn den andre.

Spørsmålet er om DU klarer å slå deg til ro med dette. Det er også grunnen til at jeg rådet deg til å se på hvordan du er vant med å ha det, hvordan familien din var og er, hvilke ting du vanligvis hekter på ved mennesker. Ikke i samråd med oss her inne, men sammen med en psykolog eller muligens også en coach (dersom han eller hun er god på det de gjør).

Og det er, så langt jeg klarer å se, ikke noe i veien for å finne de sunne kickene hos gode mennesker. Det går an å si fra hvordan man fungerer, det går an å si fra at "Du, jeg føler meg ikke så veldig komfortabel med at du alltid varter meg opp og behandler meg som en prinsesse. Går det bra for deg om vi kommer oss litt ned på akkurat dette med oppvarting, tror du?"

De fleste av oss har en evne til å omstille måten vi behandler hverandre, de fleste av oss har godt av å ta oss i ting som er en vane, og de færreste av oss vil ha direkte vondt av å forsøke noe som er helt nytt.

 

Jeg kan bare komme på en ting som er bedre for deg enn at du har funnet deg en mann som vet å sette pris på det han har,

- og det er at du selv klarer å nyte det! :)

Kjempebra innlegg, tusen takk! Ja, det er viktig å merke seg hva det er som man blir hektet på hos mennesker. Psykologien spiller oss virkelig et puss iblant! Jeg må nok få hjelp til å sortere dette ja, jeg har nok et problem.. Har vært litt typisk for meg å ikke falle for de trygge familie-kandidatene" og det er jo de gutta man bør satse på 😊 Det å bli behandlet bra jevnt over, og ikke bare innimellom, ville vært en drøm! Men det er sant, da får man ikke det kikket heller.. Kanskje min slemme eks har lært meg en skikkelig lekse om hva som er viktig i livet? Leste i en artikkel der en skuespiller ble intervjuet sa: "Det viktigste jeg har lært om forhold er: ikke velg gutten du selv løper etter, velg han som er gal etter deg. Skulle ønske noen hadde fortalt meg da jeg var ung at: Det viktigste er at partneren behandler deg bra".

Har jo bare møtt han nye et par ganger, så jeg vet jo ikke hvordan han egentlig er i hverdagen.. Eksen var også snill de første gangene jeg møtte han- men jeg merker innen et par uker at varsellampene begynte å blinke.. Skjer det igjen, kommer jeg til å droppe personen fort. Det å føle seg så liten og ubetydningsfull unner jeg ingen.. Men, so far, så virker han nye utrolig snill, og jeg føler meg sett 😊

Fikk en tlf fra eksen istad, noe praktisk måtte ordnes. Snakket litt, og virker som det går bra med han, at han kommer seg videre. Han sa: "Nå får jeg mer tid til hobbyer, og jeg har ominnredet hjemme". Virker altså som han trives med sitt nye singelliv - lurer på om han sier sånt kun for å slenge stikk til meg... 😥

Endret av fisk31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper han sier det for å prøve å få en reaksjon fra deg. Prøv å være saklig og kald når du prater med han. Uansett om han kommer seg "fort videre", så bør du føle deg MYE bedre enn han. Han er patetisk og vet det sikkert innerst inne selv. Tviler på han har det noe godt med seg selv. Tenk å leve med seg selv når du oppfører deg sånn. I tillegg er han allerede ganske ødelagt av dop og sliter med psyken og aggresjon. Så hev deg over han og tenk på at du er et godt menneske med ekte følelser og med empati for andre. Du kommer deg videre! Han får råtne i sin egen egoisme og kommer garantert til å oppleve at flere ikke orker han over tid. Så får han ligge litt rundt på byen da..Men han kommer nok aldri til å få oppleve et godt og stabilt forhold. Kanskje han ikke kan elske en gang. Gled deg over at det kan du! Og at du etter hvert kan finne en som elsker deg like mye og viser det hver dag. 

Anonymkode: 5986a...b5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, fisk31 skrev:

😊 Det å bli behandlet bra jevnt over, og ikke bare innimellom, ville vært en drøm! Men det er sant, da får man ikke det kikket heller.. Kanskje min slemme eks har lært meg en skikkelig lekse om hva som er viktig i livet?

Hmm, ja det jo ulike ting som får et menneske til å slutte å drikke. Så det kan sikkert være ulike ting som får et menneske til å slutte å utsette seg for dårlige menn også.

