Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det skittentøyet tilhører begge da det er håndklær osv., bare så det er sagt;)

Nå prøvde han enda han en strategi:
"Om vi ikke er sammen kan jeg kanskje kommunisere vanlig til alt er over. Etter det er det ikke vits i å prøve å kontakte meg. Du velger."

Han sier altså at om jeg ikke er kjæresten hans, får jeg aldri se eller snakke med han igjen. (Han vet at det er et sårt punkt hos meg, siden jeg har følelser).

Dette betyr ihvertfall at han ikke er villig til å kjempe, eller? At dersom jeg flytter fra alt det praktiske vi har nå, så kan jeg bare glemme å prøve igjen?

Juniper: du har nok rett, forklaringen får jeg aldri av han... Kan likevel ikke la være å lure... Kan jo faktisk være at han er glad i meg, men med sine psykiske problemer og egoisme, ikke evner å elske...

Spiller det noen rolle om han er glad i deg eller ikke? Du vet du må videre uten han! 

Til det andre, i forhold til manipuleringen hans. Han kommer jo med en trussel her. Han prøver å få deg tilbake "på plass" og trykker på alle knapper han tror kan ha effekt å trykke på. 

Dagen er ennå ung. Mon tro hva han sier før den er over? 

Vær sterk! 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

@Juniper skriver mye bra om strategien hans, han prøver som best han kan å forsøke ulike metoder (sinne, lei seg, trusler...) for å få deg til å endre mening. Det forteller alt om ham som person, han er ikke genuin.

Jeg er virkelig stolt av deg, og hvordan du har vokst i denne situasjonene. På et tidspunkt uttalte du at du trodde det var lurt å gi tråden en pause, og da tenkte jeg at du ikke kom til å gå. Les de kommentarene om alle de damene som ikke valgte å gå, og som endten nå sitter i dårlige forhold, eller som er vrak etter å ha holdt ut for lenge.

Problemet nå er at du fortsatt er opptatt av hva vi tror han mener når ha skriver eller gjør sånn eller sånn. Det er usunt, fordi fokuset ditt fortsatt virker å være på om du kan finne en liten gnist, et lite halmstrå som gjør at du likevel konkluderer med at han er en fin fyr. Intet i hans handlinger tilsier at han er en fin fyr, intet i hans handlinger tilsier at han er så glad i deg at han velger å sette deg før egne behov. Og da vil det ikke bli et godt forhold for deg. 

Du har staket ut kursen, så følg den. Flytt i ny leilighet, spør deg selv hva som er din fremtidsdrøm og jobb for å nå den! 

Anonymkode: 9b0c9...ac9

• Liker 5
Skrevet (endret)

Spiller det noen rolle om han er glad i deg eller ikke? Du vet du må videre uten han! 

Til det andre, i forhold til manipuleringen hans. Han kommer jo med en trussel her. Han prøver å få deg tilbake "på plass" og trykker på alle knapper han tror kan ha effekt å trykke på. 

Dagen er ennå ung. Mon tro hva han sier før den er over? 

Vær sterk! 

Ja- trussel om å aldri få se han igjen, er faktisk litt trist for meg... Men, blir jo ikke bedre av å se han akkurat.

Ja - jeg tror kanskje han kommer med et heftig raseriutbrudd, som du spår (nå som han har prøvd alt annet). Tror at du kommer til å få rett, @Juniper :)
Han spurte så pent om vi ikke kan møtes i kveld.

Han vil at jeg skal svare banken at vi beholde begge 2 leilighetene. Jeg vet at jeg må videre, men faen så tøft! Har mange gode minner med han også:

Flotte folk her inne altså! Selv om tråden er blitt aldri så lang! Men nå skjer det jo nye nytt da;)

Endret av fisk31
Skrevet

@Juniper skriver mye bra om strategien hans, han prøver som best han kan å forsøke ulike metoder (sinne, lei seg, trusler...) for å få deg til å endre mening. Det forteller alt om ham som person, han er ikke genuin.

