Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk beskjed i dag om at lønna ville bli litt forsinka. Ikke noen forklaring om hvorfor, bare at slik var det.

Da jeg ble ansatt, fikk jeg beskjed om at lønningsdato var den 1. i hver måned. Dette står også i kontrakten.

Jeg har sendt en mail til fagforeninga og til sjefen, vil i det minste ha en forklaring på hvorfor den er forsinket... Men hva annet kan jeg gjøre? Sur og sint! :-x

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. det der er ikke bra. Har du snakket med lønningskontoret/ansvarlig? Kanskje du kan få vit det der?

Skrevet

Uff det er noe dritt,vet akkurat åssen det er,man har jo regninger som må betales og sånt.Irriterende synes jeg.Håper du får i det minste vite hvorfor den er forsinket

Skrevet
Hm.. det der er ikke bra. Har du snakket med lønningskontoret/ansvarlig? Kanskje du kan få vit det der?

Jo, svarte jeg fikk var at 'vi er for tiden underbemannet på lønningskontoret' - de satt visstnok til kl. 00.00 i går og pønsjet lønn. Men søren heller, om det ikke er lønningskontorets feil, er det ledelsen som har ansatt for få folk! :-x Men ledelsen sa bare at det hadde vært mye rot med timelistene, at de ansatte ikke hadde fylt dem ut riktig. (men hallo - hva med å gi grundig opplæring til de ansatte da, åssen en fyller de ut?) Alle skylder på alle! :-x

Skrevet

Det er det frekkeste jeg har hørt på lenge!!!

skal DERE svi for andres udugelighet?

Dere har jobbet inn den lønna, det er ikke slik at dere er så heldige å få lønn, bedriften skylder dere de pengene!!! hver dag over tiden, LÅNER bedriften penger av sine ansatte!!

uproff arbeidsplass!!! :-?

Skrevet

uproff arbeidsplass!!! :-?

Jepp! :-x Og dette er et stort og kjent firma, rart at lønnsrutinene deres er så 'amatør'. :-?

Jeg pønsjer inn lønn/timelister for meg selv og de under meg (15 timelister til sammen) som jeg videresender til lønningskontoret, og det er i alle fall ikke noen feil på mine lister. Å skylde på ansatte synes jeg blir feil.

Skrevet

egentlig burde det være ganske unødvendig for dem å komme med skylddeling, de burde bare beklage også SØRGE for å få inn folk nok NÅ til at dere har lønningene i morgen!!

er det mangel på folk, så er det minste de kan gjøre å fikse det NU.

Skrevet

Noe så frekt. Å være forsinket med lønnsutbetaling bør man sannelig ha en god grunn for.

Skrevet

AML er klar: arbeidstaker SKAL ha pengene lønningsdatoen, om så cash eller pr. sjekk!

Gjest lilletroll
Skrevet

Hvordan går det, har du fått lønningen din i dag?? *spent*

Gjest GreenSky
Skrevet
Hvordan går det' date=' har du fått lønningen din i dag?? *spent*[/quote']

Jeg får ikke sjekket det før jeg er ferdig på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...