Det er noen ganger jeg har lurt på om alkoholikere og rusmisbrukere som har holdt på en stund, plutselig en dag tenker at "Nei dette gidder jeg ikke mer!" uten at det skal noen større motivasjon til enn det. For motivasjonen er jo stor nok viss den er stor nok til å holde seg unna.

Jeg krysser fingrene for at du klarer å huske på de dårlige tingene ved din eks, og klamre deg mindre og mindre til hvorfor'et som følger med alt han gjør, etterhvert som du nyter din nye tilværelse. Så håper jeg du også husker å behandle den nye godt, for den som gjør godt fortjener godt! :hjerte:

Masse lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, AB over, @a l'orange og @got2go Dere er noen fantastiske folk her inne på KG altså, som har hjulpet meg gjennom dette, som har vært den verste perioden i mitt liv så langt! Tipper mange av dere her inne er til super støtte for deres venninner og folk rundt dere 🌷

Noen ganger når jeg snakker med eksen, så føler jeg meg fysisk dårlig faktisk. Bare måten han sa det på, at han har det fint, og iskaldt ba meg ordne noen praktiske ting som gjenstår kjapt- fikk det til å knyte seg i magen på meg. Lurer på om dette er en del av hans manipulator - teknikker: "nå kan jeg få henne til å føle seg som null verdt, hun betydde ikke noe for meg, og det skal hun få vite". Ikke det at jeg kan forvente at han trygler og gråter på tlf, altså.. For det er jo fakta, at han elsket meg ikke.. Bare tenker på trådens opprinnelse; Han sa han var singel, og lå med ei jente..

Jeg er glad jeg fulgte magefølelsen og avslørte hans dobbeltliv.. Hadde det ikke vært for dette, ville vi nok fortsatt ha vært sammen.. Uten at jeg visste at han iblant ruser seg på tyngre stoffer! Og mens han sannsynligvis ville vært utro flere ganger, og frekk mot meg...

Endret av fisk31
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, a l'orange skrev:

Hmm, ja det jo ulike ting som får et menneske til å slutte å drikke. Så det kan sikkert være ulike ting som får et menneske til å slutte å utsette seg for dårlige menn også.

Det er noen ganger jeg har lurt på om alkoholikere og rusmisbrukere som har holdt på en stund, plutselig en dag tenker at "Nei dette gidder jeg ikke mer!" uten at det skal noen større motivasjon til enn det. For motivasjonen er jo stor nok viss den er stor nok til å holde seg unna.

Jeg krysser fingrene for at du klarer å huske på de dårlige tingene ved din eks, og klamre deg mindre og mindre til hvorfor'et som følger med alt han gjør, etterhvert som du nyter din nye tilværelse. Så håper jeg du også husker å behandle den nye godt, for den som gjør godt fortjener godt! :hjerte:

Masse lykke til!

Ja-kanskje dette å ha blitt behandlet SÅ dårlig som jeg har nå i 2,5 år, reddet meg fra slik behandling i 20 år fremover liksom.. Blir nok ingen flere dårlige menn på meg med det første fremover.. 

Mer forberedt på ny nedtur dersom jeg f eks ser at han har fått seg ny dame; men bør jo egentlig bare være glad for at det ikke er meg.. 

Det skal jeg huske - han har gitt god og trygg feedback på at han nye ønsker å møte meg flere ganger, og slikt er viktig og føles godt. Vi tar det i et rolig tempo, og er begge travle på hver vår kant, så det vil nok gå bra.. Kjenner at jeg ikke må gå for fort frem her..

Kjenner også at selvtilliten er blitt litt knust, så det vil bli skummelt å kle av seg for en ny fyr.. Jeg mener, siden eksen var utro og søkte andre damer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, fisk31 skrev:

Kjenner også at selvtilliten er blitt litt knust, så det vil bli skummelt å kle av seg for en ny fyr.. Jeg mener, siden eksen var utro og søkte andre damer..

Mine beste tips til deg i en vond bruddfase med lav selvtillit, for å bygge deg opp er følgende;

* start/avslutt hver dag med å skrive ned tre ting du er takknemlig for. Hver dag!

* Skriv dagbok. Skriv ned det som bekymrer deg/bryter deg ned og les gjennom. Ofte innser man hvor dumme mange bekymringer er om man leser dem høyt i stedet for når de surrer rundt i hodet.

