Ulla Ullsokk Skrevet 8. desember 2015 #521 Skrevet 8. desember 2015 Denne fyren er ego, manipulativ, gretten, uten empati og uten selvinnsikt. Det beste som kunne hendt deg var denne utroskapen! Nå kommer du til å møte en hyggelig fyr istedet! Jeg lover deg at du om to år ser tilbake og priser deg lykkelig for at du ble kvitt han! Men akkurat nå har han fortsatt litt makt over deg. Heldigvis er du dritstrerk og smart og makten blir stadig svakere, heldigvis! 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #522 Skrevet 8. desember 2015 Forstår du enda ikke det at slike menn velger seg svake damer som de kan manipulere, fordi sterke damer gjennomskuer dem raskt og vil ikke ha noe med dem å gjøre? De elsker dere ikke, de vil bare ha makta i forholdet, og da må de velge damer de kan manipulere. Om du går fra ham nå kommer han til å gjøre alt for å få seg et knull og finne seg ei nye dame han kan manipulere så raskt han bare klarer, for han ønsker/klarer nok ikke å være alene heller. Han må bare ha noen å kontrollere, som gjør alt for ham, men han respekterer samtidig ikke slike damer.Anonymkode: fba57...c7dDårlig selvfølelse kan komme av mange grunner og variere gjennom livet. Det trenger ikke å bety at man er svak som menneske. Men jeg tror nok at sånne som han det er snakk om her er flink på å mate den dårlige selvtilliten, som gjør at dømmekraften til hva man skal godta eller ikke blir svekket. Tror ikke det hjelper TS å si indirekte at hun er svak. Jeg synes hun er tøff som har kommet seg et skritt videre. Jeg heier på deg TS og håper du kommer deg ut av grepet på denne mannen<3 Ikke la deg tråkke på! Du gjør alt mye mere riktig enn han! Synes han takler dette på en utrolig egoistisk og umoden måte. Anonymkode: 5986a...b5c 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #523 Skrevet 8. desember 2015 Så fine innlegg, tusen takk! Jeg sover hos foreldrene mine nå.dette MÅ jeg fortelle. Han skrev istad at fra nå av skulle all kommunikasjon via oss to foregå via telefon eller Mail, frem til vi selger, slik at vi slipper å treffes. Også skrev han: Ha et fint liv! Håper du får unge snart!Altså: spiller stygt på at jeg hadde et ønske om barn, og sur at han aldri ønsker å se meg igjen!? At han pakker ned tingene sine nå mens jeg er borte. Merker jeg synes det blir veldig trist at jeg aldri får se han igjen. Utrolig nok. Anonymkode: 4417b...608
Juniper Skrevet 8. desember 2015 #524 Skrevet 8. desember 2015 Han bare furter og prøver å manipulere deg. Ikke la deg rive med! 4
fisk31 Skrevet 8. desember 2015 Forfatter #525 Skrevet 8. desember 2015 Ps. Han skriver også: Det er du som flytter, jeg vil bo her.Jeg skriver: Jeg hadde ikke flytta hvis du hadde vært trofast. Håper hun dama var verdt alt dette. 8
Ulla Ullsokk Skrevet 8. desember 2015 #526 Skrevet 8. desember 2015 Bare gjennomfør det du driver med, og fortsett å holde ryggen rett! Du har taklet dette veldig bra! Usikker eller ikke, du har selvrespekt og det betyr at du vet at du er verdt mer enn han behandler deg som. Han høres så utrolig barnslig og direkte slem ut. Ufyselig! Det er rart hvordan noen mennesker på tross av ekle egenskaper klarer å ha sånn makt ovet et annet menneske!Heia deg! 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #527 Skrevet 8. desember 2015 Så fine innlegg, tusen takk! Jeg sover hos foreldrene mine nå.dette MÅ jeg fortelle. Han skrev istad at fra nå av skulle all kommunikasjon via oss to foregå via telefon eller Mail, frem til vi selger, slik at vi slipper å treffes. Også skrev han: Ha et fint liv! Håper du får unge snart!Altså: spiller stygt på at jeg hadde et ønske om barn, og sur at han aldri ønsker å se meg igjen!? At han pakker ned tingene sine nå mens jeg er borte. Merker jeg synes det blir veldig trist at jeg aldri får se han igjen. Utrolig nok.Anonymkode: 4417b...608Hadde jeg vært deg hadde jeg skrevet "takk! håper jeg og :-)" tilbake. Ikke gi ham gleden av fornærmelse uansett hvor mye man gremmes av barnsligheten hans! Dette greier du! 