Jeg er virkelig stolt av deg, og hvordan du har vokst i denne situasjonene. På et tidspunkt uttalte du at du trodde det var lurt å gi tråden en pause, og da tenkte jeg at du ikke kom til å gå. Les de kommentarene om alle de damene som ikke valgte å gå, og som endten nå sitter i dårlige forhold, eller som er vrak etter å ha holdt ut for lenge.

Problemet nå er at du fortsatt er opptatt av hva vi tror han mener når ha skriver eller gjør sånn eller sånn. Det er usunt, fordi fokuset ditt fortsatt virker å være på om du kan finne en liten gnist, et lite halmstrå som gjør at du likevel konkluderer med at han er en fin fyr. Intet i hans handlinger tilsier at han er en fin fyr, intet i hans handlinger tilsier at han er så glad i deg at han velger å sette deg før egne behov. Og da vil det ikke bli et godt forhold for deg. 

Du har staket ut kursen, så følg den. Flytt i ny leilighet, spør deg selv hva som er din fremtidsdrøm og jobb for å nå den! 

Anonymkode: 9b0c9...ac9

Ja - han var jo drømmegutten min, ikke lett å la han gå... Trodde jeg endelig hadde opplevd den store kjærligheten...

Skrevet

Det at han tyr til slike hersketeknikke gir deg bare enda en grunn til å stå fast på avgjørelsen din. 
Nå vil han plutselig ha kontakt frem til det hele er over. Det sier meg at han tror at det er måten å få deg svak og ettergivende igjen på. Ikke fall for det! Ikke hold kontakt, og ha alltid noen med deg om dere skal være på samme sted! 

Når du har fått alt på avstand vil du, som jeg har sagt mange ganger tidligere her, se at det er bedre uten ham. Da vil du klare å se hva han virkelig er. Du må bare få opp selvtilliten din i større grad etter han har trykket deg ned i lang tid. 

Angående skittentøyet så ta det som du har brukt og som du eier. Så får han fikse sine egne sure sokker ;) 

• Liker 2
Skrevet

Så typisk at han forsøker å fortsatt få deg til å beholde begge leilighetene. Du bør gi ham en frist for å bestemme seg for å kjøpe deg ut eller selge slik at du får godt videre. Nå tviholder han på det bittelille som er igjen før han har mistet deg helt!

PS: alle de tingene han skriver til deg nå, alle truslene og løftene, det er alt sammen et gjenspeil i hans patetiske forsøk på å "kjempe" deg tilbake (merk: sette deg på plass). Han synes jo åpenbart at det er trist at dere skiller lag, men av helt feil grunn. På et merkeligvis vil han ikke innse at det var hans egen feil, han forsøker å bagatellisere vekk og faktisk går så langt som å påstå at "du har gått bak ryggen hans" fordi du har kjøpt leilighet for deg selv??? 

• Liker 1
Skrevet

Dette her klarer du! Som flere har skrevet, så prøver han hva som helst for å få kontroll igjen. DENNE linken synes jeg du skal lese TS. Den handler om 20 tegn på at du er i et kontrollert forhold. Les linken og tenk etter om du kjenner deg igjen. Les den gjerne igjen dersom du blir usikker. Tell over hvor mange ting du kjenner deg igjen i, skriv gjerne svaret her.

Denne fyren er ikke noe å samle på, og jeg synes du har vært råsterk! Han sier og gjør hva som helst for at han igjen skal få tilbake kontrollen:

• Han prøver metode A (kjærlighetserklæringer) - uten resultat
  • Han prøver metode B (sinne) - uten resultat
  • Han prøver metode C (trusler) - uten resultat
  • Han prøver Metode D (anger) - uten resultat
  • Han prøver metode E (sinne og frustrasjon) - uten resultat
  • Han prøver metode F (dypere kjærlighetserklæringer) - uten resultat
  • G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z, Æ, Ø, Å

Dette går i en evig sirkel, men for hver gang noe ikke nytter, prøver han en ny metode - gjerne en litt mer dyp metode. Dessuten legger han konstant skylden på deg, altså at "dersom du gjør sånn, kommer jeg til å gjøre sånn". Det er hele tiden en indikasjon på trusler i det han skriver.

Derfor anbefaler jeg deg følgende:

• Få ut alle tingene dine - ha noen med deg
  • Svar på de meldinger du føler for - i en nøytral tone uten følelser
  • Ta vare på alle meldinger
  • Fortsett med salg av leilighet

Jeg heier på deg!!!:klem:

• Liker 14
Skrevet

Min kjæreste hadde one night-stand med ei jente på byen. Jeg fikk vite det gjennom felles kjente, men typen blånektet og løy helt til alle fakta var på bordet og det ikke var mulig å lyve mer.

Han hadde også sendt jenta en sms dagen etter, men uten å prøve å møtes igjen.

Nå sier han at han angrer veldig og bare elsker meg. Jeg elsker han og vil slett ikke bli singel.. Men tanken på et så stort svik.. Hva gjør jeg? 

jeg opplevde det samme. Bare at min kjæreste fortalte det til meg på eget initiativ. 

Ærligjeten, de oppriktige tårene hans og den sterke angeren han viste meg i ettertid var det som gjorde utslaget på jeg valgte å bli. Han er ikke tilgitt, men jeg har valgt å gå videre og gi han en sjanse til. Men skjer det igjen, tilgir jeg ikke på nytt. Og det vet han. 

Ditt tilfelle er hakket verre synes jeg da, siden han ikke ville innrømme det for deg og lyvde deg rett i ansiktet. Du må nesten finne ut om hva du kan leve med og ikke. Elsker du han og du føler han er den rette for det, og har trua på at han ikke vil gjøre det igjen, kan det jo være verdt å gi han en sjanse til. Men ikke la det skje igjen. Ikke bli en dørmatte. 

Anonymkode: d6d3e...235

Gjest Vena Cava
Skrevet

jeg opplevde det samme. Bare at min kjæreste fortalte det til meg på eget initiativ. 

Ærligjeten, de oppriktige tårene hans og den sterke angeren han viste meg i ettertid var det som gjorde utslaget på jeg valgte å bli. Han er ikke tilgitt, men jeg har valgt å gå videre og gi han en sjanse til. Men skjer det igjen, tilgir jeg ikke på nytt. Og det vet han. 

Ditt tilfelle er hakket verre synes jeg da, siden han ikke ville innrømme det for deg og lyvde deg rett i ansiktet. Du må nesten finne ut om hva du kan leve med og ikke. Elsker du han og du føler han er den rette for det, og har trua på at han ikke vil gjøre det igjen, kan det jo være verdt å gi han en sjanse til. Men ikke la det skje igjen. Ikke bli en dørmatte. 

Anonymkode: d6d3e...235

Sorry anonymknappen, dette var det jeg som skrev. 

Skrevet

@Jolene: jeg leste linken din, og kjente meg igjen i mye der! Skriver mer om det senere :-)
Takk for fantastiske svar, kjære dere!

I går kveld var hans strategi å bare "vil ha meg, så lei seg for det han har gjort" osv. Møtte han i døra etter jobb: han hadde kjøpt sjokoladegave, og sa han var så lei seg for alle de stygge tingene han hadde sagt.

Dette med: "Ha et fint liv, Håper du får unge snart!" var fordi han ville være slem - få en reaksjon fra meg, slik at jeg skulle angre og komme tilbake til han, sa han. Han hadde hatt en fæl dag på jobb og hatt skikkelig dårlig samvittighet, sa han til meg. Det med vaskingen var også for å være slem, sa han. Det med at jeg flytter kom så brått på, og når han blir lei seg, så blir han sint, sa han. Han vil helst at vi beholder begge - men sier: "jeg har skjønt at det kanskje er for sent nå". "Angrer sykt på utroskapen og for alt i verden skulle jeg ønske at jeg kunne ha tatt tilbake det. Men det går jo ikke, og hvis du ikke kan tilgi, så...".
Det at han har tatt det innover seg at det nå er over, synes jeg også er trist, på en måte.

Hva synes dere om forklaringen hans? Hehe. Kombinert med triste øyne, vakre mannen - og de følelsene jeg har hatt for han, så ble jeg utrolig lei meg, og revurderte nesten hele situasjonen. Jeg husket på alle de fine kveldene vi har hatt sammen (for det er jo mange av dem også, ting blir jo ofte litt svart-hvitt når jeg diskuterer det problematiske her på KG). Kjente det i hele kroppen at jeg ville kysse og holde rundt han.
Sorry folkens!

Fortsatt, lurer jeg på hva motivasjonen hans er for å fortsette forholdet. Her har han jo mye å tape om jeg flytter: Han mister ansikt overfor kompiser (regner med de vet om utroskapen, selv om han hardnakket påstår at de ikke vet det, selv om de var på byen sammen med han). Han mister finansiell trygghet og en flott bolig, og en jente som har vært snill med han og finansiert halvparten. Familien vil han helst ikke fortelle at det er slutt.

Han sa i går: Du har sett sider av meg, som ingen andre har sett. Regner med han da tenker på raseriutbruddene, etc. Han har vært heldig som hadde en som taklet å leve med alle hans psykiske issues.

Jeg ville tippe at etterhvert kanskje HAN er den som dumper meg, om jeg tar han tilbake nå? Likevel: om vi kjøper 2 leiligheter sammen nå, blir jo det enda en forpliktelse, og vanskeligere for han å sno seg unna. Han lover selvfølgleig at utroskap igjen er uaktuelt, og sier til og med oppriktig at: "Jeg tror vi ville fått søte barn. Kanksje det ville vært hyggelig", sa han til meg i går.

Jeg sa til han at det at han prioriterte meg lite til tider og kompiser mest iblant, også spilte inn. En gang hadde vi planlagt pizzakveld da jeg jobbet en lørdag. Rett før jeg kom hjem, sa han: "Kompisen ringte, vi drar på skogstur nå snart vi". Hva synes dere? (Han tok riktignok med seg min hund, men jeg ble da sittende alene og måtte kjøpe Grandis, liksom).
Er dette også ille?

Dette med å beholde 2 boliger eller ikke, må jeg bestemme meg for veldig snart. Skal uansett flytte ut for en periode altså. Det beste er vel å få han ut av livet mitt for godt, vet jo alle vil si det altså...

Skrevet

Dette er grunne til at jeg ville du skulle ha noen med deg. 

Dette er det samme han har gjort hver gang. Han prøver å manipulere deg tilbake, og ja, som du sier,  vil han være den som dumper senere om du viser svakhet. 

Han er så falsk at det er skremmende!  

Ikke se deg tilbake  og bytt nummer om du må! 

Blokker ham på Face og alle andre steder. Han er ikke verdt det. Du fortjener en som respekterer deg og behandler deg bra. Det har han ikke vist at han kan. 

Hold deg sterk nå!

• Liker 4
Skrevet (endret)

Dette er grunne til at jeg ville du skulle ha noen med deg. 

Dette er det samme han har gjort hver gang. Han prøver å manipulere deg tilbake, og ja, som du sier,  vil han være den som dumper senere om du viser svakhet. 

Han er så falsk at det er skremmende!  

Ikke se deg tilbake  og bytt nummer om du må! 

Blokker ham på Face og alle andre steder. Han er ikke verdt det. Du fortjener en som respekterer deg og behandler deg bra. Det har han ikke vist at han kan. 

Hold deg sterk nå!

Ja.. Du vet, jeg har alltid sett det gode i mennesket, og skjønner ikke at noen gidder å være falsk... Og hvorfor skal han gidde å ta opp hele 4 millioner i lån med meg, om han tenker å dumpe senere? Dette er så vanskelig!

PS: Vit at jeg setter enormt stor pris på dere. Når jeg sitter der alene i jula med kjærlighetssorg, så skal jeg lese den lange tråden fra starten av. KG har virkelig vært verdt det.

Endret av fisk31
Skrevet

Det store spørsmålet fra min side, er hvilke handlinger og aktive grep han skal ta for å få deg tilbake. Å trygle og be burde du slettes ikke høre på. Det du burde svare, er noe sånt som "Da blir det spennende å se hva du gjør når vi faktisk bor fra hverandre!". For ord betyr så lite når det ikke er en handling der...

• Liker 6
Skrevet

Det store spørsmålet fra min side, er hvilke handlinger og aktive grep han skal ta for å få deg tilbake. Å trygle og be burde du slettes ikke høre på. Det du burde svare, er noe sånt som "Da blir det spennende å se hva du gjør når vi faktisk bor fra hverandre!". For ord betyr så lite når det ikke er en handling der...

Ja. Det er nok UANSETT HVA lurt å bo fra hverandre en periode. Da får man nok et helt annet perspektiv på ting. Kan hende jeg ikke savner han i det hele tatt, at jeg til og med kan bli kjent med, og se at det finnes hyggelige menn der ute.

Eller så kan det hende at han innser hva han hadde og mistet, gjør alt for å få meg tilbake, og faktisk greier å behandle meg bedre dersom han skulle få meg tilbake...

Men dette blir rådyrt!! Å skulle bo alene, altså. Jeg sa jo ja til å få leil fortest mulig, så da blir perioden med mellomfinansiering dyr! FAEN. Hvorfor måtte han være utro og lyve til meg!! Ingen drømmesituasjon å starte på nytt heller.

Skrevet

Ja. Det er nok UANSETT HVA lurt å bo fra hverandre en periode. Da får man nok et helt annet perspektiv på ting. Kan hende jeg ikke savner han i det hele tatt, at jeg til og med kan bli kjent med, og se at det finnes hyggelige menn der ute.
Eller så kan det hende at han innser hva han hadde og mistet, gjør alt for å få meg tilbake, og faktisk greier å behandle meg bedre dersom han skulle få meg tilbake...

Men dette blir rådyrt!! Å skulle bo alene, altså. Jeg sa jo ja til å få leil fortest mulig, så da blir perioden med mellomfinansiering dyr! FAEN. Hvorfor måtte han være utro og lyve til meg!! Ingen drømmesituasjon å starte på nytt heller.

Dette klarer du, det VET jeg. Ja, det er dyrere å bo alene, men ikke legg en prislapp på verdigheten din. For det er det du kan ende opp med å gjøre:klem:

• Liker 4
Skrevet

Huff, jeg er litt delt her faktisk... Jeg syntes du er tøff som tar tilbake verdigheten din og flytter fra han.. Jeg er ikke sikker på om jeg hadde klart det samme.. 

Jeg hadde lett etter en unnskyldning for å bli.. "bare EN sjanse til" .. Hvem vet. Kanskje DENNE gangen blir det bedre. Kanskje DENNE gangen holder han det han lover..  

Jeg har vært i denne situasjonen, og min mann ble en helt annen. Og er det fortsatt. Han fikk en oppvekker, for jeg dro fra han.. Jeg hadde ikke planer om å bli borte, men sjekket hvordan han reagerte.. Jeg kjøpte ikke hus, bare dro til venner.  Han sto på døra hver dag, med unnskyldninger. La seg helt flat..

Jeg har brukt det mot han i en rekke diskusjoner, og vet at jeg må slutte med det.. For vi MÅ bli ferdige, når jeg har tilgitt han.. Men klarer det ikke riktig enda..  Han har latt meg holde på , men ser at det ikke er bra for noen av oss..  Noe er ødelagt hos meg, men jeg har valgt han, og han har endret seg. Håper med tiden at jeg klarer å glemme..

Anonymkode: 4749d...a4e

• Liker 1
Skrevet

For meg er det ikke utroskapen som er det største problemet, og jeg skjønner ikke hvorfor du fokuserer så mye på dét. Utroskap kan tilgis og glemmes, dersom det håndteres riktig i etterkant. 

Det store problemet er jo hvordan han har behandlet deg ellers, både i for- og etterkant av utroskapen. Hva har han tenkt å gjøre med det? Har han innsikt i det, en vilje og en forståelse til å endre det? JEG tror ikke det. Det har, basert på det du har skrevet, ikke vært noe som tyder på det. Tvert imot. 

• Liker 9
Skrevet

Du må ikke la deg lure av hvordan han plutselig bytter strategi og forsøker nå å "dulle" deg tilbake inn i forholdet. Det eneste som vil skje om du tar ham tilbake nå er at han kanskje vil oppføre seg fint en liten stund, og så går han tilbake til slik han var, bare MYE vanskeligere å gå fra neste gang. Han vil selvfølgelig ikke slutte å være utro, det er naivt å tro. Han vil bare bli flinkere til å skjule det neste gang.

Anonymkode: a1706...392

• Liker 2
Skrevet

Ja. Takk, fine dere!
Jeg er også stygt redd for at han ikke slutter å være utro (selv om han lover og sverger dypt og hellig, osv. Jeg skjønner meg ikke på folk som ikke holder det de lover altså?

Er redd for at det blir slik som en skrev over her, at: Hver gang mannen sitter med mobil og Ipad, så blir jeg redd for at: Hvem er det han ser på nå? Er hun penere enn meg?

Et par episoder jeg har opplevd tidligere i vårt 2 år lange forhold:
1.Han chattet med en eksflamme ETT ÅR etter de hadde datet (de hadde et to ukers forhold) og spurte om hva hun skulle i sommer (ikke flørting, men hinting kanskje til å sees igjen?) Forklaring: Han gjorde det for å være hyggelig.
2. Da vi hadde datet i 4 måneder, oppdaget jeg at han hadde vært innom sin Nettdatingprofil (denne var vi blitt enige om å slette for lengst, men han hadde tydeligvis åpnet den igjen). Hans forklaring: "Litt rar historie, men i dag hadde jeg en kunde på jobben som jeg tidligere hadde skrevet med på Sukker. Jeg ble bare nysgjerrig på hvem det var, litt som når man Googler noe"

Jeg har aldri vært sjalu og kontrollerende, men hans skiftende humør gjorde meg usikker, så man blir jo "litt detektiv". Dermed vet jeg om 2-3 tvilsomme episoder der han ihvertfall har hatt ØYNENE åpne for andre jenter.
Og nå har jo ikke jeg hatt sjans, lyst eller mulighet til å sjekke så mye av det han gjør! Så omfanget aner jeg ikke!
Hva synes dere om episodene over?

Noen synes kanskje det er gøy å kikke på jenter, sjekke sin egen attraktivitet ved å sende meldinger... Uten nødvendigvis å skulle ønske å møte dem igjen? Lurer på om han er en sånn "gærning"? (de fleste har jo ikke sånne behov). Hvis ikke, så er det som flere har vært inne på: Han beholder meg til det dukker opp noe bedre.

Skrevet (endret)

Vet du hva? Nå har du fått en drøss med svar fra en drøss damer som mener det samme. Vi mener det samme uansett hvor mange eksempler og "hva tror dere om dette?" du kommer med. Du vet hva vi tenker! Nå er det faktisk helt opp til deg. 

Unnskyld at jeg er litt krass, men du kverner og kverner på de samme tingene. Du vet jo hva vi tenker, og jeg tror du veit hva du mener sjøl og. 

Endret av kisskissbangbang
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...