* Gjør enklere poseringer eller yoga-øvelser på badet foran speilet og BEUNDRE hvor flott du ser ut i de forskjellige positurene. Bruk generelt mye tid i speilet og fokuser på de delene du virkelig liker ved deg selv.

* La deg selv tenke på eksen og bruddet nøyaktig så mye du behøver! Ikke gi deg selv forbud å tenke på eksen i et forsøk på å "tvinge" deg selv å komme over det. Ingen kan fortelle deg at du ikke får lov til å føle hva du føler. 

* Ikke unnskyld deg for at du gjør feil, takk heller de involverte. F.eks: ikke si "unnskyld for at jeg er sen", si heller " tusen takk for at du er så tålmodig og ventet på meg". Ikke si "unnskyld for at jeg bare rabler i vei om eksen" si heller "tusen takk for at du lytter og er her for meg". Poenget er å ikke bryte seg selv ned. Du har lov å eksistere.

* Finn noe å bruke fritiden på; en hobby, trening, en organisasjon etc. Vær sosial, be noen du kjenner med på disse tingene gjerne.

* ikke hast deg selv til å finne en ny type, nyt singellivet. Du har mange gode år igjen, du tror kanskje du har det travelt men det har du ikke!

* (bonus) ha mange og lange "alenestunder", lær deg å kjenne din egen kropp. Prøv nye ting, ha det så komfortabelt med deg selv som du kan. Nyt det å være alene.

* tenk mye på hvordan du reddet deg selv fra denne fyren og hvor takknemlig du er for valgene du har tatt. Utro, fester mye, slem, nedverdigende, lite sexlyst (du må ha følt deg ganske lite tiltrekkende når han har hatt så lite lyst, selv om det absolutt ikke var du som var problemet), DOP, løgner, ikke samme fremtidsplaner, og lista fortsetter. Det er praktisk talt ingenting denne fyren kan krysse av i dårlig-kjæreste-lista. 

* Din lykke er viktig! Du fortjener bedre, ikke nøye deg med noe som helst annet enn det som gjør deg lykkelig. Når det kommer til DITT liv og DIN fremtid er det ingen valg som er egoistiske.

Disse tipsene hjalp meg veldig å hente meg selv opp etter et ganske stygt brudd, og noen av dem kan sikkert hjelpe deg og. Jeg ønsker deg masse lykke til videre! Du er kjempesterk, stå på!

Anonymkode: a1706...392

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er praktisk talt ingenting MER denne fyren kan krysse av i dårlig-kjæreste-lista, mente jeg da selvfølgelig*

Anonymkode: a1706...392

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mine beste tips til deg i en vond bruddfase med lav selvtillit, for å bygge deg opp er følgende;

* start/avslutt hver dag med å skrive ned tre ting du er takknemlig for. Hver dag!

* Skriv dagbok. Skriv ned det som bekymrer deg/bryter deg ned og les gjennom. Ofte innser man hvor dumme mange bekymringer er om man leser dem høyt i stedet for når de surrer rundt i hodet.

* Gjør enklere poseringer eller yoga-øvelser på badet foran speilet og BEUNDRE hvor flott du ser ut i de forskjellige positurene. Bruk generelt mye tid i speilet og fokuser på de delene du virkelig liker ved deg selv.

* La deg selv tenke på eksen og bruddet nøyaktig så mye du behøver! Ikke gi deg selv forbud å tenke på eksen i et forsøk på å "tvinge" deg selv å komme over det. Ingen kan fortelle deg at du ikke får lov til å føle hva du føler. 

* Ikke unnskyld deg for at du gjør feil, takk heller de involverte. F.eks: ikke si "unnskyld for at jeg er sen", si heller " tusen takk for at du er så tålmodig og ventet på meg". Ikke si "unnskyld for at jeg bare rabler i vei om eksen" si heller "tusen takk for at du lytter og er her for meg". Poenget er å ikke bryte seg selv ned. Du har lov å eksistere.

* Finn noe å bruke fritiden på; en hobby, trening, en organisasjon etc. Vær sosial, be noen du kjenner med på disse tingene gjerne.

* ikke hast deg selv til å finne en ny type, nyt singellivet. Du har mange gode år igjen, du tror kanskje du har det travelt men det har du ikke!

* (bonus) ha mange og lange "alenestunder", lær deg å kjenne din egen kropp. Prøv nye ting, ha det så komfortabelt med deg selv som du kan. Nyt det å være alene.