😘 Anonymkode: a1706...392 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #528 Skrevet 8. desember 2015 Ps. Han skriver også: Det er du som flytter, jeg vil bo her.Jeg skriver: Jeg hadde ikke flytta hvis du hadde vært trofast. Håper hun dama var verdt alt dette.Du kommer deg stadig lengre unna han, veldig flott!!! Det kan nok være at han blir ett skikkelig hespetre mens dere skal dere innboet, men akk. Blir det for ille, så kan du ta kontakt med konfliktrådet så hjelper dem deg. Det er forresten gratis. Ett lite tips bare. Svar alle meldingene hans helt nøytralt. Ikke vis at du har følelser. Tenk kun på det praktiske dere trenger å gå gjennom. På den meldingen du fikk her, så ville jeg svart: Hvis du skal bo der, så må du kjøpe meg ut for markedspris. Hvis ikke blir det salg på det åpne markedet. Stå på videre, du klarer dette helt utmerket skal du se. Neste desember kommer til å bli så ufattelig mye bedre enn hvordan det har vært så langt :D Anonymkode: f3767...075 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #529 Skrevet 8. desember 2015 Takk dere! Ja-jeg burde ikke ha gitt han den gleden! Helt rett har dere 😘Hmm.. Utro mot dama si, vil ikke snakke om fremtid og barn. Sier han elsker og angrer så mye.. Men nå har han tydeligvis gitt opp. Har han ikke gitt opp litt Lett? Anonymkode: 4417b...608
seriouslyforreal Skrevet 8. desember 2015 #530 Skrevet 8. desember 2015 TS, jeg vil gratulere deg for at du har blitt kvitt denne fyren her. Jeg hadde også en slik mann i livet mitt en gang, og kom meg ikke ut av det før han faktisk dumpet MEG da han mente jeg hadde blitt for patetisk, rett og slett. Det nederlaget var hardt. Nå skulle jeg gjerne ønske at jeg var den som gikk, for det har så mye å si for selvfølelsen din at du setter ned foten og sier at du ikke vil la deg behandle slik. Jeg har brukt noen år på å bygge meg opp igjen og føler meg på topp nå, men prosessen kunne kanskje vært enklere hvis jeg hadde tatt mer ansvar for meg selv da dette skjedde. Når dette er over vil hver dag bli litt enklere, og etter noen måneder forsvinner tåka ut av hodet ditt og da vil du se helt klart og tydelig at dette er en dårlig mann som du er glad du er kvitt og føle deg 1000 kg lettere. Og ikke minst har du blitt en erfaring rikere, og kanskje du som meg vil få en helt utmerket drittsekkradar i ettertid 4
fisk31 Skrevet 9. desember 2015 Forfatter #531 Skrevet 9. desember 2015 For en fantastisk støtte her inne, takk folkens!I dag skrev han noe om at "fint om du henger opp og tar ut tøy av vaskemaskinen hvis du skal innom, jeg har planer etter trening".Altså, han kommer ikke hjem - og vil i tillegg vise meg at han drar ut / til kompiser / byen eller hva som helst. Sikkert for å få meg til å undres, og å savne han. Nå kan jo han gjøre hva han vil, jeg har jo ikke noe med det lenger. I tillegg til at han altså har skrevet "Ha et fint liv, nå skal vi ikke møtes mer, håper du får unge snart!"Vet jeg ikke burde, men: blir litt lei meg for at han ikke hadde mer følelser enn som så, ikke prøvde å kjempe for forholdet, og attpåtil vil være slem mot meg. Skulle ønske han hadde litt kjærlighetssorg, men nei. Han kan umulig være så preget av situasjonen siden han går på trening, og har det moro med venner som vanlig. Selv om det er riktig at det nå er over, så hadde det føltes litt bra om jeg tross alt hadde betydd noe for han etter 2 år, skjønner dere?Jeg derimot, ligger nede for telling. Hva bør jeg svare på meldingen hans over? Han hadde også prøvd å ringe, men da sov jeg.