* tenk mye på hvordan du reddet deg selv fra denne fyren og hvor takknemlig du er for valgene du har tatt. Utro, fester mye, slem, nedverdigende, lite sexlyst (du må ha følt deg ganske lite tiltrekkende når han har hatt så lite lyst, selv om det absolutt ikke var du som var problemet), DOP, løgner, ikke samme fremtidsplaner, og lista fortsetter. Det er praktisk talt ingenting denne fyren kan krysse av i dårlig-kjæreste-lista. 

* Din lykke er viktig! Du fortjener bedre, ikke nøye deg med noe som helst annet enn det som gjør deg lykkelig. Når det kommer til DITT liv og DIN fremtid er det ingen valg som er egoistiske.

Disse tipsene hjalp meg veldig å hente meg selv opp etter et ganske stygt brudd, og noen av dem kan sikkert hjelpe deg og. Jeg ønsker deg masse lykke til videre! Du er kjempesterk, stå på!

Anonymkode: a1706...392

Tusen takk for fine tips! Suverent! 🌸😀

Det siste punktet viser jo egentlig Hvorfor det er Ok å date selv om man er helt nysingel. Kan jo hende at det kan bidra til ens egen fremtidige lykke, hvem vet, og så lenge man er ærlig og redelig, så har den andre parten valget. 

Hehe, godt formulert! Han krysser av mange punkter på dårlig kjæreste-lista, ja! Bare det med dop, her er en tanke: å støtte KRIMINELLE nettverk ved å kjøpe av en tvilsom afrikaner på gata, dytte i deg noe dritt du ikke vet hva er - fy faen! 👿 Kjenner jeg ble provosert av at han har brukt så mye penger på sånt, mens aktiviteter med kjæresten ble nedprioritert... etter å ha dyttet i seg narkotika, sjekker opp ei dame for sex, selv om du har kjæreste hjemme... Hjelpes!

Skrivingen på KG har også hjulpet masse 😊 ja- jeg følte meg veldig lite tiltrekkende når han hadde så lite sexlyst, så dette tæret på og kan nok bli vanskelig senere med andre... Vet at jeg ikke har så flott kropp, altså er normal vekt og sånn, men har litt komplekser... Det ble ikke bedre av hans manglende lyst - husker jeg tenkte: han er jo mye sliten og sånn, og prøvde å finne unnskyldninger.. Men da han faktisk var Utro, så fikk jeg jo bekreftet det jeg fryktet; at han ikke Tente på meg. Kan jo selvfølgelig hende at hans dårlige psyke og dopbruk også ga liten lyst, jeg vet ikke.. Men han hadde jo lyst på hun andre.. 😓

Tusen takk for lykkeønskninger! 🌸

Endret av fisk31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine beste tips til deg i en vond bruddfase med lav selvtillit, for å bygge deg opp er følgende;

* start/avslutt hver dag med å skrive ned tre ting du er takknemlig for. Hver dag!

* Skriv dagbok. Skriv ned det som bekymrer deg/bryter deg ned og les gjennom. Ofte innser man hvor dumme mange bekymringer er om man leser dem høyt i stedet for når de surrer rundt i hodet.

* Gjør enklere poseringer eller yoga-øvelser på badet foran speilet og BEUNDRE hvor flott du ser ut i de forskjellige positurene. Bruk generelt mye tid i speilet og fokuser på de delene du virkelig liker ved deg selv.

* La deg selv tenke på eksen og bruddet nøyaktig så mye du behøver! Ikke gi deg selv forbud å tenke på eksen i et forsøk på å "tvinge" deg selv å komme over det. Ingen kan fortelle deg at du ikke får lov til å føle hva du føler. 

* Ikke unnskyld deg for at du gjør feil, takk heller de involverte. F.eks: ikke si "unnskyld for at jeg er sen", si heller " tusen takk for at du er så tålmodig og ventet på meg". Ikke si "unnskyld for at jeg bare rabler i vei om eksen" si heller "tusen takk for at du lytter og er her for meg". Poenget er å ikke bryte seg selv ned. Du har lov å eksistere.

* Finn noe å bruke fritiden på; en hobby, trening, en organisasjon etc. Vær sosial, be noen du kjenner med på disse tingene gjerne.

* ikke hast deg selv til å finne en ny type, nyt singellivet. Du har mange gode år igjen, du tror kanskje du har det travelt men det har du ikke!

* (bonus) ha mange og lange "alenestunder", lær deg å kjenne din egen kropp. Prøv nye ting, ha det så komfortabelt med deg selv som du kan. Nyt det å være alene.

* tenk mye på hvordan du reddet deg selv fra denne fyren og hvor takknemlig du er for valgene du har tatt. Utro, fester mye, slem, nedverdigende, lite sexlyst (du må ha følt deg ganske lite tiltrekkende når han har hatt så lite lyst, selv om det absolutt ikke var du som var problemet), DOP, løgner, ikke samme fremtidsplaner, og lista fortsetter. Det er praktisk talt ingenting MER denne fyren kan krysse av i dårlig-kjæreste-lista. 

* Din lykke er viktig! Du fortjener bedre, ikke nøye deg med noe som helst annet enn det som gjør deg lykkelig. Når det kommer til DITT liv og DIN fremtid er det ingen valg som er egoistiske.

Disse tipsene hjalp meg veldig å hente meg selv opp etter et ganske stygt brudd, og noen av dem kan sikkert hjelpe deg og. Jeg ønsker deg masse lykke til videre! Du er kjempesterk, stå på!

Anonymkode: a1706...392

 

Oioioioi så bra den listen der var!!
(Jeg har rettet inn den lille åpenbare feilen din)

Det slo meg som nokså paradoksalt å skulle stå der og bruke mye tid i speilet, men sammen med resten av listen din gir det faktisk mening, og jeg tror deg på det du skriver!

Takk! Man trenger ikke en gang har kjærlighetssorg for å dra noen nytte av den listen :hjerte:

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han var utro trenger absolutt ikke å dreie seg om at han ikke tente på deg. Det er mulig han hadde et ønske om å ha sex mens han var ruset, og siden han skjulte rusen for deg måtte det nødvendigvis bli en annen han hadde sex med. Når man blir nykter igjen er det vanlig å bli deppa og nedfor, da får man lavere sexlyst. Det kan ha blitt et mønster han kom inn i.

Så ikke tenk at du ikke er fin nok, for det er du helt sikkert!

Anonymkode: 34e22...404

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at han var utro trenger absolutt ikke å dreie seg om at han ikke tente på deg. Det er mulig han hadde et ønske om å ha sex mens han var ruset, og siden han skjulte rusen for deg måtte det nødvendigvis bli en annen han hadde sex med. Når man blir nykter igjen er det vanlig å bli deppa og nedfor, da får man lavere sexlyst. Det kan ha blitt et mønster han kom inn i.

Så ikke tenk at du ikke er fin nok, for det er du helt sikkert!

Anonymkode: 34e22...404

Takk for svaret ditt, og det kan godt hende dette stemmer! Får meg til å tenke, og frykte, at det kan ha vært flere han kan ha hatt sex med under vårt forhold..

Hvis han kom inn i et sånt mønster, og det kan jo hende.. Kan jo også bety at denne jenta ikke betydde noe, at han bare hadde et ønske om å ha sex i rus... At han ikke lette etter ny kjæreste for å droppe meg, liksom.. Men, så sendte han jo melding til henne dagen etterpå.. 

Skal bestille legetime og sjekke meg.. Æsj for en fyr! Han kan jo godt ha hatt dette med sex og rus ja, uff! Og denne latinodama med stor utringning som han sendte melding til nylig... Jeg frykter det verste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning viser til at menn/ kvinner som er utro mot partneren sin, ofte ikke finner den de er utro med mer tiltrekkende enn partneren sin. Ofte er det nermest omvendt . De er enkle bytter de kan få sex med. De ser nærmest ned på dem. Men uansett veldig lite respektfullt ovenfor partner.

Tror de over har rett, var nok ikke det at han ikke tente på deg. Du har vært i er veldig nedbrytende forhold. Dette har sikkert tuklet veldig med tankemønsteret ditt og egen selvfølelse. Nå når du er kvitt han, vil dette gradvis bygges opp igjen. 

Anonymkode: 5986a...b5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. januar 2016 at 2.35, Kratt skrev:

For meg virker det som at dette er en rebound og det er aldri greit uansett.

Helt uenig! En rebound er akkurat hva hun trenger! Så lenge daten vet at hun er nysingel etter et vanskelig forhold, så er det helt greit! Kanskje hun er det samme for han, hvem vet? Folk som ha rebounds vet det jo ikke allitd selv heller!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg liker minst, Fisk, er at du søker en ny for forhold, når det du trenger er en rebound, oppmerksomhet. Det er helt tydelig at du trenger tid alene til å finne deg selv etter at denne idioten har tullet med hodet ditt! Jeg tror det blir vanskelig å finne Mannen hvis du ikke får puste litt alene først. Men jeg er for dates og litt klining 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror de over har rett, var nok ikke det at han ikke tente på deg. Du har vært i er veldig nedbrytende forhold. Dette har sikkert tuklet veldig med tankemønsteret ditt og egen selvfølelse. Nå når du er kvitt han, vil dette gradvis bygges opp igjen. 

Anonymkode: 5986a...b5c

Ja, virkelig.. Jeg hadde ikke super selvtillit fra før, men håper å klare å bygge det opp igjen... Får skrive ned positive ting og komplimenter jeg har fått fra andre etter bruddet.... Det føltes som sagt som om han aldri SÅ meg, og det var vondt. Selv min gamle bestemor hadde lagt merke til dette, og sa: "Han var grei mot oss andre, men det virket ikke som om han var så oppmerksom mot deg. Ikke så interessert. Det virket som om du gikk på tå hev rundt han".

23 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Det jeg liker minst, Fisk, er at du søker en ny for forhold, når det du trenger er en rebound, oppmerksomhet. Det er helt tydelig at du trenger tid alene til å finne deg selv etter at denne idioten har tullet med hodet ditt! Jeg tror det blir vanskelig å finne Mannen hvis du ikke får puste litt alene først. Men jeg er for dates og litt klining 😁

Ja, jeg trenger nok tid for meg selv. Men jeg vet helt sikkert at jeg ønsker meg et langvarig forhold på sikt :) Er snart i midten av 30-årene og ønsker meg barn på sikt hvis mulig, og da har jeg ikke tid til mange år alene.... Så hvis den rette mannen dukker opp kjapt (noe som kan ta år, eller det kan ta måneder), så håper jeg at tuklingen med idiot-eksen ikke vil ødelegge for en slik mulighet. Hvem vet, kanskje det funker likevel? Tar det veldig rolig med han nye jeg har møtt, da han også har mye å gjøre på sin kant, og det er egentlig veldig deilig. Passer meg bra :) Vi har ikke klina enda en gang da, bare pratet masse....

Føler meg ikke helt klar for å være fysisk med en ny enda... Vondt at eksen klarte å være utro (det hadde aldri jeg klart, siden jeg var så hektet på og forelsket i han.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, fisk31 skrev:

Takk for svaret ditt, og det kan godt hende dette stemmer! Får meg til å tenke, og frykte, at det kan ha vært flere han kan ha hatt sex med under vårt forhold..

Hvis han kom inn i et sånt mønster, og det kan jo hende.. Kan jo også bety at denne jenta ikke betydde noe, at han bare hadde et ønske om å ha sex i rus... At han ikke lette etter ny kjæreste for å droppe meg, liksom.. Men, så sendte han jo melding til henne dagen etterpå.. 

Skal bestille legetime og sjekke meg.. Æsj for en fyr! Han kan jo godt ha hatt dette med sex og rus ja, uff! Og denne latinodama med stor utringning som han sendte melding til nylig... Jeg frykter det verste...

Test deg for HIV og Aids! Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men han har vært i rusmiljøet... Bedre å teste seg enn og ikke gjøre det. Selv jeg har testet meg for det, bare for å ha testet meg! Sannsynligheten for at du har det, er jo sikkert liten, men test deg :) 

Anonymkode: 13d8f...df1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Test deg for HIV og Aids! Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men han har vært i rusmiljøet... Bedre å teste seg enn og ikke gjøre det. Selv jeg har testet meg for det, bare for å ha testet meg! Sannsynligheten for at du har det, er jo sikkert liten, men test deg :) 

Anonymkode: 13d8f...df1

Hvor gjør man det, får man testet for HIV og Aids hos fastlegen?
Skremmende! Denne mannen har nesten ødelagt livet mitt! Tør ihvertfall ikke ha sex med noen andre før tester er gjennomført...

Kan jo selvfølgelig hende at han ikke har vært rundbrenner, men bare vært med en som han sa (han påstår de ikke gikk hele veien også, men at de lå der i senga dert vet jeg..). Men hjelp, ja - testes må det..
Hvis det viser seg at jeg har en kjønnssykdom e.l., så forteller jeg foreldrene hans grunnen til at det ble slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...