regine Skrevet 9. desember 2015 #532 Skrevet 9. desember 2015 Du trenger ikke svare på den siste meldingen hans, det er intet spørsmål, men en ordre. Men jeg lurer på hvorfor det er "naturlig" at du tar deg av hans klesvask, når det er slutt og du har mer el mindre flyttet ut??Om han har kjærlighetssorg eller ei vet ikke vi, men det han gjør er å gjøre deg usikker. Mulig han er veldig lei seg, men det skal han åpenbart ikke vise til deg. Dermed sitter du og lurer...... Ingen vits i - du må ta ansvar for deg og dine følelser og slutte å bruke så mye tid på hans.jeg ville forøvrig igansatt salg av felles leilighet ASAP, fordi det blir bare rot hvis dere skal dele leilighet. Flytter du ut før du tar over egen leilighet, så ta med deg tingene dine og krev husleie av ham. Hvis dere bor der sammen en periode, så bør dere bli enige om noen kjøreregler: rydde og vaske etter seg selv etc. Personlig ville jeg flyttet mine mest verdifulle saker til foreldrene og, (smykker, pass/papirer oa som ikke er kjempestort) så du er sikker på at han ikke plutselig tar det. Mulig jeg er paranoid, men ingen vits i å utsette seg for unødvendigheter.lykke til - jeg tror du gjør det rette ved å markere så klart overfor han at du ikke finner deg i det, og han har nok blitt ganske sjokkert fordi du faktisk gjorde det og ikke bare fortsatte å la han styre på. Bra for deg :-) 5
Ulla Ullsokk Skrevet 9. desember 2015 #533 Skrevet 9. desember 2015 Jeg tror han er ganske overrasket over at du har mye mer bein i nesa enn han hadde trodd! Så prøver han seg med å gi deg ordre for å sjekke om han fortsatt kan kontrollere deg. Æsj, ass! Han får vel for pokker henge opp sine egne klær! Skal du være hushjelpen hans til du flytter ut? Denne fyren er ikke sann!!!Han er nok så lei seg som han kan bli, jeg tror bare ikke han har så mange dype følelser. Det er ikke deg, men han, for å si det på den måten. Du fortjener, og kommer til å finne, en mann som elsker deg og vil at du skal ha det bra! Verden er full av fine menn, bare så du vet det! Denne drittsekken du har nå, er ikke opptatt av noen andre enn seg selv! Han trodde han hadde det perfekt, med en veik samboer hjemme så han kunne søke spenning ute og få i pose og sekk. I tillegg var han SUR hjemme!! Jeg er ikke sånn som nødvendigvis synes at all utroskap er uforståelig, verden er ikke svart/hvit. Men dere har vært sammen i TO år, han har INGEN grunn til å holde på sånn! Han undervurderte deg, rett og slett! Nå ser han at han burde respektert deg mer, men nå har han driti seg ut! Og det skal du være glad for, for etter noen år (kanskje til og med et barn), så hadde det samme skjedd om det ikke hadde skjedd nå. Hundre prosent sikkert, for denne fyren ER sånn! Det er akkurat sånne menn ingen ønsker seg familie med, men mange oppdager det dessverre for sent. IKKE la han få inn de siste desperate stikkene han prøver på! IKKE la han gi deg ordre! Bare la han holde på, men lukk ørene! (Tenk: jeg hører hva han sier, men kunne ikke brydd meg mindre, gidder ikke si at jeg ikke kommer til å henge opp klærne hans, det er så dumt å tro at jeg ikke kan kommentere det engang) 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #534 Skrevet 9. desember 2015 For en fantastisk støtte her inne, takk folkens!I dag skrev han noe om at "fint om du henger opp og tar ut tøy av vaskemaskinen hvis du skal innom, jeg har planer etter trening".Altså, han kommer ikke hjem - og vil i tillegg vise meg at han drar ut / til kompiser / byen eller hva som helst. Sikkert for å få meg til å undres, og å savne han. Nå kan jo han gjøre hva han vil, jeg har jo ikke noe med det lenger. I tillegg til at han altså har skrevet "Ha et fint liv, nå skal vi ikke møtes mer, håper du får unge snart!"Vet jeg ikke burde, men: blir litt lei meg for at han ikke hadde mer følelser enn som så, ikke prøvde å kjempe for forholdet, og attpåtil vil være slem mot meg. Skulle ønske han hadde litt kjærlighetssorg, men nei. Han kan umulig være så preget av situasjonen siden han går på trening, og har det moro med venner som vanlig. Selv om det er riktig at det nå er over, så hadde det føltes litt bra om jeg tross alt hadde betydd noe for han etter 2 år, skjønner dere?Jeg derimot, ligger nede for telling. Hva bør jeg svare på meldingen hans over? Han hadde også prøvd å ringe, men da sov jeg.Han dummer seg mer og mer ut....han skal nok på byen og prøve å finne seg ei dame ikveld, garantert!Men har du svart ham på meldingen ang at han vil bo i leiligheten? At han da må kjøpe deg ut til markedspris nuh, eller at den må selges asap? Anonymkode: fba57...c7d
fisk31 Skrevet 9. desember 2015 Forfatter #535 Skrevet 9. desember 2015 (endret) Nå har han endret strategi igjen, og har "kjærlighetssorg". Skriver at han har panikk og er lei seg. "At du flytter skjedde veldig fort, og er derfor trist og sint jeg også. Selv om du ikke fortjener dette, jeg elsker jo deg. Håper du ombestemmer deg".Jeg tror dere har rett - han undervurderte meg, og trodde ALDRI i verden at jeg skulle faktisk gjennomføre å kjøpe en bolig! Dere skulle ha sett blikket i øynene hans! Jeg tror også det stemmer at han er en av de som VILLE vært utro igjen, en eller annen gang. Kanskje til og med ha forlatt meg for en annen, dersom det dukket opp noe mer spennende?Jeg sa at det hovedsaklig ble slutt pga han tok kontakt med henne i ettertid. Da angrer man ikke særlig mye, og derfor kan jeg ikke stole på han senere.Til dette skriver han: "Vet det. Er lei meg. Tok ikke opp kontakten med henne for å møte henne igjen. Det var ALDRI planen. Vet du ikke forstår hvorfor, men følte meg dum ovenfor henne også og ville på en måte "avslutte situasjonen" med å sende en melding. Var IKKE interessert i henne. Angrer sykt. Elsker deg om du tror det eller ikke. Vil ikke flytte!"Hva synes dere? (altså det KAN jo stemme, siden han ikke tok opp tråden da hun spurte hva han skulle.) Vet det ikke har så mye å si nå, men føler jeg trenger en avslutning, en forklaring på hvorfor han gjorde dette med utroskap. Endret 9. desember 2015 av fisk31
Juniper Skrevet 9. desember 2015 #536 Skrevet 9. desember 2015 Han prøver ulike strategier på deg for å se hva som skal til for at du blir "lydig og snill" igjen. Først ble han "mutt og lei seg". Virket ikke.Så ble han sint og kom med trusler. Virket ikke. Så forsøker han å gi ordre. Det ser ikke ut til å virke.Så prøver han strategi nr 1 en gang til, men dypere, og har "kjærlighetssorg". Han sier akkurat det han tror du vil høre, og er villig til å love deg månen med sløyfe på for å få deg under kontroll igjen. Han er fortsatt den samme manipulerende dritten. Jeg er spent på hva han gjør om "kjærlighetssorgen" ikke fører fram. Et heftigere sinneutbrudd? 6
Juniper Skrevet 9. desember 2015 #537 Skrevet 9. desember 2015 Jeg har vel sagt det før. Den forklaringen får du ikke. Du må gi deg selv en avsluttning på dette forholdet, ikke la det handle om han, hans reaksjoner, årsaker og tanker. Han er skrudd sammen på en rar måte, og du kan ikke forvente deg ting fra han. 2
daemonia Skrevet 9. desember 2015 #538 Skrevet 9. desember 2015 Stå på TS! Nå skal du IKKE la ham kontrollere deg og smiske seg tilbake! Du ser jo selv nå hvilken type han faktisk er. Sur, barnslig, og totalt ute av stand til å innse at det er ene og alene han som har skyld i dette. Både i oppførsel tidligere og til sist utroskapen. Slike som han fortsetter bare når de føler seg trygge på situasjonen igjen. Og det er nettop disse som tar det som et tegn på aksept for å fortsette om de blir tilgitt første gang. Og så er han så frekk å be deg om å henge opp skittentøyet hans? Ærlig talt... Det er han som bor der, ikke du. Du er jo hos foreldrene dine! Hvis det er noe som er ditt i maskinen så ta det ut. La resten ligge og bli surt. Hans ting, hans problem. Mulig jeg også hadde blitt skikkelig ond og hengt det rundtomkring utendørs i trærne eller noe, men da er jo forsåvidt ikke du noe som helst bedre Hvis det faktisk er slik at han har planer i dag så benytt sjansen til å gå innom og hente ting som står igjen. Ha med deg noen. Foreldrene dine for eksempel. Herregud for en idiot.... 5
Juniper Skrevet 9. desember 2015 #539 Skrevet 9. desember 2015 Bil og henger, TS, og så flytter du en del av tingen dine mens han trener! Få med deg foreldrene dine! 4
fisk31 Skrevet 9. desember 2015 Forfatter #540 Skrevet 9. desember 2015 (endret) Det skittentøyet tilhører begge da det er håndklær osv., bare så det er sagt;)Nå prøvde han enda han en strategi:"Om vi ikke er sammen kan jeg kanskje kommunisere vanlig til alt er over. Etter det er det ikke vits i å prøve å kontakte meg. Du velger."Han sier altså at om jeg ikke er kjæresten hans, får jeg aldri se eller snakke med han igjen. (Han vet at det er et sårt punkt hos meg, siden jeg har følelser).Dette betyr ihvertfall at han ikke er villig til å kjempe, eller? At dersom jeg flytter fra alt det praktiske vi har nå, så kan jeg bare glemme å prøve igjen?Juniper: du har nok rett, forklaringen får jeg aldri av han... Kan likevel ikke la være å lure... Kan jo faktisk være at han er glad i meg, men med sine psykiske problemer og egoisme, ikke evner å elske... Endret 9. desember 2015 av fisk31
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå